عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

راه‌اندازی سامانه الزام شهرداری به ثبت اطلاعات فضای سبز در نیمه دوم سال ۹۹

نوری درباره زمان اجرای طرح الزام شهرداری به هوشمند‌ سازی اطلاعات فضای سبز و صورت وضعیت حوزه خدمات شهری توضیحاتی داد.

پاینده/راه‌اندازی سامانه الزام شهرداری به ثبت اطلاعات فضای سبز در نیمه دوم سال 99/ ثبت اطلاعات در این سامانه گامی در مسیر شفافیت عملکرد و قرارداد مدیریت شهری استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات ایمنی شورای شهر تهران پس از یک صد و شصت و یکمین جلسه این در تشریح طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه اطلاعاتی فضای سبز شهر تهران گفت: در مسیر شفاف سازی قرارداد‌های شهرداری این ضرورت وجود داشت که این طرح ارائه و به تصویب برسد.

او با تاکید بر اینکه نکته که فضای سبز عمومی بعد از معابر بیشترین مساحت را در پایتخت دارد، گفت: در کنار این مساحت باید به این نکته توجه کنیم که بودجه زیادی نیز سالانه صرف بوستان‌ها می‌شود که به عنوان مثال این رقم در سال ۹۷، ۱۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.


بیشتر بخوانید؛ شهرداری تهران موظف به ایجاد سامانه اطلاعات مکانی، معماری و تاریخی بوستان‌ها شد


رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات ایمنی شورای شهر تهران افزود: کمیسیون محیط زیست سلامت و خدمات ایمنی شورای شهر تهران بر اساس برنامه ۵ ساله مصوب کرد شهرداری سامانه اطلاعات مکانی و هوشمند فضای سبز را ایجاد کند و کلیه اطلاعات مکانی فضای سبز در آن ثبت شود.

نوری با تاکید بر این نکته که تمامی درختان در این سامانه باید به صورت شناسنامه‌دار ثبت شود، گفت: در کنار ثبت الکترونیکی اطلاعات درختان می‌توانیم با استفاده از این طرح کلیه قرارداد‌های حوزه فضای سبز تهران را راستی آزمایی کنیم.

او افزود: اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آرا رای به تصویب کلیات این طرح دادند و این نشان از جدیت شورای شهر پنجم برای شفاف سازی عملکرد مدیریت شهری به ویژه درحوزه قرارداد‌ها است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات ایمنی شورای شهر تهران درباره نقش شهروندان در این سامانه گفت: با راه‌اندازی این سامانه شهروندان می‌توانند در کنار مدیریت شهری قرار بگیرند و اطلاعات مورد نظر را در حوزه فضای سبز مشاهده و ثبت کنند.

نوری در پاسخ به این سوال که شروع فعالیت و به کارگیری این سامانه چه زمانی است، گفت: شروع فعالیت این سامانه را در نیمه دوم سال ۹۹ است و تا آن زمان باید اطلاعات فضای سبز مناطق پایتخت بارگزاری و اجرا شود.

او با اشاره به اینکه نکته که تعداد درختان در فضای سبز پایتخت مشخص نیست، گفت: وقتی آمار دقیقی از اصله درخت موجود در پایتخت وجود ندارد میزان عدد و ارقام هزینه‌کرد در این حوزه نیز می‌تواند متفاوت باشد و گاهی این امکان وجود دارد که هزینه‌کرد بیش از نیاز موجود پایتخت هم باشد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات ایمنی شورای شهر تهران با اشاره به تعداد ۱۸ هزار نیروی به کارگیری در حوزه خدمات شهری و فضای سبز گفت: وقتی سطوح مشخص و قرارداد‌ها شفاف نباشد آنگاه شاهد خواهیم بود که در صورت وضعیت کارکنان حوزه خدمات شهری و محیط زیست ۱۸ هزار نیرو ثبت می‌شود که با واقعیت آن وضوع موجود متغایر است.

انتهای پیام/

فضای سبز عمومی بعد از معابر بیشترین مساحت را در پایتخت دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار