احتمال فروش جنگنده‌های فرانسوی بیشتر به هند

گفته می‌شود ممکن است در سفر آتی نخست‌وزیر هند به فرانسه، این کشور جنگنده‌های رافال بیشتری را به دهلی‌نو بفروشد.

احتمال فروش جت‌های فرانسوی بیشتری به هندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک منبع که نخواست نامش فاش شود گفت ممکن است در گفت‌وگو‌های دو جانبه‌ای که قرار است امروز برگزار شود فرانسه پیشنهاد فروش ۳۶ جنگنده رافال دیگر را به هند ارائه کند.

بنا به گفته این منبع، رافال‌های جدید به قیمت پایین‌تری نسبت به ۳۶ عددی که در سال ۲۰۱۶ به هند فروخته شده بود، ارائه می‌شود.

در این خصوص، تیمی از نیروی هوایی هند از چند هفته پیش به فرانسه رفته است.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند نیز در صفحه توییتری خود از سفرش به کشور‌های فرانسه، امارات و بحرین در چند روز آینده خبر داد.

روزنامه «اکانامیک تایمز» هند به نقل از یک مقام دولتی نوشت «۳۶ جنگنده رافال دیگر احتمالا به قیمت کمتر از شش میلیارد یورو ارائه خواهد شد، زیرا هزینه‌های تغییرات مخصوص هندوستان، تجهیزات آموزشی و زیرساخت‌ها در خرید پیشین پوشش داده شده است».

ارسال محموله نخست جنگنده‌های رافال خریداری شده در سال ۲۰۱۶ انتظار می‌رود در ماه سپتامبر آغاز شود. پس از چهار سال مذاکره، سازنده هواپیما‌های فرانسوی قراردادی به ارزش ۷ میلیارد و هشتصد و هفتاد میلیون یورو در سپتامبر ۲۰۱۶ با دولت هند امضا کرد تا هواپیما‌های موردنظر را تا اواسط سال ۲۰۲۲ آماده و تحویل دهد.

وزارت دفاع فرانسه نیز سال گذشته در این رابطه نامه‌ای به «نیرمالا سیتارامان» وزیر دفاع هند، ارسال کرد که در آن به دهلی نو فشار آورده شده بود تا آغاز گفت‌وگو‌ها برای خرید جنگنده‌های بیشتر در طول دیدار مکرون و مودی را اعلام کند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در سال ۲۰۱۷، نامه‌ای به نخست‌وزیر هند نوشت و در آن خواست گفت‌وگو‌ها درباره پیشنهاد فرانسه برای فروش ۳۶ جنگنده رافال دیگر به هند که «بخش قابل توجهی از آن در این کشور ساخته می‌شود» آغاز شود.

مودی نیز امروز پیش از دیدار آتی خود با مکرون گفت «مشارکت استراتژیک و اقتصادی قدرتمند ما با دیدگاه مشترک در مورد نگرانی‌های عمده جهانی تکمیل شده است و این دیدار دوستی دیرینه و ارزشمند ما را محکم‌تر خواهد ساخت».

به نظر می‌رسد هند برای حفظ برتری خود در برابر پکن و اسلام‌آباد ظاهرا به ۲۰۰ تا ۲۵۰ جنگنده با وزن متوسط نیاز دارد و در حال حاضر نیروی هوایی این کشور ۳۱ اسکادران جنگنده (که در هر اسکادران ۱۸-۲۰ جت حضور دارد) را در سطوح مختلف عملیاتی قرار داده است. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۷ این تعداد به ۴۲ اسکادران افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار