مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها مطرح کرد؛

۱۰ هزار زائر خانه خدا وارد کشور شدند/ مدینه، مبدا عمده پرواز‌های حجاج

قربانی گفت: تا ساعت ۱۳ امروز، ۴۰ پرواز حج به فرودگاه‌های یزد، ساری، زنجان و اصفهان انجام شد و ۹ هزار و ۷۸۱ زائر به کشور برگشتند

۱۰ هزار زائر خانه خدا وارد کشور شدند/ مدینه، مبدا عمده پرواز‌های حجاجبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت‌الله قربانی مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تا ساعت ۱۳ امروز، ۴۰ پرواز حج به فرودگاه‌های یزد، ساری، زنجان و اصفهان انجام شد و ۹ هزار و ۷۸۱ زائر به کشور برگشتند و فرودگاه امام خمینی نیز تا ساعت ۱۳ امروز سه پرواز برگشت حجاج داشت که در مجموع، ۶۰۵ نفر از حجاج نیز از این فرودگاه به کشور برگشتند.

وی در خصوص پرواز‌های امروز عملیات بازگشت گفت: امروز نیز ۱۰ پرواز حج از عربستان به فرودگاه‌های ساری، اصفهان، اهواز، زنجان و زاهدان و پنج پرواز حج به فرودگاه امام خمینی داریم.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: عمده پرواز‌های حجاج عمدتا از مبدا فرودگاه مدینه انجام می‌شود و تاکنون فقط ۱۱ پرواز از مبدا جده انجام شده است.

وی در خصوص مشکل تاخیر‌های پرواز‌های برگشت حجاج از فرودگاه مدینه گفت: خوشبختانه مشکل برطرف شده و اغلب پرواز‌ها به موقع در فرودگاه‌های کشور به زمین می‌نشیند.

بر اساس این گزارش، پرواز‌های برگشت حجاج که از ۲۵ مرداد آغاز شده تا ۱۷ شهریور ادامه دارد و در مجموع ۳۶۱ پرواز برگشت، ۱۷۶ پرواز از مبدا فرودگاه جده و ۱۸۵ پرواز از فرودگاه مدینه خواهد بود.

پرواز‌های برگشت حجاج در ۱۹ فرودگاه امام خمینی، اهواز، اصفهان، بیرجند، ارومیه، بندرعباس، بوشهر، تبریز، رشت زنجان، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد انجام می‌شود.

طبق الزام طرف سعودی، امسال پرواز‌های حج باید فقط توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شود و ایران امکان استفاده از دیگر شرکت‌های هواپیمایی برای پرواز‌های حج را ندارد.

مقامات سعودی اعلام کرده اند شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران باید به تنهایی و با هواپیما‌های ملکی خودش پرواز‌های حج را انجام دهد، در حالیکه پیش از این و در سال‌های قبل، ایرلاین سعودی، قشم ایر و ماهان به ایران‌ایر در پرواز‌های حج و اعزام حجاج کمک می‌کردند.

بر اساس اعلام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، خانواده حجاج برای دریافت اطلاعات مربوط به روز و ساعت پرواز‌های بازگشت حجاج به کشور می‌توانند به سایت haj.iranair.com مراجعه کنند.

‌در مدت زمان بازگشت حجاج به کشور شماره تلفن‌های ۴۶۶۲۵۱۵۱ و ۰۹۱۲۱۱۳۲۵۴۰ و ۰۹۱۲۲۹۹۷۱۰۸ پاسخگوی سوالات در خصوص روز و ساعت پرواز‌های بازگشت حجاج است.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار