ناظم الشریعه: ستاره‌های لیگ را به تیم ملی فوتسال دعوت کرده ایم/ شرایط مالی فدراسیون فوتبال را درک می‌کنم

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: در این اردو سعی کردیم از جوانانی دعوت کنیم که در تیم‌های خودشان ستاره بودند.

سید محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری اردوی تیم ملی گفت: این چهارمین مرحله اردوی تیم ملی است که ما برگزار می‌کنیم. با توجه به این که اکثر بازیکنان ما در تیم مس سونگون درگیر مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و جهان هستند، همچنین به جز مس سونگون ۳ بازیکن اصلی ما هم در تیم شنژن چین حضور دارند و تعداد دیگری از بازیکنان ما در خارج از ایران بازی می‌کنند و ما نمی‌توانستیم که آن‌ها را دعوت کنیم.

بازیکنانی که در تیم‌های خودشان ستاره بودند به اردو تیم ملی دعوت شده اند

او افزود: سعی کردیم که در این اردو دوباره از جوانانی دعوت کنیم که در تیم‌های باشگاهی خودشان ستاره بودند و همچنین سعی کردیم در کنار آن‌ها از سه بازیکن با تجربه هم مثل قدرت بهادری، محمد رضا سنگ سفیدی و سعید احمد عباسی هم دعوت کنیم تا در این اردو حاضر شوند و در کنار این جوانان حضور پیدا کنند.


بیشتر بخوانید: سرمربی تیم ملی فوتسال فردا راهی تایلند می‌شود


ناظم الشریعه ادامه داد: بیشتر برنامه‌های ما برای امسال این است که از جوانان دعوت کنیم. جوانانی که در تیم‌های باشگاهی خودشان جز بهترین‌ها هستند را به تیم ملی دعوت می‌کنیم و به نظر من ما باید این جوانان را ببینیم تا بتوانند خودشان را در لیگ برتر نشان دهند.

در لیگ برتر باید بازیکنان پدیده و ستاره داشته باشیم

سرمربی تیم ملی فوتسال در ادامه درباره وضعیت لیگ برتر فوتسال گفت: شرایط لیگ ما زیاد خوب نیست ما باید یک پدیده‌ای در لیگ داشته باشیم. ما سعی کردیم که در این اردو از بازیکنان تیم امید هم دعوت کنیم و به امید خدا بعد از پایان این اردو، ما ۲ اردوی دیگری نیز خواهیم داشت و بعد از آن به روسیه می‌رویم و باید در رقابت‌های چهارجانبه آستاراخان شرکت کنیم که این مسابقات خیلی برای ما مهم است، زیرا تیم‌های قدرتمندی در آن شرکت می‌کنند.

هر بازیکنی که لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته باشد دعوت می‌شود

ناظم الشریعه درباره این که آیا در تیم ملی به جوان گرایی روی آورده است نیز بیان داشت: تمام تلاش ما این است تا آن جایی که می‌توانیم از جوان به تیم ملی دعوت کنیم. ما باید شرایط رشد و پیشرفت را در این جوانان به وجود آوریم. اما هیچ دلیلی ندارد وجود ندارد که ما همه این جوانان را با خود به جام جهانی ببریم. هر بازیکن جوانی که آماده‌تر باشد و لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته باشد را با خود به رقابت‌های جهانی خواهیم برد.


بیشتر بخوانید: تمرینات تیم ملی فوتسال زیر نظر ناظم الشریعه برگزار شد


در فوتسال سن مطرح نیست

او افزود: منظور ما از جوان بازیکنان زیر ۲۰ سال نیست. جوان از نظر من کسی است که از لحاظ استعداد و سن در حدی باشد که بتواند در تیم ملی بازی کند. در فوتسال سن مطرح نیست، اما تلاش و در اختیار تیم ملی بودن برا من خیلی مهم است. همان طور که می‌دانید امسال با تمام مشکلاتی که وجود دارد یک سال بسیار مهمی برای فوتسال ما است و همچنین ما در رده‌های ملی و باشگاهی خود نتوانستیم نتایج مطلوبی را کسب کنیم.

بازیکنان ایرانی به خاطر شرایط مالی ترجیح می‌دهند در خارج از ایران بازی کنند

او درباره مشکلات تیم ملی نیز بیان داشت: امسال ما باید در مسابقات مختلفی شرکت کنیم و تاریخ بازی‌های دوستانه ما مشخص است، اما مشکل اصلی ما این است که بازیکنان اصلی خود را در اختیار نداریم واکثر آن‌ها به خاطر شرایط مالی خوبی که در خارج از ایران وجود دارد سعی می‌کنند که فوتسال خود را در خارج از ایران ادامه دهند و ما برای دعوت کرذدن آن‌ها به تیم ملی دچار مشکلاتی هستیم.


بیشتر بخوانید: دست انداز‌هایی که برای شمسایی تمامی ندارد/ دیدار تیم ملی فوتسال ایران و تاجیکستان لغو می شود؟


اگر در لیگ حامی مالی داشته باشیم بازیکنان برای درخشیدن انگیزه پیدا می‌کنند

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره لیگ برتر تاکید کرد: در لیگ ما باید بازیکنان از نظر اقتصادی تامین باشند تا بتوانند خود را نشان دهند. در لیگ برتر ما باید حامی مالی وجود داشته باشد و یا به بخش خصوصی واگذار کنند تا در تیم‌ها سرمایه گذاری کنند و وقتی این شرایط باشد بازیکنان هم انگیزه پیدا می‌کنند و دیگر نیازی پیدا نمی‌کنند که به کشور‌های همسایه بروند.

ویتنام بازیکنان خود را به لیگ اسپانیا می‌فرستد

او ادامه داد: اما اگر بازیکنان ما بتوانند در لیگ‌های معتبر جهان مثل ایتالیا و اسپانیا بازی کنند خیلی خوب خواهد شد به عنوان مثال الان ویتنام بازیکنان خود را به اسپانیا می‌فرستد تا در آن جا بازی کنند و یا تیم شنژن چین امتیاز جام باشگاه‌های جهان را می‌خرد تا بازیکنان خود را به این مسابقات بفرستد تا در آن جا دیده شوند و این نشان می‌دهد که فوتسال در حال حرکت و پیشرفت است.

وقتی می‌توانیم نتیجه بگیریم که بازیکنان با هم هماهنگ باشند

ناظم الشریعه در ادامه صحبت هایش درباره وضعیت تیم ملی بیان کرد: ما در این چند سال اخیر ثابت کرده ایم وقتی می‌توانیم موفق باشیم که تمام بازیکنان با یکدیگر هماهنگ باشند و این هماهنگی هم موقعی به وجود می‌آید که تیم ملی خوب تمرین کند. اساسی‌ترین مشکل ما اکنون این است که بازیکنان اصلی در اختیارمان نیستند.


بیشتر بخوانید: دست انداز قطری‌ها پیش پای وحید شمسایی/ باز پس گیری آقای گلی جهان به تعویق می‌افتد؟


فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال باید تحقیق و بررسی کند

سرمربی تیم ملی فوستال کشورمان در ادامه صحبت هایش درباره نتیجه نگرفتن تیم‌های ملی امید و همچنین تیم‌های باشگاهی ما در رقابت‌های آسیایی گفت: باید فدراسیون فوتبال، کمیته فوتسال و سازمان لیگ تحقیق و بررسی کنند و ببینند که علت کار چه بوده است که ما نتوانستیم نتیجه بگیریم و این مسئله هم فقط به من مربی بر نمی‌گردد. همه باید تلاش کنیم تا علت این کار مشخص شود.

ناظم الشریعه همچنین درباره لغو بازی دوستانه تیم ملی با قطر نیز گفت: این بازی جداگانه‌ای بود که برنامه ریزی آن با کمیته فوتسال بوده است و من هم شنیده ام که قطری‌ها به ایران نمی‌آیند و ما اردوی خود را برای آن بازی برگزار کردیم. گویا قرار است که به جای قطر یک تیم دیگری بیاید و باید دید که در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

شرایط مالی فدراسیون فوتبال را درک می‌کنم

سرمربی تیم ملی در پایان صحبت هایش درباره وضعیت حقوق و مزایای اعضای تیم ملی فوتسال گفت: وضعیت مالی فدراسیون فوتبال زیاد جالب نیست و من خود چند جلسه با تاج و پرهیزکار صحبت کرده ام و گفته ام که امسال فوتسال ما سال بسیار سختی را پشت سر دارد و همچنین توقعات از فوتسال بالا است. همان طور که می‌دانید بچه‌های ما تمام تلاش خود را می‌کنند. ما شرایط فدراسیون را کاملا درک می‌کنیم و خیلی دنبال این جریانات نیستیم.


بیشتر بخوانید: شمسایی: تیم ملی بزرگسالان انتقام سختی از ژاپن خواهد گرفت


اگر می‌خواهیم تیم ملی فوتسال هم چنان سوم بماند باید بیشتر حمایت شود

او افزود: اما باید قبول کنیم که سال بسیار مهمی در پیش داریم و فدراسیون فوتبال باید از فوتسال بیشتر حمایت کند. اگر فدراسیون فوتبال خواهان آن است که فوتسال هم چنان تیم سوم جهان باقی بماند، باید بیشتر به آن توجه کند حال با فراهم کردن شرایط اقتصادی و یا فراهم کردن بازی‌های تدارکاتی می‌تواند از این تیم حمایت کند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتسال ایران

برچسب ها: اخبار ورزشی ، فوتسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار