جهانگیری در دیدار با مسئولین خانه کارگر:

اکثر مدیران کشور پاک‌دست هستند/ کارگران زحمتکش‌ترین افراد جامعه اند

معاون اول رییس جمهور گفت: اگر جایی تخلف و یا سوء استفاده‌ای مشاهده شود حتما باید با آن برخورد قاطع صورت گیرد.

اکثر مدیران کشور پاک‌دست  هستند/ کارگران زحمتکش‌ترین افراد جامعه اندبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دیدار با مسئولین تشکیلات مرکزی خانه کارگر که عصر امروز (شنبه) برگزار شد، یکی از رویکرد‌های اصلی دولت تدبیر و امید را مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: راهکار مبارزه با فساد شفافیت، نظارت عمومی و آزادی رسانه هاست، زیرا عملکرد‌های پنهان و مخفی کاری هاست که فساد را در جامعه گسترش می‌دهد.

وی افزود: اگر همه چیز شفاف باشد و همه امور در معرض دید عموم و زیر ذره بین رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گیرد، قطعا کسی جرأت سوء استفاده و تخلف را نخواهد داشت.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش فساد می‌تواند بنیان‌های هر نظام سیاسی و اقتصادی را به خطر بیندازد، تصریح کرد: عزم مبارزه با فساد امر مبارکی است و دولت از آن حمایت می‌کند ضمن آنکه برخورد با پرونده‌های فساد در جمهوری اسلامی باید فراگیر و عادلانه باشد، زیرا برخورد جناحی و تبعیض‌آمیز با مفسدان آفت مبارزه با این پدیده زشت و شوم است.

جهانگیری با تاکید بر حمایت از مدیران کشور به عنوان سرمایه‌هایی بزرگ برای توسعه، خاطرنشان کرد: اکثر مدیران کشور افراد پاک‌دست و درستکاری هستند، اما اگر جایی تخلف و یا سوء استفاده‌ای مشاهده شود حتما باید با آن برخورد قاطع صورت گیرد.

وی با اشاره به پرونده معروف بابک زنجانی گفت: از ابتدای دولت تلاش کرده ایم تا با تدوین سازوکار‌های دقیق گلوگاه‌های فساد را مسدود کنیم تا زمینه برای بروز و ظهور افرادی مانند بابک زنجانی از بین برود.

جهانگیری با تاکید بر اینکه بار‌ها گفته ایم که باید پشت صحنه و ابعاد پنهان پرونده بابک زنجانی مشخص شود تصریح کرد: تا پشت پرده‌های این پرونده معلوم نشود، احتمال بروز مفاسدی نظیر آنچه در پرونده امثال بابک زنجانی رخ داد، وجود دارد.

رییس ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به مکاتبات خود با مقامات عالی کشور برای مشخص شدن همه زوایای پرونده بابک زنجانی، گفت: باید مشخص شود که چگونه ممکن است یک نفر بتواند به راحتی مبلغ هنگفتی به میزان ۲.۷ میلیارد دلار از بیت المال سوء استفاده کند.

جهانگیری با اشاره به وضعیت کشور در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید، خاطر نشان کرد: دولت یازدهم در مقطعی فعالیت خود را آغاز کرد که ابهام‌هایی در خصوص نحوه هزینه کرد درآمد‌های سرشار نفتی در دولت گذشته وجود داشت و مشخص نبود که ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی کجا و چگونه هزینه شده است؟

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به فضای منفی در عرصه بین الملل علیه جمهوری اسلامی ایران، افزایش نرخ تورم و نیز اختلافات سیاسی داخلی، گفت: پیش از آغاز به کار دولت تدبیر و امید تقریباً همه نیرو‌های انقلاب رو در روی هم قرار گرفته بودند تا جایی که رییس جمهور در جلسه علنی، علیه رییس مجلس اقدام به پخش فیلم می‌کرد و شکاف گسترده‌ای میان مقامات و نیرو‌های انقلاب و حتی مردم شکل گرفته بود.

وی با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه دیپلماسی خاطر نشان کرد: این دولت با اقتدار در فضای بین المللی ظاهر شد و کشور را از شرایط انزوا خارج کرد و حتی امروز که آمریکا با تمام قدرت فشار‌هایی را علیه ملت ایران اعمال می‌کند، دنیا با سیاست‌های آمریکا همراه نیست و همگان اذعان دارند که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین المللی عمل کرده و به برجام پایبند بوده است و نتیجه آن شده که امروز بر خلاف گذشته این آمریکاست که در انزوای بین المللی قرار دارد.

جهانگیری ادامه داد: با تلاش‌های دولت تدبیر و امید مسائل سیاسی در داخل کشور تا حد زیادی حل و فصل شد و نیرو‌های انقلاب دور هم جمع شدند و دوگانگی از بین رفت به طوری که امروز زمینه فعالیت به نحوی برای همه جناح‌ها فراهم شده است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به عملکرد خوب دولت تدبیر و امید تا پیش از خروج آمریکا از برجام در حوزه اقتصادی تصریح کرد: تا زمانی که آمریکا دشمنی جدیدی را علیه ملت ایران آغاز نکرده بود، برنامه ریزی‌های دولت با یک رقمی شدن نرخ تورم و افزایش رشد اقتصادی همراه بود و مدیران دولت در حال برنامه ریزی برای بهبود معیشت و رفاه مردم و برنامه ریزی جهت برداشتن گام‌های بلند اقتصادی و برنامه‌های توسعه‌ای برای بودند.

وی با اشاره به تلاش‌های گسترده آمریکا برای فروپاشی اقتصاد ایران از طریق کاهش درآمد‌ها و ممانعت از فروش نفت، اضافه کرد: دشمنی آمریکا و اقدامات خصمانه این کشور علیه ملت ایران امروز تا حدی افزایش یافته که آن‌ها با استفاده از تمام امکانات، نفتکش جمهوری اسلامی ایران را در دریا و بنادر تعقیب می‌کنند.

جهانگیری گفت: امروز با اعمال تحریم‌ها و فشار‌های آمریکا منابع درآمدی حاصل از فروش نفت کاهش یافته است با این وجود با تدابیر اتخاذ شده و کاهش هزینه‌ها تلاش کرده ایم اوضاع اقتصادی کشور را مدیریت کنیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا برای اعمال فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران، افزود: خوشبختانه با تلاش مدیران کشور توانستیم در شرایطی که از صادرات نفت کشور کاسته شده است، بر اوضاع مسلط شویم. امروز از شوک اولیه تحریم‌های ظالمانه آمریکا عبور کرده ایم و با کنترل نرخ تورم شرایط به گونه‌ای رقم خورده که مردم نیز از نظر روانی در وضعیت بهتری هستند که آثار آن در صعود شاخص‌های بورس به عنوان دماسنج اقتصاد مشاهده می‌شود.

جهانگیری با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت با ایشان در خصوص حمایت از فعالان اقتصادی گفت: باید فعالان اقتصادی را رزمندگان جنگ اقتصادی بدانیم و اگر با این نگاه از تولید کنندگان، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی حمایت کنیم بسیاری از توطئه‌های دشمن نقش برآب خواهد شد. البته پیش نیاز این امر انسجام داخلی و حمایت از دولت است.

معاون اول رییس جمهور یکی از جهت گیری‌های دولت را توجه به طبقات ضعیف و اقشار کم درآمد جامعه عنوان و خاطر نشان کرد: دولت تلاش کرد در سال ۹۵ میزان پرداخت‌ها به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی را از ۲ تا ۶ برابر افزایش دهد و هر سال حدود ۷، ۸ هزار میلیارد تومان برای این برنامه پیش بینی کرد و در سال جاری نیز تلاش شد هم برای کارمندان دولت و هم کارگران افزایش حقوق مناسبی متناسب با تورم اعمال شود.

بیشتر بخوانید: دستگاه‌ها برای مقابله با سیاست فشار آمریکا بر اقتصاد مقاومتی تمرکز کنند/ مقررات دست و پاگیر رونق تولید حذف شوند

وی در ادامه با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، با یادآوری اینکه خانه کارگر همواره حامی دولت‌ها و خدمتگزار قشر ضعیف جامعه بوده است، افزود: تشکیلات خانه کارگر از ابتدا توانسته نقش نمایندگی جامعه کارگری را به خوبی ایفا کند و در قضاوت‌ها و رویکرد‌ها نیز موضع انصاف، اعتدال و میانه روی را داشته است.

جهانگیری همچنین با قدردانی از عملکرد مسئولین تشکیلات خانه کارگر، افزود: شما با زحمتکش‌ترین افراد جامعه در ارتباط هستید و همواره پرچم حمایت از کارگر و مبارزه با فساد را در دست خود داشته اید که امیدوارم این رویه با قدرت هر چه بیشتر ادامه یابد.

علیرضا محجوب نماینده مجلس شورای اسلامی و دبیرکل خانه کارگر نیز در این جلسه با تبریک هفته دولت گفت: یک سال و نیم اخیر دوره‌ای بسیار سخت و دشواری برای دولت بود و با وجود تلاش‌هایی که در جهت تخریب دولت صورت می‌گیرد، خوشبختانه نحوه اداره کشور مناسب بوده است که باید از دولت قدردانی شود.

وی با تاکید بر اینکه امکان ندارد هیچ دولتی بتواند بدون حمایت سایر قوا و نهاد‌ها شرایط سخت فعلی را مدیریت کند، افزود: خوشبختانه دولت توانسته در شرایط سخت و دشوار فعلی رو سفید باشد و در برابر تخریب‌ها نیز بردباری و صبر قابل ملاحظه‌ای از خود نشان داده است.

وی افزود: باوجود مشکلات و کاستی ها، امروز زمان انسجام و وحدت است و نباید با گله گذاری و تخریب، امید مردم به آینده را از بین ببریم. بدون تردید دولت به پشتوانه سرمایه اجتماعی می‌تواند مشکلات را حل کند.

در این نشست تعدادی از مسئولین تشکیلات مرکزی خانه کارگر نیز به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود درخصوص مشکلات معیشتی کارگران پرداختند و از آمادگی خود برای کمک به دولت در حمایت از کارگران خبر دادند.

انتهای پیام/ 


سخنرانی جهانگیری در خانه کارگر  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
پاکدست!!!!!!!
آخرین اخبار