معاون وزیر جهاد کشاورزی:

کمبودی در نهاده دامی نداریم/پیش بینی تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گوشت مرغ

رضایی گفت: با توجه به اشباع نهاده دامی در بنادر و انبارها، کمبودی در توزیع دانه جو، ذرت و کنجاله سویا نداریم.

روابط عمومی//کمبودی در نهاده دامی نداریم/پیش بینی تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گوشت مرغبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره  نهاده‌های دامی گفت: نهاده‌های دامی در دامداری‌ها، بنادر و انبار‌های شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی به مرز اشباع رسیده است و به هیچ وجه کمبودی از نظر دانه جو، ذرت و کنجاله سویا که با نرخ ترجیحی وارد کشور می‌شود، نداریم.

وی در ارتباط با کیفیت خوراک دام هندی و اوکراینی در مقایسه با خوراک دام برزیلی افزود: هیچ ۲  ماده خوراکی در دنیا شبیه به هم نیستند و هر ماده‌ای حتی در یک مزرعه ترکیب شیمیایی و ارزش غذایی متفاوتی دارد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بدیهی است که واحد‌هایی که صنعتی بوده و به صورت علمی اداره می‌شوند با توجه به ترکیبات که هر کنجاله ذرت و سویا دارد، جیره‌نویسی می‌کنند و بهترین جیره را اصطلاحاً بالانس یا ارزش‌گذاری می‌کنند.


بیشتر بخوانید: قیمت مرغ تا نیمه شهریور تغییر نمی‌کند / هر کیلو مرغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان


رضایی پیش بینی کرد که امسال تولید گوشت مرغ از مرز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فراتر برود.

وی درپایان گفت: ما مجبوریم از تمام کشور‌های دنیا نهاده‌ها را وارد کنیم و وابسته به یک‌جا نباشیم تا بتوانیم به تمام نهاده‌ها دسترسی داشته باشیم.

انتهای پیام/

واردات نهاده از کشورهای مختلف در حال انجام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار