مساجد می توانند گام مهمی در تربیت استکبار ستیزی بردارند

کارشناس حوزه ودانشگاه گفت: روحانیون و ائمه جماعات مساجد با الهام گیری از بیانیه گام دوم انقلاب و بیان مطالب آن در مساجد می توانند قدم مهمی را در تربیت استکبار ستیزی بر دارند.

حجت الاسلام بهزاد حبیبی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: امروزه یکی از بهترین درسنامه‌ها جهت ایجاد و تقویت روحیه در مساجد «بیانیه گام دوم انقلاب» می‌باشد، که توسط رهبر حکیم و فرزانه در ۲۲ بهمن ۹۷ صادر گردید. این بیانیه که شباهت زیادی از نظر جایگاه به وصیت نامه حضرت امام دارد، حکومت استکباری آمریکا را رو به زوال می‌داند و با تعبیر «نزدیک به احتضار» مژده افول آن را می‌دهد.

او افزود: در کنار این جوانان را به روحیه انقلابی و جهاد دعوت می‌کند تا هر گز دست از ظلم ستیزی و استکبار براندازی بر ندارند تا اینکه «نظامی انقلابی» بر قرار گردد. روحانیون و ائمه جماعات مساجد با الهام گیری از این بیانیه و بیان مطالب آن در مساجد می‌توانند قدم مهمی را در تربیت استکبار ستیزی بر دارند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اگر مساجد ما در امور فرهنگی خود با محوریت این بیانیه قدم بردارند، به حول و قوه الهی در گام دوم انقلاب نیز، می‌توانیم همچون گام اول آن قله‌های بلندی را فتح کنیم و البته در اشتباهات گذشته نیز درس بگیریم تا گام دوم استوارتر برداشته شود.

حبیبی در ادامه اظهار کرد: گام دوم انقلاب زمانی به نتیجه می‌رسد، که دین و خودسازی که مساجد پایگاه اصلی معنویت و خودسازی هستند، به عنوان محور اصلی و جدی مدنظر قرار گیرد. زیرا که اهتمام به خودسازی موجب تمدن سازی می‌شود.

او در پایان گفت: در گام دوم انقلاب حفظ و استمرار و پیشتازی در حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی باید بیش از گذشته ادامه یابد و به تعبیر دیگر نباید مساجد ما، مساجد سکولار باشند و در این جهت حرکت کنند.

انتهای پیام/م
 

صحبتهای کارشناس حوزه ودانشگاه درخصوص مساجد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار