با حضور هزاران سادات در مشهد؛

نخستین همایش کشوری سادات رضوی در حرم رضوی برگزار شد

نخستین همایش کشوری و ملی سادات رضوی با حضور علی اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عفت شریعتی دبیر همایش کشوری ملی سادات رضوی  گفت: حضور شما سادات مایه افتخار و قوت همه ملت ایران است.

او ادامه داد: این همایش نخستین همایش سادات رضوی در کشور است که با امید خداوند متعال در نظر داریم همایش بین المللی سادات رضوی را برگزار کنیم و همچنین در آینده‌ای نزدیک اولین نشست را به منظور ایجاد دبیرخانه سادات رضوی برگزار خواهیم کرد.

دبیر همایش کشوری ملی سادات رضوی گفت: امیدواریم این همایش زمینه ساز تحقق اهداف معنوی قرآن و عترت در جهان اسلام باشد و  در پرتو قرآن و عترت زمینه تحقق اهداف این نظام الهی را در جامعه بین الملل فراهم کنیم.

ناظمی اردکانی معاون اجتماعی در مجمع جهانی تقریب مذاهب نیز در ادامه این مراسم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجمع پرداخت و گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در چند سال اخیر علاوه بر گفتمان سازی وحدت، درصدد آن برآمده که این گفتمان را به رفتار اجتماعی تبدیل کند.

او ادامه داد: تا کنون سه کمیسیون بین المللی سادات تشکیل شده و پیرامون موضوع چگونگی فعال سازی نقش سادات در وحدت جهان اسلام بحث شده است.

معاون اجتماعی در مجمع جهانی تقریب مذاهب در زمینه شناخت جمعیت سادات در اقصی نقاط دنیا لازم به کار پژوهشی و مطالعاتی است که سازمان فرهنگ و ارتباطات معاونت اجتماعی در مجمع تقریب مذاهب را همکاری کردند.

اردکانی در خصوص نقابت السادات در جهان مطالعات گسترده‌ای انجام شده و در کشور‌های مصر بنگلادش اندونزی نقابت السادات حفظ شده و نقبای سادات نقش ویژه‌ای دارند

او تصریح کرد: امیدوارم در کنفرانس بین المللی وحدت که در اواخر آبان برگزار خواهد شد، حضور نقبای سادات را داشته باشیم.
 
معاون اجتماعی در مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: سادات رضوی منسوب به امام رضا هستند که در زمان موسی مبرقع تنها فرزند امام جواد به شهر قم وارد شدند و پس از آن فرزندان موسی مبرقع به همدان مهاجرت کردند.

اردکانی افزود: امروز شاخه دیگر سادات رضوی که از نسل امام هادی هستند؛ و مطالعات زیادی در این خصوص انجام شده است.

او ادامه داد: از ویژگی‌های اخلاقی که سادات از اجداد طاهر خود حلم و صبر و وقار و بخشندگی در بین مردم برخوردار بودن، سادات پناه محرومان و پرچم مسلمانان را برافراشته نگاه داشتند، تا با ظهور امام عصر که از نسل کوثر است رسالت پیامبر در عدالت جامعه بشری به اکمال برساند.

انتهای پیام//ف.س
 

حضور سادات مایه افتخار و قوت  ملت ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.