شهردار منطقه یک تأکید کرد؛

ضرورت نهادینه شدن اصول Hse به عنوان باور سازمانی در شهرداری منطقه یک

موسوی بر نهادینه شدن مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست به عنوان باور سازمانی در همه بخش‌های شهرداری منطقه یک تأکید کرد.

ضرورت نهادینه شدن اصول Hse به عنوان باور سازمانی در شهرداری منطقه یکبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک در جلسه آغاز ممیزی خارجی hse در منطقه که با حضور اعضای تیم سامانه مدیریت HSE شهرداری تهران، معاونان، شهرداران نواحی و مدیران شهری این منطقه برگزار شد، اظهار داشت: رعایت اصول hse در اداره شهر یک الزام قابل توجه است که جدا از تمدید گواهی آن، مدیریت شهری منطقه یک به دنبال تبدیل این اصول به باور سازمانی به عنوان بخش مهم امور است تا همه مسئولان و کارمندان با رفع عدم انطباق‌ها به شرایط ایده آل نزدیک شوند.

او منطقه یک را با وجود ویژگی‌های اکولوژیکی، رود دره‌ها، باغ موزه‌ها و فضا‌های دیپلملتیک، منطقه‌ای ویژه دانست که برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند تغییر رویکرد سرمایه گذاری از مسکن به گردشگری و خدمات است.

موسوی افزود: بافت‌های فرسوده منطقه اگر چه در سطح گسترده‌ای نیستند، اما همین مقدار نیز با نظام متکی بر دانش و رعایت اصول زیست محیطی نیازمند بازآفرینی است.

شهردار منطقه یک با اشاره به رود دره‌های این منطقه تصریح کرد: حاشیه رود دره‌ها نیازمند توجه بیشتر موارد hse است، چرا که هر نوع حادثه و اتفاق در مسیر رودخانه‌ها تهدید برای شهر تهران است.


بیشتر بخوانید: تبدیل صنعت گردشگری به درآمد پایدار با مدیریت صحیح


او گفت: یکی از مهمترین اقدامات اجرا شده، ارتقاء جایگاه واحد hse در حد یک معاونت است، به طوری که پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران بدون تأیید hse امکان پذیر نیست و رعایت موارد hse در قرارداد‌ها و پروژه‌های اجرایی منطقه امروز یک الزام است.

این مقام مسئول نظارت بر گود‌های پر خطر، کارگا ه‌های فعال و غیر فعال ساختمانی، استانداردسازی تاور کرین‌ها را از دیگر موارد مورد توجه واحد hse دانست که باید با نظارت مستمر رصد شوند.

موسوی کاهش مصرف کاغذ، ارتقاء انرژی‌های تجدید پذیر و جایگزین کردن آن‌ها به جای استفاده از سوخت‌های فسیلی، آموزش پیمانکاران برای رعایت اصول hse در مراحل کار را از دیگر اقدامات اجرایی عنوان کرد.

انتهای پیام/

توسعه پایدار منطقه یک تهران با تغییر رویکرد سرمایه‌گذاری از مسکن به گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار