نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

طرح‌های توسعه‌ای و فرهنگی موجب الحاق حاشیه شهر به متن شهر شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امیدوارم پس از اجرای طرح‌های فرهنگی در مشهد و استان، حاشیه شهر به متن شهر الحاق شود و دیگر مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

طرح‌های توسعه‌ای و فرهنگی موجب الحاق حاشیه شهر به متن شهر شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در  جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه
آنچه برای ما حائز اهمیت است در هفته دولت امسال، ابداع ارزشمند شخص استاندار است.

بر گرفته شده از alamolhoda.com
آنچه برای ما حائز اهمیت است در هفته دولت امسال، ابداع ارزشمند شخص استاندار است،
آنچه برای ما حائز اهمیت است در هفته دولت امسال، ابداع ارزشمند شخص استاندار است.

بر گرفته شده از alamolhoda.com
آنچه برای ما حائز اهمیت است در هفته دولت امسال، ابداع ارزشمند شخص استاندار است.

بر گرفته شده از alamolhoda.com
ادامه داد: پروژه‌هایی که در هفته دولت افتتاح شده یا می‌شود، جریان روتین کشور و استان است، اما آنچه از نظر ما ارزشمند است، این ابتکار است که مردم جریان اقتصاد مقاومتی را که مقام معظم رهبری روی آن تکیه دارند، لمس کنند که با همت و پشتکار جنابعالی، هرچه زودتر به نتیجه عملیاتی برسد.

او با بیان اینکه اگر این حرکت ابتکاری انجام نمی‌شد، تحولی در استان شکل نمی‌گرفت، ادامه داد: خراسان رضوی به استثنا  مشهد، جزو استان‌های محروم کشور است، موقعیتی که حواشی استان و حتی متن استان دارد، حالت محرومیت مردم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: رشد، توسعه اقتصادی و بنیه زندگی و معیشتی مردم در نیشابور، سبزوار و تربت‌حیدریه، هماهنگ با توسعه شهری این شهر‌ها نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: وضعیت فقر در این سه شهر که بزرگ‌ترین شهر‌های استان هست، قابل‌توجه است، پیشرفت شهری با وضع مردم متناسب نیست و به هر شهری از استان که می‌رویم محرومیت، مشکلات معیشتی و فشار زندگی در آن دیده می‌شود.

او  به آغاز به کار شرکت‌های معین در مناطق مختلف استان اشاره کرد و ادامه داد: اینکه گفته شد ۲۵ درصد شرکت‌ها گام سوم را شروع کردند برای ما خیلی امیدبخش است، امیدواریم هفته دولت سال آینده را طوری برگزاری کنیم که آثار عملیاتی طرح را در همه استان لمس کنیم.
 
امام جمعه مشهد گفت: در مسئله فرهنگی نیز امیدواریم تعبیر "جهاد فرهنگی" در جامعه اثر خود را بگذارد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در فرهنگ باید با دو بال حرکت کنیم، یک بال پدافند فرهنگی نسبت به آنچه رهبری فرمودند که "با لاابالی‌گری و ولنگاری فرهنگی مخالفیم" و باید از بین برود و بخش دیگر، باز بودن در‌های فرهنگ و هنر به روی جامعه و استفاده از آن در مسائل پرورشی و تربیتی جامعه است.

او تصریح کرد: امیدواریم شما در این موضوع نیز طرح‌هایی داشته باشید به‌خصوص در حاشیه شهر که مقرر شد این طرح که بناست در هشت محله تقسیم شود شهر، بر اساس پهنه‌های ستاد هماهنگی حاشیه شهر باشد با محوریت روحانیت اجرا شود.

انتهای پیام//ف.ش
 

 امیدواریم تعبیر "جهاد فرهنگی" در جامعه اثر خود را بگذارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.