در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اوسیوند: سریال‌های استانی باعث جذب توریست می‌شود/گبرلو:شهرستان‌ها پایگاه قدرتمندی برای تولیدات فاخر هستند

توجه لازم به جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها باعث ارتقای کاری جوانان می شود چرا که استعدادهای درخشانی در استان ها فعالیت دارند.


به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها از ۲۵ تا ۲۷ مرداد ماه در خراسان شمالی برگزار شد به بهانه این رویداد با هنرمندان و چهره‌های تلویزیونی گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

امیر حسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون نیز پیرامون حضور خود در این جشنواره گفت: سال هاست در این جشنواره شرکت می‌کنم و در استان‌ها حدود ۲۷ فیلم و سریال تولید کرده ام با توجه به اینکه آثارمن به صورت ملی ساخته شده هیچ وقت در بخش مسابقه حضور پیدا نکرده است چراکه بازیگران من، ملی هستند. ما دوست داریم بازیگران استانی با هم رقابت کنند چرا که کار‌های من بیشتر در بخش ویژه مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حضور در جشنواره و کنار بچه‌های استانی بودن برای من لذت بخش است و علاقمند هستم از نیرو‌های خلاق و با استعداد شهرستان استفاده کنم البته باید برای همین نیرو‌های خلاق هزینه شود تا همه اقوام کنار هم باشند.

تهیه کننده سینما و تلویزیون بیان کرد: افتخار می‌کنم در این جشنواره حضور دارم، از دکتر دارابی تشکر می‌کنم که با حضور در معاونت استان‌ها رونق بیشتری به تولیدات داده اند و امیدوارم فضا و بودجه خوبی برای استان‌ها داشته باشیم.

 جشنواره های استانی زمینه ارتقای جوانان را فراهم می کند

تهیه کننده سریال «روز‌های بی قراری» اظهار کرد: مراکز استان‌ها می‌توانند فیلم و سریال در حوزه اکشن پلیسی و امنیت، قاچاق عتیقه و... تولید کنند و در تمام شبکه‌های سراسری پخش کنند و دیده شوند. در سریال «روز‌های بی قراری» که از شبکه دو سیما پخش شد به فضا‌های تاریخی تبریز پرداختیم و اتفاق خوبی برای جذب گردشگری بود.

اوسیوند: سریال‌های استانی باعث جذب توریست می‌شود/گبرلو:شهرستان‌ها پایگاه قدرتمندی برای تولیدات فاخر هستند

وی بیان کرد: خودم یک شهرستانی هستم و از اصفهان کار خودم را شروع کردم، در این مدت ۱۴۴ اثر تولید داشتم و آثار ماندگاری را کار کردم.

شریفی افزود:ابتدا فیلم کوتاه ساختم و جشنواره شرکت کردم حتی دستیار تهیه کننده شدم و در حوزه تولید فعالیت خود را ادامه دادم و تهیه کنندگی را آغاز کردم.

وی با بیان اینکه این جشنواره اثر گذار است و در دوره ما چنین جشنواره‌ای وجود نداشت، گفت:ما باید به آن‌ها اهمیت بدهیم و بودجه در اختیار آن‌ها قرار بدهیم و کاری کنیم تانسل جوان رشد کنند تا سینما، تلویزیون و فرهنگ کشور ارتقا پیدا کند.

آثار دارای ماهیت ایرانی مخاطب خوبی جذب می کند

محمود گبرلو مجری برنامه «هد هد» و منتقد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون این جشنواره گفت:صدا و سیما با نیرو‌های قدرتمند در شهرستان و با توجه به مخاطبی که نسبت به رسانه‌های دیگر دارد، راحت تر می‌تواند به ماهیت و فرهنگ ایرانی بپردازد چرا که هر کدام از استان‌ها با اقوام مختلف رو به رو هستند و با قصه این فرهنگ‌ها می‌تواند کار‌های جذابی بسازد.

وی افزود: رسانه ملی به جای اینکه به تهران تکیه کند به شهرستان‌ها و مراکز قدرتمند خود توجه کند و با استفاده از این پتانسیل قدرتمند  آثار درخشانی خلق کند.

گبرلو بیان کرد: همه جای دنیا ماهیت یک اثر هنری در رسانه‌  مهم است اگر ما با ماهیت ایرانی اثری خلق کنیم می‌توانیم مخاطب خوبی را جذب کنیم.

وی بیان کرد: شهرستان‌ها پایگاه قدرتمندی برای تولید آثار فاخر هنری هستند بنابراین اگر ماهیت اصلی خود را پیدا کنند، جشنواره می‌تواند بستری برای دلگرمی لشگر فرهنگی باشد.

مجری برنامه «هد هد» تصریح کرد: رمز موفقیت توسعه پایدار جامعه این است که ما به ماهیت فرهنگی جامعه توجه کنیم، استان‌ها اگر این کار را انجام بدهند اتفاق‌های خوبی در حوزه گردشگری خواهیم داشت.

«بانوی سردار» به دلیل ویژگی خاص شخصیت اصلی دیدنی است

وی ادامه داد: در مجموعه آثاری که من دیدم بخش مستند، جذابیت خاص خود را دارد و در بخش نمایشی سریال «جلال» را دیدم که واقعا شاهکار بود البته بخشی از سریال «بانوی سردار» را به دلیل ویژگی خاص شخصیت اصلی که سریال دارد به نظر دیدنی خواهد بود.

اوسیوند: سریال‌های استانی باعث جذب توریست می‌شود/گبرلو:شهرستان‌ها پایگاه قدرتمندی برای تولیدات فاخر هستند

این منتقد بیان کرد: البته ویژگی عمده شهرستان‌ها در بخش مستند است که جدی و فراتر پیش می‌روند. یک اتفاقی در شهرستان‌ها رخ داده است که در حوزه فضای مجازی فعالیت می‌کنند در صورتی است که تنها یک سال است فضای مجازی در رسانه ملی جدی شده، اما بچه‌ها در شهرستان‌ خیلی فراتر در این حوزه کار می‌کنند.

گبرلو ادامه داد: جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما را باید جدی بگیریم و فکر نکنیم یک جشنواره داخلی  و دوره‌ای است در صورتی که می‌توانیم بگوییم بزرگترین جشنواره داخلی رسانه در خاورمیانه است. شما رسانه‌ای را سراغ ندارید که بیش از ۵۰۰ نفر درباره جشنواره صحبت کنند و حدود یکصد نفر داور باشند و نزدیک به ۳۰۰جایزه بدهند.

نداشتن تبلیغات درست،ضعف عمده جشنواره است

وی پیرامون نواقص جشنواره توضیح داد: نواقض را الان نمی‌توانم جمع بندی کنم، اما ضعف عمده جشنواره نداشتن تبلیغات درست برای خودش است چرا که تبلیغات عمومی ندارد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند یک جشنواره سطحی و دورهمی است در صورتی که اینگونه نیست چراکه همه افرادی که در جشنواره حضور دارند صاحب نظر و صاحب اندیشه هستند و در رسانه ملی مسئولیت دارند وباید افق آینده رسانه ملی را ترسیم کنند.پس چه بهتر که از این پتانسیل استفاده شود.

علی اوسیوند بازیگر با بیان اینکه جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها برای معرفی فرهنگ قومی مراکز بسیار موثر است، گفت:باید سرمایه گذاری و برنامه ریزی در این زمینه صورت بگیرد، البته کار‌های خوبی با بودجه‌های کم انجام شده و قابل تقدیر است.

اوسیوند: سریال‌های استانی باعث جذب توریست می‌شود/گبرلو:شهرستان‌ها پایگاه قدرتمندی برای تولیدات فاخر هستند

اوسیوند عنوان کرد: زمانی که فیلمنامه‌ای درباره جغرافیای مرکز شهری نوشته می‌شود از لحاظ تصویر، تاثیر بسیاری برای معرفی مناطق خواهد داشت حتی از طریق پخش در شبکه جام جم در سطح دنیا هم معرفی خواهد شد و باعث جذب توریست می‌شود.

بازیگر سریال «آقای مدیر» توضیح داد: از بازیگران و عوامل جوان و با استعداد در این جشنواره‌ها علاوه بر معرفی می‌توانیم در کنار بازیگران و عوامل حرفه‌ای استفاده کنیم و این باعث می‌شود در شغل‌های متنوعی در حوزه تصویر شهرستان‌ها فعال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار