دیدار مرکل و جانسون در اولین سفر رسمی‌اش پس از انتصاب به سمت نخست‌وزیری

صدراعظم آلمان با نخست‌وزیر جدید انگلیس که اولین سفر رسمی‎اش بعد از انتصاب به سمت نخست وزیری است، دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید انگلیس که اولین سفر رسمی‎اش بعد از انتصاب به سمت نخست وزیری است، دیدار کرد.

محور گفت‌وگو‌های امروز صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر انگلیس در سه حوزه مناسبات دوجانبه، سیاست‌های اروپا و نیز مسائل بین‌المللی بود.

صدراعظم آلمان در نشست خبری مشترک با بوریس جانسون گفت: مشتاقم بدانم برآورد دولت جدید انگلیس از اوضاع ایران، لیبی، سوریه و کره شمالی چیست. آنچه مسلم است ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در مذاکرات برکسیت موضع واحدی دارند. وظیفه اتحادیه اروپا محافظت از یکپارچگی بازار تجاری واحد است.

همچنین بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: در دیدار با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان ما درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله روسیه، ایران، چین و هنگ کنگ گفت‌وگو کردیم.

او افزود: به طور واضح اعلام می‌کنم که ما در انگلیس خواهان دستیابی به یک توافق بر سر برکسیت هستیم و نمی توانیم توافقی را قبول کنیم که باعث تقسیم بریتانیا شود. ما می‌خواهیم از ۳.۲ میلیون تبعه کشور‌های اتحادیه اروپا در انگلیس محافظت کنیم.

نخست وزیر انگلیس درباره چالش مرزی با ایرلند نیز گفت: زمان آن رسیده تا راه حل‌هایی برای مشکل مرزی با ایرلند پیدا کنیم.

صدر اعظم آلمان برای نخستین بار از زمان روی کار آمدن بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس و احتمالا آخرین بار در زمان عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در برلین میزبان او شد.

محور گفت‌وگو‌های دو طرف برکسیت است در حالیکه اروپایی‌ها با هرگونه قید و شرطی مخالفند و جانسون مجبور است توافق آن‌ها را در برخی امور از جمله برقراری مقررات مرزی در جزیره ایرلند جلب کند.

با وضع مقررات مرزی میان ایرلند شمالی به عنوان جزیی از بریتانیا و ایرلند جنوبی به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا از سویی امکان شعله ور شدن مجدد اختلافات تاریخی بین دو ایرلند ایجاد می‌شود و از سوی دیگر مقررات مرزی برای حمل کالا و رفت و آمد اشخاص رسما به جدایی میان اتحادیه اروپا و انگلیس می‌انجامد.

در زمان ورود بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به دفتر صدراعظم آلمان برای دیدار با آنگلا مرکل، فریاد‌های «برکسیت را متوقف کنید» شنیده شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار