تولیت آستان قدس رضوی:

رمز موفقیت اسلام مربوط به تمدن حقیقی آن است/"من"، بن‌مایه تمدن جدید غربی

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه رمز موفقیت اسلام را مربوط به تمدن حقیقی آن است، گفت: بن‌مایه تمدن جدید غربی، برمحوریت "من" قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز در همایش اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه اصفهان، قم و خراسان رضوی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ایجاد تمدن نوین اسلامی اشاره شده است، گفت: به این شکل که پس از تشکیل جمهوری اسلامی، باید دولت اسلامی، جامعه اسلامی و پس از آن تمدن حقیقی اسلامی تشکیل شود.

وی، رمز موفقیت اسلام را مربوط به تمدن حقیقی اسلام دانست و گفت: پبامبر اسلام هویت جدیدی به مسلمانان داد و آن‌ها را از دوران جاهلیت بیرون آورد، در دوران رنسانس و دوره‌های جدید این هویت در غرب وجود نداشته و محور سیاست، خودگرایی و سودگرایی شد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در میان این تفکرات در جهان غرب اموری که به نفع کسی باشد خوب به نظر می‌رسد، این ویژگی را هرکسی خود به شخصه تعیین می‌کند، در صورتی که امری به نفع کسی نباشد تبعیض و ناعدالتی محسوب می‌شود و بن‌مایه تمدن جدید غربی، "من" است.

وی با اشاره به اینکه در این دوران به همین دلایل یأس، ناامیدی و خودکشی رواج یافته است، افزود: این موارد حتی در قشر‌های مرفه نیز به وجود می‌آیند، انسان‌ها به دلیل ایجاد ارتباط عاطفی و اخلاقی نزدیک یکدیگر نمی‌شوند و تمامی ارتباطات حول محور سود می‌چرخد، اغلب افراد برای حل کردن مشکلات شخصی خود به سایر اشخاص رجوع می‌کنند.

مروی بیان کرد: پیامبر به مسلمانان هویت داد، در حالی که در جهان غرب حضور هر فردی در ذهن و فکر دیگری برای منفعت خود است، جوامع استکباری به دنبال نابودی هویت در جامعه ما هستند و جامعه بی‌هویت انگیزه و هدف ندارد.
 
او با اشاره به اینکه آن‌ها درصدد ایجاد هویت در غرب هستند، ادامه داد: جامعه بدون هویت ذلت را می‌پذیرد و جامعه دارای هویت سختی‌ها را تحمل کرده و به موفقیت می‌رسد.
 
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ایجاد تمدن نوین اسلامی شعار نیست، گفت: این کلام با هزاران سال فکر و مطالعه نوشته شده است و ۶۵ سال تجربه در پشت این بیانیه گام دوم نهفته است.
 
انتهای پیام/ف.ب
 
جامعه بدون هویت ذلت را می‌پذیرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.