امینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آموزش و پرورش اقدامی برای خرید یا اجاره مدارس تحت مالکیت بنیاد شهید نکرد

معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر درباره خرید یا اجاره مدارس تحت مالکیت بنیاد شهید و امور ایثارگران توضیحاتی داد.

آموزش و پرورش اقدامی برای خرید یا اجاره مدارس تحت مالکیت بنیاد شهید نکردعلی امینی معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خرید یا اجاره مدارس تحت مالکیت بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران تعداد ۱۳۲ پلاک ثبتی در کل کشور دارد که در اختیار وزارت آموزش و پرورش هستند و از این تعداد، ۳۶ پلاک ثبتی در استان تهران قرار دارند.

او افزود: در حال حاضر حکم تخلیه دو واحد آموزشی صادر و اجرا شده است.

معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر با بیان اینکه این مدارس تخلیه و در سامانه اموال بیناد شهید ثبت شده‌اند، گفت: این املاک را می‌توانیم به فروش برسانیم.

امینی بیان کرد: جلسه تعیین تکلیف مدارس متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان تهران با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در دفتر ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار و توافق شد تا دو طرف حداکثر تا پایان تیرماه سال جاری برای انعقاد قرارداد اجاره‌نامه ساختمان‌های متعلق به این نهاد اقدام کنند و حداکثر تا اول شهریورماه، قیمت ساختمان‌های مورد نیاز آموزش و پرورش مشخص و مقدمات تأمین اعتبار و پیش‌بینی در لایحه بودجه یا معرفی املاک جهت خرید و تهاتر املاک اقدام شود.

او افزود: متأسفانه این توافقات از سوی وزارت آموزش و پرورش عملی نشد و رها شده است.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از مدارس پلمب شده توسط بنیاد شهید


معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر ادامه داد: در حال حاضر در شهریور ماه هستیم، اما هیچ خبری از عملی شدن توافقات از سوی وزارت آموزش و پرورش نیست. این املاک ۴۰ سال است که در اختیار این وزارتخانه قرار دارند و ما هیچ اجاره بهایی دریافت نکرده‌ایم، در حالی که این اموال متعلق به جامعه ایثارگری هستند.

امینی ادامه داد: در حال حاضر فرصت آموزش و پرورش تمام شده است و ما می‌توانیم اقدامات قانونی برای اموالمان انجام دهیم.

معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر با بیان اینکه حکم تخلیه چندین مدرسه را اخذ کرده‌ایم، گفت: در صورت عدم اجرای توافق منعقد شده، در اسرع وقت نسبت به اجرای احکام (تخلیه) اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از فروش مدارس متعلق به بنیاد شهید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار