استاندار فارس:

توجه به آموزه‌های محرم و تاثیر آن در جامعه/ دینداری و خداباوری عامل پیشگرانه در وقوع ناهنجاری‌های اجتماعی است

استاندار فارس با بیان این که تبلیغات یکی از شیوه‌های اثر گذار ترویج عقاید و افکار است گفت: بهره گیری از تبلیغات در ترویج آموزه‌های دینی اسلام نیز همواره موثر بوده و باید مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در همایش طلایه داران تبلیغ با بیان این که تبلیغات یکی از شیوه‌های اثر گذار ترویج عقاید و افکار است اظهار کرد: بهره گیری از تبلیغات در ترویج شعائر و آموزه‌های دینی اسلام و محرم نیز همواره موثر بوده و باید مورد استفاده قرار گیرد.

او با اشاره به این که امروز تبلیغ به سمت روش ها، فضا‌ها و ابزار‌ها و محتوا‌های جدید تغییر یافته است و بر لزوم تسلط بر این روش‌ها و شیوه‌های نو از سوی مبلغان دینی تاکید کرد و افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در بسیاری موارد با بهره گیری از این روش‌ها می‌کوشند در اعتقادات و باور‌های دینی مردم تزلزل ایجاد کنند.

رحیمی اضافه کرد: افرادی که وظیفه تبلیغ را بر عهده می گیرند باید در مباحث مطرح شده مخاطبان را اقناع کنند و این اقناع زمانی ایجاد می‌شود که سخنان مبلغ بر پایه استدلال و بر آمده از باور‌های قلبی باشد.

او، جاودانگی نام شهیدان رجایی و باهنر را به سبب دین باوری، ولایت مداری و حرکت بر مبنای رهنمود‌های رهبر فقید انقلاب حضرت امام خمینی (ره) دانست که منجر به ارائه خدماتی صادقانه به مردم شریف ایران شده بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه قوه مجریه و دولت به عنوان یکی از ارکان نظام و پیشانی اجرایی نظام است، تصریح کرد: اگر بخواهیم به مردم بگوییم که جمهوری اسلامی توفیقاتی داشته و به شما خدماتی رسانده است قطعا اینکه چه میزان رفاه و آسایش و توسعه و آسایش در جامعه ایجاد شده است در قالب اقدامات رکن اجرایی نظام یا همان دولت قابل مشاهده و ارائه دادن است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه طی چهل سال گذشته اقدامات ارزشمندی در راستای خدمت رسانی به مردم انجام شده است، عنوان کرد: پیش از انقلاب تنها به یک روستا در استان فارس گازرسانی انجام شده بود، اما تا پایان سال ۹۸ هیچ روستای بالای ۲۰ نفر جمعیتی در استان فاقد گاز نخواهد بود.

او ایجاد و توسعه خط راه آهن، آبرسانی به روستا‌ها خدمات درمانی و بهداشتی و همچنین بهبود وضعیت معیشتی و کاهش فقر را از دیگر اقداماتی دانست که در ۴۰ سال گذشته از سوی خدمتگزاران مردم در نظام جمهوری اسلامی انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که امروز دشمنان می‌کوشند نظام جمهوری اسلامی را ناکارامد جلوه دهند، یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مبلغان دینی را بیان کارامدی‌های نظام و ذکر مصادیق آن برشمرد و افزود: در ۲۰۰ سال گذشته پیش از انقلاب هر گاه جنگی در می‌گرفته بخشی از خاک را از دست می‌داده ایم، اما در ۴۰ سال گذشته با وجود جنگ تحمیلی ۸ ساله و سایر تهدیدا‌ها و تحریم‌ها وجبی از خاک کشور را واگذار نکرده و جایگاه سیاسی و فرهنگی خود را در منطقه تثیبت کرده ایم.

استاندار فارس با اشاره به این که دشمنان امید و نشاط و همدلی و همبستگی جامعه را نشانه گرفته اند تا از این طریق به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند از مبلغان دینی خواست در کنار ترویج شعائر دینی به این موضوعات نیز نگاهی جدی داشته باشند.

رحیمی بیان کرد: تاکید بر دینداری و خدا محوری زمینه ساز پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی است.

او افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم که از محرم چه می‌آموزیم و محرم چه اثری در زندگی حال و آینده ما دارد.

استاندار فارس با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از توکل به خداوند متعال مشروعیت و قدرت خود را از مردم به دست می‌آورد، بر لزوم تقویت اعتماد بین مردم و نظام تاکید کرد و از مبلغان خواست بر این موضوع تاکید داشته باشند.

انتهای پیام/چ

صحبت های استاندار فارس در همایش طلایه داران تبلیغ

برچسب ها: استانداری ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار