تولیت آستان قدس رضوی:

اسلام به مسائل انسانی و عاطفی نگاه ویژه‌ای دارد/ الگوی مسئولان در رفع مشکلات مردم امام علی (ع) باشند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اسلام به مسائل انسانی و عاطفی نگاه ویژه‌ای دارد، و مسئولان برای رفع مشکلات مردم از امام علی (ع) الگو بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام احمد مروی  تولیت آستان قدس رضوی در آیین تجلیل از پزشکان بیمارستان رضوی با بیان اینکه اسلام به مسائل انسانی و عاطفی نگاه ویژه‌ای دارد، گفت: مسئولان برای رفع مشکلات مردم از امام علی (ع) الگو بگیرند.

او با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم، ادامه داد: این آیات نشان می‌دهد مردم در انفاق، بخشش و دلسوزی نسبت به هم‌نوع می‌توانند از حضرت علی (ع) الگو بگیرند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای انسان معمولی امکان اینکه از اقدامات امام علی (ع) در جنگ‌های خیبر و خندق الگوسازی کند، وجود ندارد، اما انسان معمولی در برطرف کردن مشکلات و درد‌های مردم می‌تواند با حضرت امیرالمومنین (ع) همانندسازی کند.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه شغل شما پزشکان یک کار عاطفی و انسانی است خطاب به این نوع از مشاغل، افزود: شما با طبابت، اخلاق خوب و کرامتی که برای بیمار خودتان قائل هستید، همان عملی را انجام می‌دهید که حضرت علی (ع) با مردم انجام می‌داد.

او ادامه داد: اگر پزشکی می‌خواهد توفیق داشته باشد باید سالم باشد، چراکه لازم است همه توفیقاتی که انسان می‌خواهد چه در امور معنوی و چه در امور مادی کسب کند، از سلامتی برخوردار باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: انسان بیمار نماز هم نمی‌تواند بخواند و قادر به بندگی کردن خدا هم نیست، از همین رو همه موضوعات در سلامتی خلاصه می‌شود و این سلامتی در دستان پزشکان است.
 
انتهای پیام//ف.س
 

شغل پزشکان یک کار عاطفی و انسانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.