ماجرای حقوق ۸۰ میلیونی مدیر یک شرکت معدنی! + اسناد

قرارداد مدیریت یک شرکت معدنی با ابهاماتی در زمینه پرداخت حقوق ۸۰ میلیون تومانی به مدیرعامل شرکت و همچنین مدت زمان مأموریت وی روبرو است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  چند ماه پیش سید مؤید حسینی صدر به عنوان مدیرعامل یک شرکت  آلمانی منصوب شد. این انتصاب با ابهاماتی در زمینه حقوق و مدت مأموریت مدیرعامل روبرو است.

ماجرای حقوق ۸۰ میلیونی یک مدیر شرکت معدنی! + اسناد


بیشتربخوانید: سرانجام برخورد با یک مدیر نجومی بگیر!


یک منبع خبری در این مورد گفت: بر اساس قراردادی که به امضای رئیس سازمان توسعه معادن و مؤید حسینی رسیده است، مدت زمان مدیریت وی یکسال اعلام شده که به طور خودکار منقضی می‌شود. همچنین حقوق دریافتی وی ۵ هزار و ۱۱۳ یورو تعیین شده است.

ماجرای حقوق ۸۰ میلیونی یک مدیر شرکت معدنی! + اسناد

وی ادامه داد: این در حالی است که بر اساس سندی که از سوی حسینی صدر به سفارت آلمان و خطاب به سفیر ارائه شده مدت زمان مدیریت وی ۴ سال و حقوق دریافتی نیز ۶ هزار و ۷۲۶ یورو اعلام شده است.

وی افزود: در اسناد ارائه شده، صفحه آخر قرارداد که به امضای طرفین رسیده، ثابت است ولی تغییراتی در صفحات دیگر صورت گرفته است.

ماجرای حقوق ۸۰ میلیونی یک مدیر شرکت معدنی! + اسناد


ماجرای حقوق ۸۰ میلیونی یک مدیر شرکت معدنی! + اسناد


ماجرای حقوق ۸۰ میلیونی یک مدیر شرکت معدنی! + اسناد


ماجرای حقوق ۸۰ میلیونی یک مدیر شرکت معدنی! + اسناد

به گفته وی، این موضوع توسط برخی نهاد‌های نظارتی در حال پیگیری است.

برای پیگیری این موضوع و دلیل تفاوت بین میزان حقوق و طول مدت ماموریت در دو نامه با موید حسینی صدر گفتگو کردیم.

* دلیل دریافت حقوق ۸۰ میلیونی در شرکت تابعه ایمیدرو

موید حسینی صدر، مدیرعامل شرکت شکرت آلمانی در این مورد به خبرنگار ما گفت: قرارداد من طبق روال مدیرعامل قبلی تنظیم شده و هیچ چیزی خارج از آن روال تعیین نشده است.

وی ادامه داد: در مورد حقوق نیز در مقایسه با سفرا و همچنین مدیران شرکت‌هایی مانند ایران خودرو و ایراسکو و یا ۱۰، ۱۵ شرکت دیگر، این شرکت آلمانی کمترین میزان حقوق را دریافت می‌کند و بر اساس دستورالعمل کتبی رئیس ایمیدرو، حقوق و مدت زمان ماموریت مدیرعامل شکرت آلمانی مانند مدیرعامل قبلی است.

خبرنگار ما پرسید طبق اسنادی که به دست ما رسیده است، حقوق شما در یک سند ۵ هزار و ۱۱۳ یورو و مدت زمان ماموریت نیز یک سال اعلام شده و در سند دیگری که به سفارت ایران در آلمان ارائه کرده‌اید نیز حقوق ۶ هزار و ۷۲۶ یورو و مدت ماموریت ۴ سال اعلام شده است، کدام سند قابل استناد است؟ صدر حسینی پاسخ داد: ابتدا یک پیش‌نویس تنظیم شده، ولی در قرارداد اصلی حقوق پرداختی ۶ هزار یورو تعیین شده است. در مورد مدت زمان نیز گفته شده که هر زمان رئیس ایمیدرو بخواهد می‌تواند مدیرعامل شکرت آلمانی را تغییر دهد.

به گفته وی، در بند ۹ قرارداد آمده است که ایمیدرو در هر زمان می‌تواند مدیرعامل شکرت آلمانی را تغییر دهد. این موضوع از طرف معاونت حقوقی شکرت آلمانی مستقیماً به سفارت آلمان اعلام شده است.

حسینی صدر توضیح داد: شکرت آلمانی با یکسری مشکلات روبه‌رو است؛ یکی اینکه شرکت کویت استیل به عنوان سهامدار شکرت آلمانی سود ایران را برای سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ پرداخت نکرده است.  ما این مسئله را پیگیری کرده‌ایم. همچنین بحث‌هایی در مورد واگذاری ایرتیک به یک شخص حقیقی و همچنین واگذاری ایراسکو مطرح بود که ما روی این مسائل هم اعتراض داشتیم.

وی با بیان اینکه ۷ ماه از انتصاب من به عنوان مدیرعامل شکرت آلمانی می‌گذرد، تایید کرد: در حال حاضر حقوق سفرا حدود ۸ هزار یورو است، ولی این مسئله در جامعه مورد پذیرش نیست، زیرا با حقوق یک فرهنگی و یا کارمند دیگر مقایسه می‌شود، ولی حقوق مدیران خارج از کشور دارای یک نُرم است و هزینه‌هایش نیز متفاوت است.

مدیرعامل شکرت آلمانی در پاسخ به این سوال که چرا در قرارداد، مدت زمان ماموریت شما ۴ سال ذکر شده، در حالی که می‌گویید رئیس ایمیدرو می‌تواند هر موقع که خواست مدیرعامل شکرت آلمانی را تغییر دهد؟ گفت: این نُرم است. در پیش‌نویس یک سال ذکر شده بود، ولی در قرارداد به ۴ سال افزایش یافته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌نویس هم به امضای شما و رئیس ایمیدرو رسیده بود؟ گفت: پیش‌نویس امضا ندارد، برخی افراد صفحه آخر قرارداد اصلی را به عنوان صفحه آخر پیش نویس مطرح کرده‌اند.

حسینی صدر تاکید کرد: قراردادی که از سوی معاونت حقوقی شکرت آلمانی به سفارت آلمان ارائه شده، برحسب دستور رئیس ایمیدرو تنظیم شده است و رئیس سازمان توسعه معادن خودش رئیس هیات نظارت شکرت آلمانی است و روی قرارداد نظارت دارد.

وی با بیان اینکه من ویزای کار ندارم، افزود: در حال حاضر با ویزای توریستی شرکت را اداره می‌کنم و در مدت ۷ ماهی که از صدور حکمم می‌گذرد، هنوز حقوق دریافت نکرده‌ام.

وی در پاسخ به این سوال که پس چطور شرکت را مدیریت می‌کنید؟ گفت: نمی‌توانستیم شرکت را بدون صاحب بگذاریم. بر اساس قوانین آلمان، مالک یک شرکت پس از انتخاب مدیرش می‌تواند تعیین کند که آن شخص در آلمان سکونت داشته باشد یا خیر و یا اینکه ویزای کار نداشته باشد، ولی مالک باید از سایر درآمدهایش، حقوق مدیرش را پرداخت کند تا شرکت آسیب نبیند.

وی ادامه داد: به این ترتیب با صدور ویزای کار و اقامت، حقوق باید پرداخت شود.

مدیرعامل شکرت آلمانی در پاسخ به این سوال که ویزای کار شما چه زمانی صادر می‌شود؟ گفت: مشخص نیست. ما ۳ مدیر هستیم که در آن شرکت منصوب شده‌ایم، ولی برای هیچ کدام ویزای کار صادر نشده است.

وی تاکید کرد: به دلیل مشکلات تحریم، صدور ویزای کار با تاخیر رو به رو شده است.

وی در ادامه با اشاره به طلب شکرت آلمانی از کویت استیل به میزان ۲۰ میلیون یورو به ازای سود سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ گفت: در حال حاضر ۵ یا ۶ پرونده داریم که در حال پیگیری است. ساختمانی داشته‌ایم که در تصرف یک شرکت بود و تخلیه شد.

حسینی صدر در پاسخ به این سوال که آیا شرایط مدیر قبلی شکرت آلمانی هم حقوق ۶ هزار یورو و مدت ماموریت ۴ ساله بوده است، گفت: بله، البته ممکن است اعداد دقیقش مقداری متفاوت باشد. هر چند حقوق سفرا یا سایر ماموران وزارت خارجه در مقایسه با شکرت آلمانی بالاتر است و کارشان نیز سبک‌تر است.

وی گردش مالی مجموعه هلدینگ شکرت آلمانی را ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون یورو عنوان کرد و گفت: مسئولیت این گروه در شرایط تحریم بسیار سنگین است.

مدیرعامل شرکت شکرت آلمانی افزود: حقوق ۶ هزار یورویی در کشور رقم بالایی است، ولی در آلمان نُرم است. ممکن است به ما بگویند حقوق‌تان را نصف می‌کنیم یا ۴ هزار یورو بگیر، مشکلی نیست. می‌پذیریم. ما آمده‌ایم که کار کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

ابهام در حقوق ۸۰ میلیونی رییس یک شرکت معدنی/مدیری که پس از ۷ ماه ویزای کار ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
اول اینکه ، این معدن چه ربطی به شرکت آلمانی دارد ؟
دوم ، در این معدن چی استخراج میشه؟
مملکت چه خبره ، علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
انصافمند
۲۲:۲۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
یک قرص نون در آلمان یک یورو بنزین لیتری یک و نیم یورو ورودی پارکینگ پنج یورو بلیط اتوبوس یک سورو میانگین تاکسی ده یورو برای هر مسیر اینها رو هم ممنون از انصافتان
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۹:۵۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
اگر این اقا دارای شناسنامه ایرانی است باید طبق قانون ایران حقوق بگیرد ونه به دلار اگر دارای تبعیت خارجی است ششهزار دلار کم است ولو که در کشور خودمان مدیران ومجلسیان وبعض شرکتهای دولتی حقوقهای بالاتر از قانون وعرف دریافت میکنند وبرای خودشان فرمول وتبصره میاورند.
Canada
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
اتش و بیماری با حقوق نجومی وارد شکم میکنید .
Canada
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
هر کس حقوق نجومی میگیرد .از گلوی خودش و خانواده اش پایین نرود .و عذاب الهی دچار شوند .چونکه حق بیت المال را دارند .میخورند و اتش در شکم شون میریزند .هر دو جهان را باخته اند و اتش جهنم منتظرشون است .جونکه مردم راصی نیستند
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
علی برکت ال........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
من افسر نیروی زمینی ارتش بعد از سی سال خدمت در 5بهمن96بازنشست شدم و 15 ماه بعد29فروردین98 مبلغ 67میلیون و یکصد و هشتاد هزار تومان به حسابم واریز شد و این آقا بابت یکماه میگیره هشتاد میلیون تومان
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۴۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
ما بعد از بیشتر از 10 سال کار قراردادی دریکی از معادن سنگ اهن شرکت ایمیدرو در استان کرمان به امید رسمی شدن بودیم که معدن واگذار شد به بخش خصوصی! دلیلشم ضرر ده بودن معدن بود معدنی که چهارمین ذخیره سنگ آهن کشوره!...
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۰:۲۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام
واقعا همانطور که حقوق این مدیر را دیدید مالباختکان سایت سهام فکس وکلیک فکس را هم دریابید لطفا
کمکمان کنید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۲۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
این یک شرکت آلمانیه وحقوق مدیرشو میخواد با یورو بده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
البته مدیر عامل خارجی است این حقوق برای آنها متعارف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
آخه چرا مدیرعامل یک شرکت معدنی که قطعاً رشته اش هم معدن نیست باید 80 میلیون حقوق بگیره بعدش ما جوونها ی فوق لیسانس مهندسی معدن از دانشگاههای خوب دولتی بخاطره یک حقوق اداره کار باید به 1000جا سر بزنیم که آخرش همون کار هم برامون نیست و باید بیکار بمونیم
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
چرا با اینا برخورد نمیشه!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
من کارمند این شرکت هستم سه سال صادقانه تلاش کردم و در حال خدمت هستم، همه ما آدم‌های درستی هستیم، لطفاً ما را با اینها یکی‌ نکنید، ایشون همین جا داره حقوق میگیره، الان شرکت ۸ ماهه تعطیله همش ضرر داده، خدا عاقبت همه مارو بخیر کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
این هم مثل سفرا که (حقوق سفرا حدود ۸ هزار یورو است،)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
الهی شکر که خدا قیامت را برای حساب و کتاب اعمال انسان قرار داد فقط دلمون به همین خوش است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام من به دستگاهای نظارتی پیشنهاد میکنم در شرکت های صنعتی و معدنی استان کرمان نظارت و بازرسی بیشتری داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
خواسته ما هم همينه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۲۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
آخه سفیر چه کاری انجام میده که باید نزدیک به 100 میلیون حقوق بگیره بعدش ما جوونها ی فوق لیسانس از دانشگاههای خوب دولتی بخاطره 1میلیون باید به 1000جا سر بزنیم که آخرش هم همون کار 1میلیونی هم برامون نیست و باید بیکار بمونیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
الی برکت الله آنچنان رونق اقتصادی ایجادبکنم آنچنان .......................... فقط مقصردولت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
دلار از سه هزارتومان به سی هزارتومان صعود کرد والی همین حقوق مدیرعامل را بادلارهزارتومان حساب کنید میشود شیش میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
شما با دلار ۷۵ ریال اول انقلاب حساب کنید فقط ۵ هزار تومن میشه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
قابل توجه دولت !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
بخدا خیلی از جوانان این مملکت برای ماهی یک میلیون و حتی کمتر هم حاضر هستند برن سر کار. بی عتدالتی یعنی همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
خیلی جالبه .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۵۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
( ممکن است به ما بگویند حقوق‌تان را نصف می‌کنیم یا ۴ هزار یورو بگیر، مشکلی نیست. می‌پذیریم. ما آمده‌ایم که کار کنیم.) همین 4000 یورو که میگی خودش بالای 52 میلیون تومان است !!!!! که آمده ای کار کنی !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
مدیران نجومی بگیر خاتمه ندارند
آخرین اخبار