نخست‌وزیر پیشین دانمارک از اظهارات ترامپ انتقاد کرد

لارس لوکه راسموسن از توئیت رئیس‌جمهور آمریکا درباره بودجه نظامی ناتو انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، لارس لوکه راسموسن، نخست‌وزیر سابق دانمارک روز پنجشنبه ضمن انتقاد از توئیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد بودجه نظامی اعلام کرد موضوع اراده دفاعی، تنها محدود به میزان پولی که صرف می‌شود، نیست.

اظهارات نخست‌وزیر سابق دانمارک تازه‌ترین اظهارات مقامات دانمارک در پی تشدید کشمکش‌ها بین آمریکا و این کشور است.

این کشمش‌ها به دنبال آن اتفاق افتاد که ترامپ سفر خود را به دانمارک لغو و اعلام کرد اقدام «مته فردریکسن Mette Frederiksen» نخست‌وزیر کنونی دانمارک در رد ایده او برای خریدن جزیره گرینلند، زننده است.

راسموسن که سمت نخست وزیری را تا ماه ژوئن بر عهده داشت روز پنجشنبه در توئیتی خطاب به ترامپ اعلام کرد: ما دقیقا شمار یکسانی از تلفات را همانند آمریکا در افغانستان داشته ایم. همواره آماده و محکم ایستاده ایم.

ترامپ که از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواسته است سهم خود را در هزینه‌های دفاعی به دو درصد از تولید ناخالص داخلی برسانند در توئیتی اعلام کرد دانمارک تنها یک ممیز ۳۵ صدم درصد را به این بودجه اختصاص داده است.

نخست‌وزیر سابق دانمارک در توئیتر نوشت: نمی‌پذیریم که اراده دفاعی ما فقط مربوط به درصد‌هاست. این موضوع را در نشست سال گذشته ناتو در بروکسل به شما گفته ایم.

به دنبال آنکه نخست‌وزیر دانمارک ایده ترامپ را برای خرید گرینلند، پوچ دانست، ترامپ روز سه شنبه به طور ناگهانی سفر برنامه‌ریزی شده به دانمارک را لغو کرد. این سفر قرار بود در روز‌های دوم و سوم سپتامبر انجام شود.

ترامپ اعلام کرد: اظهارات او زننده بود. تصور می‌کنم این بیانیه نامناسب بوده است. همه آنچه که باید می‌گفت این بود که بگوید، نه ما تمایلی نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
به نظر من زيادم نبايد در اين زمينه عجله كرد
به نظر من اگه آمريكا به برجام و توافق آب و هوايي و بقيه توافقات برگرده ميتونيم با فروشش موافقت كنيم
البته تا موقعي كه پايبند باشه و اگه دوباره زد زيرش بايستي سريعا تخليه كنه و پولي هم كه داده بابت ضرر و زيان توقيف بشه
آخرین اخبار