‍ مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین:

پایش فعالیت گسل‌های استان با روش‌های علمی وتخصصی در اولویت است

‍ مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: پایش فعالیت گسل‌های استان، با روش‌های نوین علمی وتخصصی، اولویت شاخص مدیریت بحران است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت اله مهد یخانی مدیر کل مدیریت بحران استان در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: استان قزوین با بیش از ۳۰ گسل اصلی و فرعی، که از آن میان بالغ بر ۸ گسل لرزه زا و فعال هستند، در ردیف استان‌های با ریسک لرزه‌ای بالا قرار دارد.

مهدیخانی افزود: امروزه علاوه بر پیشرفت چشمگیر در صنعت ساخت و ساز، با توسعه روش‌های علمی و تخصصی برای پایش گسل‌ها و ثبت پیش نشانگر‌های زلزله ، تلاش‌های بسیاری برای کاهش خسارات و تلفات ناشی از زمین لرزه‌ها در سراسر دنیا برداشته شده که این روش‌ها در کشورما نیز در حال گسترش و انجام است.

او ادامه داد: اداره کل مدیریت بحران علاوه بر استقرار شبکه لرزه نگاری در استان، توسعه شبکه شتابنگاری، پایش ماهواره‌ای سطح تغییرات ارتفاعی گسل‌ها، رادون سنجی حواشی گسل‌های اصلی و پایش تغییرات سطح آب‌های زیر زمینی در نواحی گسلی با روش‌های ژئو الکتریک را در دستور کار خود قرار داده است که همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط نقش به سزایی در اجرایی شدن این طرح ارزشمند خواهد داشت.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قز وین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.