وزیر بهداشت:

جایگاه افرادی که به جامعه پزشکی بی‌مهری می‌کنند جهنم است/ افزایش ظرفیت پزشکی باعث بیکاری پزشکان می‌شود

نمکی
نمکی گفت: افزایش ظرفیت پزشکان می‌تواند منجر به بیکاری پزشکان در آینده‌ای نزدیک می‌شود.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز در مراسم روز پزشک که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد اظهار کرد: من به افرادی که به پزشکان کم‌مهری می‌کنند باید بگوبم پزشکان قربانی می‌شوند تا مردم تندرست بمانند و پزشکانی هیچ پولی بابت ویزیت بیماران نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: من پزشکی را می‌شناسم که تا نیمه‌های شب در اتاق عمل بود تا مشکل کلیه‌اش برطرف شود. مردم بدشناس هستند و گاهی ما مورد کم‌لطفی قرار می‌گیریم و به پزشکان توصیه می‌کنم با این بی‌لطفی‌ها ناراحت نشوند.


وی افزود: جایگاه افرادی که پزشکان را مورد بی‌مهری قرار می‌دهند فقط جهنم است.


نمکی گفت: بعد از انقلاب دستاوردهای خوبی در حوزه پزشکی بدست آمده است و امروز با پدیده بیماری‌های غیرواگیر روبرو هستیم و پزشکان پیشتاز برنامه ملی کمپین فشار خون بودند. ۳۳۰ هزار مرگ سالیانه به دلیل بیماری‌های غیرواگیر و ۱۰۰ هزار فوت به دلیل عارضه فشار خون بالا داریم.

وی بیان کرد: ما در جریان سیلاب اخیر یک مورد اپیدمی بیماری در کشور نداشتیم.

نمکی افزود: از هر ناسپاسی نرنجید و هیچ پاداشی بالاتر از رضایت خداوند در لحظاتی که مخلوقش را به آرامش می‌رسانید نیست و این را که برخی مواقع مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرید به خداوند متعال بسپارید.


وی ادامه داد: در گذشته با ۵ دلار از شیوع بیماری‌های مسری در کودکان پیشگیری می‌کردیم و از شهریورماه طرحی مبنی بر اینکه هر خانه یک پایگاه بهداشتی است را در سراسر کشور راه‌اندازی می‌کنیم. ما ۱۴ هزار پزشک خانواده را انتخاب و روانه پایگاه‌های بهداشتی برای اجرای نظام ارجاع می‌کنیم.

نمکی افزود: برای حمایت از صنعت داخل اجازه ورود دارو را نمی‌دهیم و سهم داروی ما از تولید ناخالص ۱.۲ است. ما را در نسخه‌نویسی الکترونیکی کمک کنید هرچند کار سختی است.

وی گفت: پزشکان باید جامعه‌محور باشند و مداخلاتی که در پزشکی پیش می‌آید به این دلیل است که از بیرون دخالت می‌کنند.

نمکی افزود: نباید بحث خانواده به بیرون از حرفه پزشکی کشیده شود و من می‌دانم تعرفه امسال مورد نظر شما نیست و من اولین نفری هستم که بین بخش خصوسی و دولتی در زمینه تعرفه‌ها فرق قائل شده‌ام‌. سالی ۱۰ هزار نفر فارغ التحصیل می‌شوند که مجوز ۳۰ درصد پذبرش در توسط افراد بومی گرفته شده است و ما کمبود پزشک در کشور نداریم. اما توزیع پزشک به خوبی انجام نشده است و من معتقدم که در آینده پزشک به مقدار کافی است و افزایش دو برابری به جز خیل عظیم پزشکان بیکار چیزی در بر ندارد و دور ریختن سرمایه‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
47
۲۱:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
یک کلام هم از پدر خواننده
آخرین اخبار