مهدی جمال با بیان اینکه هشت پروژه در حوزه میراث فرهنگی استان سمنان در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می‌شود گفت : شش بوم گردی در زمره این طرح‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه هشت پروژه در حوزه میراث فرهنگی استان سمنان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود گفت : شش بوم گردی نیز در زمره این طرح‌ها است.

او افزود: سه اقامتگاه بوم‌گردی در مهدی‌شهر و سه اقامتگاه دیگر در میامی، گرمسار و دامغان مجموعاً شش پروژه بوم‌گردی قابل‌افتتاح در هفته دولت را در سطح استان سمنان شامل می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان همچنین گفت: ایجاد و احیای خانه‌های بوم‌گردی موجب بازگرداندن حیات دوباره به روستاها، اشتغال پایدار در آن منطقه و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان خواهد شد همچنین در آینده این طرح‌ها می‌تواند سبب ایجاد اشتغال پایدار و حتی مهاجرت معکوس به روستاها شود.

جمال از افتتاح یک مجتمع گردشگری سنتی در گرمسار با امکانات رفاهی و خدماتی ویژه با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۲۵ نفر طی ایام هفته دولت خبر داد و گفت: یک مجتمع گردشگری نیز با اعتبار ۲۱۵ میلیارد ریال و اشتغال ۴۰ نفر در این شهرستان کلنگ‌زنی خواهد شد.

انتهای پیام / ر

جزئیات افتتاح هشت پروژه میراث فرهنگی استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.