مرحله نخست مجتمع تولید فیبر نوری در سلفچگان افتتاح شد

مجتمع تولیدی فیبر نوری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با حضور لاریجانی به بهره برداری رسید.

مرحله نخست مجتمع تولید فیبر نوری در سلفچگان افتتاح شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مجتمع تولیدی فیبر نوری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

این مجتمع با بهره گیری از تجهیزات مدرن تولید فیبر نوری و آزمایشگاه‌های به روز و مطابق با استاندارد‌های جهانی در سه حوزه پلیمر، اپتیک و مکانیکال در صدد است برای تحقق شعار سال گام موثری بردارد.

فاز اول شرکت تولید نیرا با ظرفیت تولید روزانه ۴۰۰ هزار متر فیبر نوری در سه خط تولید، برای ۸۰ نفر از جوانان استان ایجاد اشتغال کرده است.

با افتتاح فاز دوم این واحد تولیدی تا پایان سال، ظرفیت تولید فیبر نوری در استان قم به روزانه ۸۰۰ هزار متر می‌رسد.

شرکت نیرا در زمینه تولید انواع کابل، فیبر نوری و تجهیزات مرتبط با آن در منطقه سلفچگان قم فعالیت می‌کند.

مدیرعامل واحد تولیدی فیبر نوری و اکسسوری نیرا در این مراسم اظهار داشت: بدیهی است استقلال اقتصادی در حفظ حاکمیت و استقلال سیاسی، رشد جامعه، خودکفایی و خوداتکایی نقش عمده و ویژه‌ای دارد.

بیگلو با اشاره به طراحی و اجرایی این کارخانه در سه فاز عنوان کرد: دولت مکلف شده طی پنج سال، زیرساخت فیبر نوری را جایگزین کابل‌های مس کند، چراکه هزینه‌های تولید زیرساخت سنتی بالا بوده درنتیجه ناگزیر به تغییر این رویکرد گرفته‌ایم.

مدیرعامل واحد تولیدی فیبر نوری و اکسسوری نیرا افزود: بستر‌های سنتی در بخش‌های تولید، مسکونی، تجاری و اداری به زیرساخت شبکه FTTH تبدیل گردد.

او گفت : سهم بازار با توجه به شاخصه‌های علمی و فنی امروز قابل‌محاسبه و ارائه است که با توجه به تغییر این زیرساخت به فیبر نوری می‌تواند آمار بسیار بالایی را در این بخش به جهت ایجاد فناوری فیبر نوری داشته باشد.

لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، همچنین امروز با حضور در سه شرکت تولیدی سروش دیزل مبنا (تولید کننده خودرو‌های سنگین)، گالپرتی (تولید کننده اتصالات لوله‌های نفت و گاز یا فلنج) و آریان کیمیا تک (تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی) در جریان موانع و مشکلات پیش روی این واحد‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام/الف

افتتاح مرحله نخست مجتمع تولید فیبر نوری در سلفچگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.