چرا ناشران به چاپ نمایش نامه اهمیت نمی‌دهند؟

برخی از نمایش نامه نویسان به علت فقر اندیشه و نداشتن شناخت از جامعه، آثار ضعیفی تولید می‌کنند.

چرا ناشران به چاپ نمایش نامه اهمیت نمی‌دهند؟کمال صابری نژاد مدیر مسئول انتشارات آریترین در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تفاوت نمایش نامه با رمان و داستان گفت: تفاوت‌ها تنها در قالب محتوایی دیده می‌شوند نه در چیز دیگر؛ امروزه برخی از نمایش نامه نویسان به علت فقر اندیشه و نداشتن شناخت از جامعه، آثار ضعیفی تولید می‌کنند از این رو ناشران به چاپ نمایشنامه اهمیت نمی دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه نمایش نامه نویسی فقط در تهران رونق دارد، گفت: در شهرستان‌ها تعداد رمان و داستان خوب است، اما تعداد نمایش نامه بسیار کم است. نمایش نامه نویسی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی شناخته شود در غیر این صورت با داستان نویسی هیچ تفاوتی ندارد.

مدیر مسئول نشر آریترین با اشاره به استقبال مردم از آثار ترجمه اظهار داشت: در طول ۳ دهه گذشته به علت سیاست‌های وزارت ارشاد اکثر انجمن های شعری هیچ اقدامی برای برداشتن گامی نو به جلو برنداشته اند.

وی ادامه داد: فروش آثار ترجمه نسبت به کتاب‌های تالیفی گسترش زیادی پیدا کرده که این عاملی برای ضربه شدید به فعالیت ناشران در تولید کتاب‌های تالیفی شده است.

صابری نژاد گفت: نمایش نامه نویسی نیاز به یک بررسی جامع دارد چرا که اکثر افراد جامعه آن را هم ردیف با داستان نویسی می‌دانند.  وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و جامعه ادبی باید برای ترویج موضوع نمایش نامه نویسی و درک و فهم مخاطب از آن، اقدام جانانه‌ای انجام بدهند.
انتهای پیام/

برچسب ها: نویسنده ، تمایش ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار