فروشنده دمنوش‌های گیاهی در تلگرام کلاهبردار از آب درآمد

رئیس پلیس فتا از دستگیری کلاهبرداری که به بهانه فروش دمنوس از مشتریان خود کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

فروشنده دمنوش‌های گیاهی در تلگرام کلاهبردار از آب درآمدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  سرهنگ تورج کاظمی گفت: با شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه عضو کانال تبلیغ دمنوش‌های گیاهی شدند و از فردی که انواع دمنوش را تلگرام تبلیغ می‌کرد، خرید چند نوع دمنوش را سفارش داده اند.

این مقام انتظامی بیان کرد: شاکیان پرونده اظهار داشتند پس از ثبت سفارش صفحه بانکی پرداخت وجه خرید برای روی صفحه باز شده است و کلیه اطلاعات بانکی را بر روی صفحه ثبت کرده اند ولیکن به یک بار صفحه پاک و بلافاصله پیام برداشت مبلغ زیادی را دریافت کرده اند.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه متهم پس از به دست اوردن اطلاعات بانکی شاکیان ارتباط مجازی خود را با شاکیان مسدود کرده بود، گفت: پرونده تشکیل شده تجمیع و برای شناسایی متهم در اختیار تیم مهندسی پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ کاظمی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی متهم شناسایی شد، گفت: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار دادسرای مبارزه با جرایم رایانه قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم برای اینکه نشانی از خود بر جا نگذارد به طور مرتب پروفایل و صفحه اجتماعی خود را تغییر می‌داد و خود را به مشتریان یک خانم معرفی می‌کرد، اظهار کرد: با تلاش مستمر و هوشمندانه ماموران پلیس فتا مشخص شد که متهم ۳۹ ساله ساکن استان کرمانشاه می‌باشد.

وی افزود: با هماهنگی‌های قضائی متهم دستگیر و پس از مشاهده دلایل قوی پلیس، لب به اعتراف گشود، گفت:، چون در فضای مجازی می‌توان خود را با هر اسم و حرفه‌ای معرفی کرد با این ترفند توانستم اعتماد برخی ار کاربران را به خود جلب کنم. با تبلیغ و فروش دمنوش‌های مورد پسند، با قیمت مناسب مبالغی را از مشتریانم کلاهبرداری می‌کردم و سپس با تغییر هویتم در فضای مجازی به فعالیت خود ادامه می‌دادم. فکر نمی‌کردم مور شناسایی پلیس قرار بگیرم.

سرهنگ کاظمی در خاتمه، گفت: باشناسایی متهم و اعتراف صریح وی به جرم ارتمابی متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرا قرار گرفت.

انتهای پیام/

کلاهبرداری به بهانه فروش دمنوش

برچسب ها: حوادث ، اخبار جنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار