مقاوم‌سازی ۵۰ درصد واحد‌های روستایی پس از زلزله

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از مقاوم‌سازی ۵۰ درصد واحد‌های روستایی پس از زلزله در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فرهاد فقیهی معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت : طی دو سال اخیر شرایط ویژه‌ای برای بنیاد مسکن در بحث زلزله و سیل پیش آمد و با توجه به اینکه وقوع دو حادثه اینچنینی به صورت همزمان در کمتر استانی پیش می‌آید شرایط سختی بود.

او با بیان اینکه توانستیم به خوبی از این حوادث عبور کنیم، گفت : حدود ۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی پس از زلزله ساخته شد و حدود ۱۲ هزار واحد شهری نیز در دست ساخت قرار گرفت.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه افزود: حدود ۲۶۰۰ واحد نیز پس از سیل باید بازسازی شود که ۶۰۰ واحد آن در مرحله اول آغاز شد و مابقی آن نیز در دست اقدام است.

این مسئول گفت: این آمار و ارقام نشان می‌دهد که بازسازی واحد‌های فرسوده روستایی از ۳۰ تا ۳۵ درصد به حدود ۵۰ درصد رسیده و هم اکنون و پس از این بازسازی‌ها ۵۰ درصد واحد‌های روستایی مقاوم سازی شده اند که خود این موضوع رکوردی در سطح کشور محسوب می‌شود.

فقیهی گفت: در زمینه بازسازی مناطق زلزله زده و سیل زده با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی و استاندار کار خیلی بزرگی در استان صورت گرفته است.

او گفت: در بحث سیل ۲ هزار و ۳۲ واحد روستایی خسارت دیده داریم که باید بازسازی شود و تمام تلاش ما این است که زودتر اعتبارات در این زمینه تخصیص یابد و تا با همکاری مردم زودتر بازسازی آن‌ها به پایان برسد.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه افزود: ساخت و ساز ۶۰۰ واحد در مرحله اول آغاز شده و حدود ۱۴۰۰ واحد دیگر هم طی این هفته ابلاغ شده است و شدت و تلاش ما بیشتر روی بازسازی و اتمام کار است، اما پس از اتمام بازسازی‌ها می‌توان به این موضوع پرداخت .

 

 

انتهای پیام/د

شرایط ویژه‌ای برای بنیاد مسکن در بحث زلزله و سیل پیش آمد

 

برچسب ها: قیمت مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار