توسعه کشت نشایی چغندر قند در ۱۰۵ هکتار از اراضی آذربایجان غربی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:۱۰۵هکتار چغندر قند به صورت نشایی در استان کشت شده است.

علی عیدی مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با اشاره ۱۰۵ هکتار کشت نشایی دراستان انجام شده است گفت: ۱۰ دستگاه نشاکار ریشه لخت چغندر قند نیز از محل اعتبارات دریاچه ارومیه خریداری ودراختیار کشاورزان قرار گرفته است.
 
او با اشاره به قیمت اعلامی چغندرقند از سوی دولت افزود:امسال با توجه به قیمت اعلام شده از دولت قیمت چغندرقند ۴۳۳ اعلام شده است که ۵۰ درصد بها این محصول  بعدازتحویل و۵۰ درصد مابقی نیز بعداز بهره برداری کامل کارخانه پرداخت خواهد شد.
 
عیدی با اشاره به اینکه تولید چغندرقندامسال به دلیل تغییرات دمایی وشیوع بیماری وآفت سرخرطومی کاهش خواهد داشته است گفت:سال گذشته بیش از ۲میلیون و ۲۰۸ هزار تن چغندرقند به کارخانه‌های استان تحویل داده شد که ۶۷۹ میلیارد تومان از این مطالبات تا اول شهریور پرداخت شده است.
 
مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد:از این مبلغ  ۶۶۴میلیارد تومان به صورت نقدی و۱۶ میلیارد تومان به صورت حواله شکرپرداخت شده است.
 
اوافزود:برای کاهش مصرف آب برای کشت این محصول خرید دستگا‌های نشا کار و اجرای آبیاری تیپ یا نواری درسطح ۵۷۰ هکتاربا استفاده از اعتبارات دریاچه ارومیه انجام شده است.
 
انتهای پیام/م
 

افزایش کشت نشایی چغدرقند در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.