پلمپ مدرسه شهدای هسته‌ای صدای اعتراض دانش‌آموزان را بلند کرد

اقدام بنیاد شهید در پلمپ کردن برخی از مدارس باعث شده است تا دانش آموزان سرگردان در این میان واکنش نشان داده و پیگیر حق و حقوقشان باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی است که موضوع پلمپ مدارس پایتخت به یکی از معضلات روز دانش‌آموزان تبدیل شده است؛ آن هم در شرایطی که به گفته کارشناسان تهران یکی از فقیرترین شهرها در این حوزه است،‌ در این شرایط موضوع پلمپ مدارس به قول معروف نور علی نور شده و به اوضاع نابسامان فضاهای آموزشی این شهر بیش از پیش دامن زده است.
 
با کمی پیگیری مشخص شده که نهاد مالکیتی یکی از مهم‌ترین مدعیان به صدا درآورن زنگ پلمپ مدارس پایتخت بوده است و آن طور که آموزش وپرورشی‌ها پیش از این هم گفته‌ بودند گروکشی و چشم طمع این نهاد به فضا‌های آموزشی پایتخت جایی برای حل مشکل باقی نگذاشته است.
 
چشم طمع بنیاد شهید به مدارس پایتخت/ اعتراض دانش آموزانی مدرسه پلمپ شده شهدای هسته‌ای به ماجرای پلمپ

عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش تهران چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت مدارس استیجاری و قلع و قمعی اظهار کرده بود: از مهم‌ترین مشکلات ما با یکی از  نهاد‌های مالکیتی کشور است که حکم پلمپ مدارس را گرفته تا آن‌ را تعطیل کنند، این در حالی است که ما برای خرید املاک و مدارس توافق کردیم، اما این نهاد‌های مالکیتی کشور معتقد است باید نرخی برابر املاک تجاری برای این مدارس در نظر بگیریم تا این معامله به نتیجه برسد؛ به دنبال این موضوع آموزش و پرورش تنها به دنبال اجرای قانونی حکم بوده اما نهاد‌های مالکیتی کشور از این موضوع سر باز زده است و حتی طی این ۲ هفته ۲ مدرسه یکی دبیرستان شهدای هسته‌ای و دیگری مدرسه ابتدایی غلامرضا زیوری منطقه ۲ را پلمپ کرده و دانش آموزانی که برای انجام کار‌های کارنامه و کلاس‌ها اوقات فراغت در مدرسه حضور داشتند را به اجبار بیرون کرد.

داستان ادامه‌دار پلمپ مدارس و اعتراض دانش آموزان

با پلمپ مدارس طی ۲ الی سه روز گذشته یکی از مسئولان نهاد‌های مالکیتی کشور با صحبت در مورد توافق با آموزش و پرورش و حل مشکل پلمپ مدرسه دانش آموزان سرگردان را امیدوار کرد، اما امروز با مراجعه به مدرسه شهدای هسته‌ای و اطلاع از چند و چون ماجرا، مشاهدات نشان می‌دهد نه تنها توافقی بین نهاد مالکیتی و آموزش و پرورش صورت نگرفته است بلکه با بدقولی بنیادی‌ها حالا دانش اموزان معترض که برای دریافت کارنامه و انجام کار‌های ادرای به مدرسه شان آمدند اجازه ورود ندارد و این در حالی است که در روز پلمپ مدرسه به مدیر مدرسه گفته شده بود که می‌تواند برای دادن کارنامه دانش آموزان می‌تواند به مدرسه داخل شود، اما نمایندگان بنیاد حتی به مدیر هم اجازه این کار را ندادند.
 
چشم طمع بنیاد شهید به مدارس پایتخت/ اعتراض دانش آموزانی مدرسه پلمپ شده شهدای هسته‌ای به ماجرای پلمپ
تعدادی از دانش آموزان این دبیرستان که خود را برای کنکور فردا آماده می‌کند می‌گویند ۲ روز پیش برای کار‌های اداری به مدرسه آمده بودیم که ما را به زور از مدرسه بیرون انداختند و حالا هم که مدیر اجازه ورود به مدرسه ندارد که بتوانیم کارنامه بگیریم این دانش آموزان که حالا سرگردان و بلاتکلیف ماندند به هر روشی سعی در باز کردن در‌های مدرسه داشتند، اما نهاد مالکیتی اجازه ورود نمی‌دهد.
 
چشم طمع بنیاد شهید به مدارس پایتخت/ پلمپ مدرسه شهدای هسته‌ای صدای اعتراض دانش‌آموزان را بلند کرد

چشم طمع نهاد مالکیتی به مدارس پایتخت

مجتبی میر مدیر امور حقوقی آموزش و پرورش منطقه ۳ در این باره اظهار کرد: بار‌ها با نهاد مالکیتی رایزنی داشتیم و حتی تامین اعتبار برای خرید این مدرسه انجام شد، اما نهاد مالکیتی با توجه به موقعیت مدرسه قصد دارد این ملک را با عنوان ملکی با کاربر تجاری خریداری کند و این در حالی است که حتی آموز وپرورش منطقه سه کاربری این ملک را آموزشی در نظر گرفته است، اما نهاد مالکیتی زیر بار این موضوع نمی‌رود.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد با توجه به موقعیت این ملک و زمین خالی که در کنار این مدرسه وجود دارد گویا چشم طمع برای ایجاد مجتمع تجاری در این منطقه وجود دارد به همین دلیل مدرسه‌ای که با حدود ۴۰ سال قدمت در این منطقه وجود دارد باید پلمپ شود تا به بهای سودآوری بیشتر در اختیار تاجران قرار گیرد.

برای توافق با آموزش و پرورش مطیع قانون هستیم 

امینی مدیر کل حقوقی و قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رسیدگی به موضوع این مدرسه اظهار کرد: بعد از پلمپ مدرسه یک اتاق به مدیر مدرسه در اختیار مدیر قرار دادیم تا بتواند کارنامه دانش آموزان را صادر و به آن‌ها تحویل دهد.
 
وی ادامه داد: قصد نداریم نگرانی برای خانواده‌ها داشته باشیم به همین دلیل فضایی هم برای تحویل کارنامه دانش آموزان در نظر گرفتیم، اما برخی حاشیه سازی‌ها شرایط را به گونه‌ای دیگر نشان می‌دهد.
 
امینی در پاسخ به این پرسش که چرا این مدرسه پمپ شده و بنیاد با آموزش و پرورش برای فروش ملک به توافق نرسیده است، گفت: آموزش و پرورش صحبتی در این زمینه با بنیاد نداشته و تامین اعتباری هم نکرده است، این پرونده ۲ سال در شورای تامین استان بود و برای هر پیشنهادی آماده بودیم که یا خریداری ملک انجام شود و یا تهاتر کنند، اما آموزش و پرورش اقدامی نکرد.
 
مدیر کل حقوقی و قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: تهاتر یا فروش ملک برای ما تفاوتی نداشت و فقط قصد داریم تا مشکل بنیاد را حل کنیم و اکنون برای تامین داروی جانبازان با مشکل برخورد کرده‌ایم.
 
وی تصریح کرد: آمادگی برای فروش این ملک را داریم و آن طور که قانون کاربری املاک را مشخص کرده است پیش می‌رویم، اکنون هم مطیع قانون با آموزش و پرورش به توافق می‌رسیم.
 
همچنان پیگیر موضوع از نهاد‌های مربوطه هستیم، ولی به نتیجه قاطعی نرسیده‌ایم و در این میان دانش آموزان سرگردان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار