بیش از ۳۰۰ نفر داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : برآورد می‌شود بیش از ۳۰۰ نفر در استان کرمانشاه داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی باشند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : در همین راستا ستاد انتخابات استان کرمانشاه از اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کرد.

او گفت : بر اساس فعالیت‌های این ستاد برآورد شده در پنج حوزه انتخابیه اصلی استان حدود ۳۰۰ نفر داوطلب شرکت در این انتخابات شوند. همچنین برآورد می‌شود افزایش پنج درصدی شعب اخذ رای را داشته باشیم.

به گفته معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه، از ۲۵ فرآیند این انتخابات ۲۴ مورد آن به صورت الکترونیکی اجرا می‌شود که لازم است برای این منظور زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی مناسبی فراهم شود.

الهی‌تبار از فراهم شدن زیرساخت‌های سخت افزاری برای برپایی انتخابات هم خبر داد.

او مهمترین نکته در برپایی این انتخابات را اجرای قانون و شفافیت در امور دانست و بر لزوم ایجاد نشاط سیاسی در استان هم تاکید کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه فعالیت احزاب دارای مجوز را یکی از ملزومات ایجاد نشاط سیاسی دانست و گفت: خوشبختانه در دوران فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم تعداد تشکل‌های سیاسی استان از ۱۳ مورد در سال ۹۲ به ۵۵ مورد رسیده که امیدواریم در ایام انتخابات فعالیت مناسبی داشته باشند.

الهی‌تبار اشاره‌ای هم به سابقه مشارکت مردم کرمانشاه در انتخابات داشت و گفت: میانگین میزان مشارکت مردم کرمانشاه در انتخابات حدود ۵۹ درصد بوده که این میانگین در کشور ۶۱.۶ درصد است.

به گفته این مسئول، کمترین مشارکت مردم کرمانشاه در انتخابات مربوط به دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت ۳۷.۷۹ درصد و بیشترین میزان نیز مربوط به دوره پنجم با مشارکت بیش از ۷۵ درصد بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه از توجه ویژه دولت به استفاده از ظرفیت زنان در پست‌های مدیرکلی، معاونت مدیرکل، روسای ادارات و... یاد کرد و افزود: اکنون در استان کرمانشاه ۱۲۵ نفر از بانوان در این مناصب مشغول خدمت هستند.

الهی‌تبار گفت: به علاوه ۲۷ درصد از پست‌های استان مربوط به جامعه اهل سنت و هفت درصد متعلق به جامعه اهل حق است.

او در ادامه از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مسائل اجتماعی هم یاد کرد و گفت: دولت توانسته نظر مجموعه حاکمیت و سران قوای دیگر را نسبت به مسائل اجتماعی جلب کند که شاهد تحولات خوبی در این عرصه بوده ایم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تلاش شده عمده فعالیت‌های اجتماعی پروژه محور و البته با مشارکت خود مردم باشد، گفت: تنها از این طریق می‌توانیم به توسعه اجتماعی و ایجاد نشاط در جامعه برسیم و در سایه آن دیگر مشکلات را نیز تا حدودی رفع کنیم.

الهی‌تبار با بیان اینکه توجه به آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه نیز با جدیت دنبال می‌شود، افزود: با احداث ۹ دفتر تسهیل‌گری، ۱۳ محله کرمانشاه را تحت پوشش قرار داده ایم.

او از افزایش تعداد سازمان‌های مردم نهاد کرمانشاه از ۱۶۵ مورد به ۵۰۰ مورد هم خبر داد و گفت: ۸۰ طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی را با همکاری این تشکل‌ها اجرایی کردیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه از روند کاهشی آسیب‌های اجتماعی از جمله کاهش ۱۰ درصدی طلاق در چهار ماهه امسال هم در استان خبر داد و افزود: روند کاهشی ازدواج نیز متوقف و سیر صعودی آن آغاز شده است.

به گفته این مسئول، در سه ماهه اول امسال نیز در بسیاری از جرائم کاهش داشتیم که این کاهش برای قتل ۱۵ درصد و برای نزاع دست جمعی و فردی ۱۰ درصد بوده است.

الهی‌تبار گفت: البته در بحث سرقت‌های خرد در کل کشور و از جمله کرمانشاه روند افزایشی داشتیم، اما جایگاه کرمانشاه در کشور بدتر نشده است.

او از کاهش ۶۶ درصدی تجمعات و راهپیمایی‌های استان در سه ماهه امسال هم خبر داد و افزود: کرمانشاه از نظر جرائم اخلاقی نیز استان ۳۱ کشور است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در استان در زمینه توجه به مسائل فرهنگی، برپایی جشنواره‌ها، معرفی مشاهیر و ... انجام شده، گفت: مجموع این عوامل باعث شده نگاه امنیتی از کرمانشاه برداشته شود.

الهی‌تبار گفت: با وجود آنکه ما با یکی از استان‌های پرچالش عراق همسایه هستیم و یکی از پرترددترین استان‌ها از نظر رفت و آمد مسئولین کشور محسوب می‌شویم، اما چالش امنیتی در کرمنشاه نداشته ایم .

 

 

انتهای پیام/د

آغاز فعالیت ستاد انتخابات از اردیبهشت ماه

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار