رشیدیان:بیش از ۱۰ هزار حاجی به کشور برگشتند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تا کنون ۲۸ درصد حجاج ایرانی مکه را به مقصد کشورمان و نیز مدینه النبی (ص) ترک کرده اند.

برشیدیان:بیش از ۱۰ هزار حاجی به کشور برگشتنده گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت جمعیت کل زائران حاضر در مکه را در شرایط کنونی ۶۰ هزار و ۷۵۳ نفر در قالب ۴۳۳ کاروان اعلام کرد.

وی افزود: از جمعیت حجاج خروجی از مکه تا کنون ۱۴ هزار و ۵۱۰ نفر از حجاج در قالب ۶۰ پرواز به کشورمان بازگشته اند که معادل ۱۶.۴ درصد کل زائران و عوامل اجرایی هستند.

به گفته وی، از این تعداد ۴۳ پرواز از فرودگاه مدینه نسبت به انتقال ۱۰ هزار و ۳۵ زائر به ایران اسلامی اقدام کرده اند و ۱۷ پرواز دیگر هم کار انتقال مابقی زائران را در این ایام از طریق فرودگاه جده انجام داده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت  بیان کرد: همچنین طی این مدت ۱۹ هزار و ۷۶۱ حاجی هم در قالب ۱۳۲ کاروان به مقصد مدینه منوره حرکت کرده و در این شهر استقرار یافته اند. وی عنوان کرد: هم اکنون ۶۰ کاروان با جمعیت ۸ هزار و ۵۴۴ زائر در مدینه استقرار دارند.

به گفته رشیدیان، فقط طی امروز ۱۵ کاروان با یک هزارو ۹۵۹ زائر وارد شهر پیامبر (ص) شده اند.

وی تصریح کرد: خدمت رسانی به حجاج مستقر در مکه همچنان با قوت ادامه دارد چنانکه هنوز روزانه ۱۵۸ هزار پرس غذا در دو وعده ناهار و شام توسط دو آشپزخانه بزرگ صنعتی افندیه و ابوجدائل و نیز دو مجموعه خودپخت میلینیوم و الدانه پخت می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: همچنین در حوزه حمل و نقلی نیز ۱۹ خط فعال با ۲۰۲ اتوبوس و ۱۰ دستگاه مینی بوس داریم که جابه جایی زائران را در مسیر بیت الله الحرام و هتل‌ها انجام می‌دهند.

رشیدیان تصریح کرد: در مجموع از ابتدای ایام حج و حضورزائران در این شهر تا کنون ۵ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۱۲۰ جابه جایی در این مسیر‌ها انجام شده که چنانکه سرانه جابه جایی به ازای هر زائر ۳.۷ تردد می‌باشد.

وی گفت: ۱۱ ایستگاه راهنمای زائر هم فعال است که در هر شیفت با ۷۸ نیرو به زائران همچنان خدمات می‌دهد. رشیدیان تصریح کرد: در مدینه هم عملیات خدمات رسانی به حجاج مدینه بعد هم همانند قبل از ایام تشریق ادامه دارد.

انتهای پیام/

۲۸ درصد حجاج ایرانی تاکنون مکه را ترک کرده اند

 

برچسب ها: حج و زیارت ، حج 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار