نیوزیلند پیوستن به ائتلاف دریایی در تنگه هرمز را رد کرد

به دنبال درخواست انگلیس برای پیوستن نیوزیلند به ائتلاف دریایی در تنگه هرمز، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد ولینگتون هیچ کشتی برای اعزام به این منطقه ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نیوزیلند هرالد، ران مارک، وزیر دفاع نیوزیلند با رد درخواست انگلیس برای پیوستن این کشور به «ائتلاف آمریکا در تنگه هرمز» اعلام کرد ولینگتون -پایتخت نیوزیلند- هیچ کشتی برای اعزام به تنگه هرمز ندارد.

او گفت هیچ درخواست رسمی برای همکاری مطرح نشده است و انگلیس به نیوزیلند نزدیک شده تا بداند آیا نیوزیلند ظرفیتی برای کمک دارد یا نه.

وزیر دفاع نیوزیلند افزود: در حال حاضر، دو ناوچه ما در کانادا است که خود را برای بازگشت آماده می‌کنند. ما در واقع هیچ توانایی در دسترس نداریم. نکته اصلی این است که دو هواپیمای نظارتی «پی ۳ اس» می‌توانیم ارسال کنیم. اکنون توانایی اضافی برای شرکت در این نوع ماموریت را نداریم.

این مقام نظامی نیوزیلند اعلام کرد: اگر ولینگتون ظرفیت لازم را داشت کابینه باید درباره این موضوع تصمیم می‌گرفت این در حالی است که هیچ درخواست رسمی از ما نشده است.

نیوزیلند دارای دو ناوچه کلاس Anzac است که هم اکنون در ماموریت به سر می برند.

آمریکا با طرح ادعای «تضمین امنیت دریانوردی در خلیج فارس» درصدد ایجاد یک ائتلاف با متحدان اصلی خود در تنگه هرمز است. با این حال، بسیاری از متحدان واشنگتن به درخواست آن برای پیوستن به این ائتلاف پاسخ منفی داده اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این مدعی شد واشنگتن از ۶۰ کشور برای حضور در این ائتلاف دریایی دعوت کرده است اما پایگاه خبری پولیتیکو در گزارشی با اشاره به امتناع کشورها از پیوستن به این ائتلاف، آن را «ائتلاف تک‌نفره ترامپ» توصیف کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار