آخرین مهلت بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان بدهکار اعلام شد/ تعیین تکلیف بدهی خود را به روزهای آخر موکول نکنید

کارفرمایان بدهکار تا ١٣ شهریور امسال فرصت دارند که بدهی مربوط به جرایم بیمه‌ای خود را تسویه کنند.

آخرین مهلت بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان بدهکار اعلام شد/ کارفرمایان تعیین تکلیف بدهی خود را به روزهای آخر موکول نکنندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب از ١٣ خرداد سال جاری در شعب تأمین اجتماعی سراسر کشور آغاز شده و مهلت اجرای این قانون ١٣ شهریور امسال به اتمام می‌رسد.

هیأت محترم وزیران در اجرای ماده (١٣) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیاز‌های کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات، موضوع بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان را مصوب کرده است.

بلافاصله پس از ابلاغ این قانون به سازمان تأمین اجتماعی، بخشنامه آن تهیه و به تمامی واحد‌های اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ شده است.


بیشتر بخوانید: بخشودگی جرایم کارفرمایان تا ۱۳ شهریور/ پرونده های بیمه ای الکترونیکی شد


بر اساس این مصوبه، کارفرمایان کارگاه‌های مشمول با تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن، در صورتی که "جرایم" آن‌ها مربوط به قبل از تاریخ ۲۹ اسفند ۹۶ باشد، چنانچه تا ۱۳ شهریور ۹۸ در مورد پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده، با سازمان تأمین اجتماعی توافق کنند، از بخشودگی جرایم متعلقه برخوردار خواهند شد.

قانون بخشودگی جرائم در ارتباط با کارفرمایانی اجرا می‌شود که حق بیمه کارگران زیرپوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کردند، اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌اند.

تمامی "جرائم" لغایت ٢٩‏/١٢‏/٩٦ مشمول این بخشودگی خواهد بود و کارفرمایان بدهکار که در دوره‌های قبل، علی رغم ارائه درخواست از پرداخت تمام یا بخشی از بدهی خودداری کرده‌اند در صورت ارائه درخواست مجدد و با اخذ تایید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها و با رعایت ضوابط مشمول استفاده از تسهیلات این بخشودگی خواهند بود.

انتهای پیام/

١٣ شهریور آخرین فرصت کارفرمایان بدهکار برای تسویه جرایم بیمه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار