در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اضافه شدن ۲ قایق به ناوگان اورژانس دریایی در سواحل جنوبی

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور گفت: ۲ قایق در سواحل جنوبی به زودی به ناوگان اورژانس دریایی کشور اضافه می‌شود.

اضافه شدن دو قایق به ناوگان اورژانس دریایی کشور در سواحل جنوبی /استقبال اورژانس از محصولات شرکت های دانش بنیان کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اورژانس کشور طی چند سال اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار است و بیش از چهار هزار دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس ایران اضافه شده است که در کلانشهرها برای مقابله با ترافیک و با هدف کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار در حدود ۲۰۰ دستگاه موتورلانس نیز خریداری و به کار گرفته شده است.

یکی از مسائلی که کشور به آن نیاز دارد موضوع اورژانس دریایی برای انتقال بیماران و مصدومان از جزایر خلیج فارس و دریای عمان به مراکز استانی واقع در جنوب کشور است.

در همین راستا محمد نوری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت اورژانس دریایی در کشور اظهار کرد: موضوع اورژانس دریایی به تازگی از سوی سازمان اورژانس کشور با هدف انتقال مصدومان از جزایر خلیج فارس به مراکز درمانی استان‌های جنوبی کشور مطرح شده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور ادامه داد: در حال حاضر دو قایق اورژانس مشغول به ارائه خدمات فوریت‌های بهداشتی درمانی به مصدومان و مراجعه‌کنندگان است.

لزوم رعایت استاندارد های کافی برای تولید آمبولانس‌های دریایی

نوری تأکید کرد: در حال حاضر اورژانس دریایی در دریای خزر فعالیت نمی‌کند و تنها اکیپ‌های فوریت‌های پزشکی  در قالب ۵۴ پایگاه در سواحل دریای خزر مشغول به ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مراجعه‌کنندگان و غرق شدگان هستند.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور بیان کرد: سازمان اورژانس کشور در نظر دارد ۲ قایق از کشورهای خارجی خریداری و به ناوگان دریایی اورژانس کشور در سواحل جنوبی اضافه کند.


بیشتر بخوانید:جلوگیری از ۵۵ درصد مرگ و میر‌های مادران باردار با اورژانس هوایی


استقبال از تولیدات محصولات دانش بنیان

او گفت: سازمان اورژانس کشور از خرید قایق‌های اورژانس تحت عنوان اورژانس دریایی از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی استقبال می‌کند اما مسئله مهم این است که به طور کلی قایق‌های اورژانس و  آمبولانس‌ها دارای استانداردهای در سطح بالایی باید باشند زیرا وظیفه اصلی آن‌ها انتقال بیماران و حادثه‌دیدگان است.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور افزود: بالگرد اورژانس هوایی برای انتقال حادثه‌دیدگان از جزایر خلیج فارس در منطقه حاضر بوده اما پایگاه هوایی به طور دائمی در این نقاط راه‌اندازی نشده است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار