رنجبرزاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خواب تلطیف روابط ایران و آمریکا برای فرانسه تعبیر نخواهد شد/ مواضع مکرون جایی در سیاست‌های جمهوری اسلامی ندارد

عضو گروه دوستی ایران و فرانسه گفت: خواب تلطیف روابط ایران و آمریکا برای مکرون تعبیر نخواهد شد، چرا که جمهوری اسلامی ذره‌ای از مواضع ضد آمریکایی خود کوتاه نخواهد آمد.


خواب تلطیف روابط  ایران و آمریکا برای ماکرون تعبیر نخواهد شد/جمهوری اسلامی ذره ای ازمواضع ضد آمریکایی کوتاه نخواهد آمدعلی اکبر رنجبرزاده عضو گروه دوستی ایران و فرانسه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تلاش مکرون برای احیای برجام، اظهار کرد: رئیس جمهور فرانسه به دلیل هجوم آمریکایی‌ها به ویژه در بحث خلیج فارس سعی داشت تا با ایران مذاکره کند اما نگاه ما با زاویه دید مکرون به آمریکا و سیاست‌های دولتمردانش متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اروپا به وعده‌هایش عمل کند، به اجرای کامل تعهدات خود بر می‌گردیم 

او افزود: مکرون به خوبی می‌داند که سفرش به ایران برای میانجیگری میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران فایده‌ای ندارد، ایران به هیچ وجه تن به خواری و ذلت  نمی‌دهد و ذره‌ای در مواضع ضد آمریکایی خود کوتاه نخواهد آمد.

رنجبرزاده با بیان اینکه ممکن است سفر مکرون به ایران لغو شده باشد، بیان کرد: حتی با فرض اینکه سفر رئیس جمهور فرانسه به ایران لغو  نشده باشد، برنامه آن باید تغییر کند.

عضو گروه دوستی ایران و فرانسه با اشاره به اینکه زمان سفر مکرون به ایران اواخر مرداد تعیین شده بود، افزود: زمان مشخصی برای این سفر وجود ندارد، چرا که قصد مکرون از سفر به ایران، وساطت میان آمریکا و ایران بود، اکنون به وضوح مشخص شده که سفر او به ایران برای میانجیگری بی فایده است، مگر آنکه چارچوب‌های تعاملی جهانی پشت این موضوع باشد و آمریکا تصمیم بگیرد که به برجام برگردد و به تعهدات خود عمل کند.

او ادامه داد: اینکه آمریکا دائم به تهدید و تحریم ایران بپردازد و مکرون بخواهد با نادیده گرفتن این موضوع به تلطیف روابط  میان این دو کشور بپردازد، خیال خامی است که تعبیر نمی‌شود. مکرون تنها می‌تواند به عنوان یک گردشگر به ایران سفر کند، اما باید بداند که مواضع فعلی او در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Belgium
ایرانی
۱۸:۴۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
از اسمش مکر و حیله گری می‌ریزد مکر ون .کسی که به اعتراضات جلیقه زردها و مخالفان خودش اهمیت نمی‌دهد .
آخرین اخبار