پاسخ مهم آیت الله جنتی به درخواست جوانان برای حل مسئله اخیر دو تن از علمای حوزه

دبیر شورای نگهبان گفت: دشمنان طمع و شادی نکنند و دل به اختلافات ظاهری نبندند؛ مسئولان در عین اختلاف نظر و سلیقه، یکدل و یکصدا هستند.

پاسخ مهم آیت الله جنتی به درخواست جوانان برای حل مسئله اخیر دو تن از علمای حوزهبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در پاسخ به درخواست جمعی از طلاب و دانشجویان برای حل مسئله میان دو تن از علمای حوزه تأکید کرد: دشمنان طمع و شادی نکنند و دل به اختلافات ظاهری نبندند؛ مسئولان در عین اختلاف نظر و سلیقه، در راه آرمان‌های انقلاب و دشمنی با دشمنان، یکدل و یکصدا هستند.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم


وَأَطیعُوا اللَّهَ وَرَسولَهُ وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ریحُکُم وَاصبِروا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرینَ﴿انفال/۴۶﴾


تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران پر است از حوادثی که کام مردم را تلخ و شیرین کرده است و در هر مقطعی تجربه‌ای بر این پدیده زنده افزوده است. برگ برگ این نهال ۴۰ ساله مرهون قطره قطره خون شهیدان و شاهد زحمات و تلاش‌ها و خون دل خوردن‌های امام، رهبری معظم انقلاب و مردمِ دلسوز این انقلاب است.

اتفاقات روز‌های اخیر نشان داد توصیه‌های امام بزرگوار ما (سلام الله علیه) و رهبر عزیز انقلاب (مدظله العالی) در وحدت کلمه مسئولان و حفظ یکپارچگی امت، در روز‌های سخت انقلاب، چقدر مهم و راهگشا است و ذره‌ای غفلت از این مسئله تا چه حد می‌تواند دل‌های فرزندان این انقلاب را رنجیده خاطر گرداند.

هرچند شورای نگهبان همواره صحنه گفتگو‌های جدی فقهی و حقوقی است و بحث‌های علمی و طلبگی و اختلاف نظر‌های طبیعی در جلسات همیشه وجود داشته است، اما اهتمام همه اعضا بر این بوده که مسائلِ درون شورا به بیرون منتقل نشده و دیگران را نگران ننماید. اعضای شورای نگهبان متشکل از فق‌ها و حقوقدانان همواره با برادری و صمیمیت در کنار یکدیگر به بررسی موضوعات و مسائل قانونی و شرعی پرداخته‌اند و دیدگاه‌های یکدیگر را با احترام و جدیت مورد نقد و ارزیابی قرار داده‌اند. هرچند اعضای شورای نگهبان نیز از خطا مصون نبوده و احتمال اشتباه آنان نیز می‌رود.

با این وجود حضور فق‌های بزرگ و نام‌آوری همچون حضرات آیات یزدی و آملی لاریجانی که هر دو از سرمایه‌های علمی این کشور و دارای سوابق ارزشمند انقلابی، مبارزاتی و اجرایی در خدمت به مردم و مبارزه با فساد و گسترش عدالت هستند، برای شورای نگهبان و کشور مایه مباهات و غنیمت و برای دشمنان و بدخواهان همچون خاری در چشم است.

طبیعتاً عملکرد همه مسئولان این کشور که برخاسته از توده‌های مردم‌اند در پیشگاه مردم و در معرض قضاوت‌های آنان است و هرکس از رهگذر خویش به رفتار و گفتار آنان می‌نگرد. در این خصوص نیز لازم است مردم و خصوصاً شما طلاب و دانشجویان عزیز نسبت به این دو عالم بزرگ حوزه قضاوتی منصفانه داشته و مجاهدت‌ها و خدمات گذشته آنان را در نظر گیرید و از دامن‌زدن به اختلافات پرهیز و ادامه دادن این بحث توسط افراد ناآگاه جلوگیری کنید.

من امروز در گفتگویی که با این دو بزرگوار داشتم هر دو بر حفظ آرمان‌های انقلاب و ضرورت حفظ و صیانت از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیز پرهیز از اختلافات و بهانه ندادن به دست دشمنان مردم و نظام تأکید داشتند و انشاءالله به زودی هر دو عزیز را در کنار یکدیگر خواهیم دید.

بی تردید امروز دشمن بیش از گذشته از ملت ایران عصبانی و خشمگین است و تاب سقوط پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی را ندارد. بینی او از آزادی نفتکش ایرانی و موفقیت‌های علمی و اقتصادی به خاک مالیده شده است و چشم دیدن وحدت و همدلی میان دولت و ملت را ندارد. دشمنان طمع و شادی نکنند و دل به اختلافات ظاهری نبندند. مسئولان در عین اختلاف نظر و سلیقه، در راه آرمان‌های انقلاب و خدمت به مردم و دشمنی با دشمنان ملت، یکدل و یکصدا هستند. دل‌های این مردم با هدایت‌های رهبر عزیز انقلاب به درگاه الهی پیوند خورده است و کشتی انقلاب در اقیانوس مواج حوادث متلاطم نخواهد شد.

عزیزان من؛ تردید نکنید که شورای نگهبان در راه انجام وظایف قانونی خود در صیانت از حق‌الناس و رأی مردم ذره‌ای دریغ نخواهد کرد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار