بهره برداری از پایانه جدید پرواز‌های خارجی فرودگاه بین المللی شیراز

مدیرکل فرودگاه‌های فارس گفت:پایانه جدید پرواز‌های خارجی فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز تا ۱۸ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بدیعی فرد مدیرکل فرودگاه‌های فارس بیان کرد: قرارداد اولیه ساخت پایانه جدید بین المللی فرودگاه شهید دستغیب شیراز ۹۷ میلیارد تومان است و در حال حاضر ۹۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است.

او با بیان اینکه این پایانه جدید در سه طبقه و به وسعت ۲۳ هزار متر مربع است، افزود: پس از اختصاص اعتبار ۷ میلیارد تومانی باقی مانده، مابقی تکمیل این طرح با مشارکت بخش خصوصی و با استفاده از روش BLT انجام می‌شود.

بدیعی فرد تصریح کرد: در قراداد BLT زیرساخت‌های لازم برای اتصال این ترمینال به سطوح پروازی و ایجاد دسترسی برای عموم و خرید تجهیزات داخلی آن شامل سیستم‌های سرمایش، گرمایش، تجهیزات ترمینالی، دوربین‌های مداربسته و زیرساخت‌های برق، گاز، آب، فاضلاب و فیبرنوری اجرایی می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به اینکه این قرارداد فعال بوده و در حال نصب نمای شیشه‌ای است و اواخر شهریور ماه امسال به پایان می‌رسد، افزود: براساس پیش بینی‌های انجام شده ادامه عملیات اجرایی این طرح از طریق بخش خصوصی و در مدت زمان ۱۸ ماه به بهره برداری می‌رسد.

او ادامه داد: سایت طرح به صورت یک مکان مونتاژ است و قطعات آن در خارج از این سایت ساخته و در محل طرح الحاق و نصب می‌شود.

بدیعی فرد اضافه کرد: با ساخت این پایانه جدید، پایانه فعلی خارجی به عنوان ورود‌ی پرواز‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس با تاکید بر اینکه فرودگاه شیراز سومین فرودگاه پر تردد کشور بعد از فرودگاه‌های تهران و مشهد بوده، اظهار کرد: تا کنون بیشترین حجم طرح‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه شیراز در حال اجرا است.

او تاکید کرد: ارزش مالی طرح‌های فرودگاه بین المللی شیراز نزد یک به ۷۰۰ میلیارد تومان است و این موضوع نشان می‌دهد که این فرودگاه برای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ت

افتتاح پایانه جدید پرواز‌های خارجی فرودگاه شیراز تا ۱۸ ماه آینده

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار