مرگبارترین تصادف‌ها در کدام کشور‌ها رخ داده است؟

شورای ایمنی حمل و نقل اروپا کشور‌های مختلف را بر اساس آمار مرگ و میر ناشی از تصادف‌های جاده‌ای دسته‌بندی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین‌هوا، آمار‌های اخیر حاکی از آن است که کشور‌های اروپای شرقی در سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) بالاترین آمار تلفات جاده‌ای را در سرتاسر اتحادیه اروپا داشته‌اند. اما در کل آمار مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای در اتحادیه اروپا در دو دهه اخیر به نصف کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های «شورای ایمنی حمل و نقل اروپا»، در کل بیش از ۲۵۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۸ جان خود را در تصادفات جاده‌ای در اتحادیه اروپا از دست داده‌اند. این آمار در سال ۲۰۰۱ بیش از ۵۵۰۰۰ نفر بود.

در سال ۲۰۰۱، کشور‌های حوزه بالتیک از نظر آمار بالای حوادث جاده‌ای بسیار خطرناک بودند. به طوریکه کشور‌های لیتوانی و لتونی در سال ۲۰۱۸ به ترتیب ۲۳۶ و ۲۰۲ کشته به ازای هر یک میلیون نفر داشته‌اند. اما ۱۷ سال بعد، این دو کشور بیشترین پیشرفت را از نظر کاهش تعداد مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای در اتحادیه اروپا داشته‌اند.

در سال ۲۰۱۸، کشور رومانی بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای را داشته است. (۹۶ کشته به ازای هر یک میلیون نفر) در رتبه دوم کشور بلغارستان با ۸۷ مرگ به ازای هر یک میلیون نفر قرار گرفته است. اما با وجود اینکه این دو کشور خطرناک‌ترین جاده‌ها را در اتحادیه اروپا داشته‌اند، توانسته‌اند آمار مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای را به زیر ۱۰۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر برسانند. در نتیجه در دو سال گذشته، تعداد کشته‌های هیچ کشوری در اتحادیه اروپا به بالای ۱۰۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر نرسیده است.

مرگبارترین تصادف‌های جاده‌ای در کدام کشور‌ها رخ داده است؟ + عکس

کشور نروژ با ۲۰ کشته به ازای هر یک میلیون نفر، به امن‌ترین کشور اتحادیه اروپا از نظر مرگ و میر جاده‌ای تبدیل شده است. در رتبه دوم کشور سوئیس با ۲۷ کشته به ازای هر یک میلیون نفر قرار گرفته است. انگلیس از سال ۲۰۰۱ تاکنون آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای را به نصف کاهش داده است و توانسته است به رتبه سوم امن‌ترین کشور در اتحادیه اروپا از نظر تصادفات جاده‌ای تبدیل شود. آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در انگلیس ۲۸ نفر به ازای هر یک میلیون نفر است. در رتبه‌های بعدی کشور‌های ایرلند و دانمارک قرار دارند.

کشور کوچک مالتا تنها کشور در اتحادیه اروپاست که آمار آن از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ با ۱۲.۵ درصد افزایش همراه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
به لطف پراید ایران اول میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
تصادفات بستگی به فرهنگ مردم هر کشور دارد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۱۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
اگه همین سوییسیا و نروژیها سوار پراید بشن امارشون مثله ما میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ایران چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
جالبه.
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۱۲:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
حالا خيلي موندن به ما برسن
آخرین اخبار