رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز به تشریح ماجرای رها شدن یک بیمار سالمند در خیابان‌های اهواز پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ساسان موگهی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز با اشاره به کلیپ منتشر شده مبنی بر رها کردن  پیرمرد ۸۰ ساله بیمار به دلیل نداشتن توان مالی گفت: پیرمرد  ۲۷ مردادماه با علائم عفونت پوست به بیمارستان امام (ره) مراجعه و در این بیمارستان بستری شد.

او افزود: متخصصان داخلی، جراحی، پوست، عفونی و ارتوپد این بیمار را ویزیت کردند و اقدامات درمانی مورد نیاز برای این بیمار انجام شد، اما همراه بیمار  سوم شهریورماه خواستار خروج بیمار خود از بیمارستان شد.

رها شدن بیمار سالمند در خیابان‌های اهواز صحت دارد؟

موگهی بیان داشت: همراه این پیرمرد خواست بیمار خود را در یکی از بیمارستان‌های خصوصی که یکی از بستگان نزدیکش در این بیمارستان کار می‌کرد، منتقل کند.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز با بیان اینکه طبق مقررات در صورتی که بیمار تمایل به ماندن در بیمارستانی را ندارد ما نمی‌توانیم آن را  نگهداری کنیم ، تصریح کرد: به همراه بیمار توضیح داده شد که برای تکمیل دوره درمان باید برای درمان بماند، اما اصرار داشت که بیمار را از بیمارستان خارج کند که در نهایت با رضایت وی مرخص شد.

این مقام مسئول ادامه داد: همه اقدامات درمانی مورد نیاز برای این بیمار به صورت رایگان و حتی بدون پیش‌پرداخت انجام شده بود.

او در پایان گفت: این بیمار بضاعت مالی ندارد و به نظر می‌رسد جزو افراد بی‌خانمان باشد و براساس حس انسان‌دوستانه همکاران ما با هزینه خودشان برای این بیمار خودروی شخصی گرفتند تا به بیمارستان مورد نظر انتقال یابد و  پس از آن ما از چگونگی رها شدن بیمار در نزدیکی یکی از بیمارستان‌های خصوصی اهواز اطلاعی نداریم.

موگهی افزود: بعد از مراجعه افراد به بیمارستان ما آن ها را به صندوق ارجاع نمی دهیم و دانستیم که این بیمار بی بضاعت است فقط در اورژانس بستریش کردیم. 

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز تصریح کرد: کار به جایی رسید که بیمار نیاز به عمل جراحی پیدا کرد و ما تصمیم به جراحی او گرفتیم  اما بیمار و همراهش رضایت به انجام عمل در بیمارستان ما نداشتند  فقط در مان های طبی برای وی انجام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: خواستند با رضایت شخصی خودشان از بیمارستان خارج شوند و اظهار کردند در یکی از بیمارستان های خصوص اهواز یکی از بستگانشان اونجا مشغول به کار است که میخاهن ادامه درمان را آن جا دنبال کنند.

او ادامه داد: برای آن ها توضیحات کافی داده شد اما بیما رو همراه او اصرار برای مرخص شدند داشتند این کار را انجام دادند و با رضایت بیمارستان را ترک کردندد.

موگهی گفت: یک موردی که هست لباس بیمارستان باید در آورده می شد اما چون بیمار لباس برای پوشیدن نداشت با همان لباس بیمارستان خارج شد که اگر اطلاع می دادند ما لباس برای او تهیه می کردیم  همچنین آنژیوکت بیمار هم خارج نشده و ما پیگیری کردیم  اعلام شد بیمار و همراه او اجازه ندادن آنژیوکت خارج شود و می گفتند بیمار میخواهد به بیمارستان دیگری برود و کار رگ گیری هست که این آنژیوکت بماند.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز اظهار داشت: نیت خیر خواهانه همکار ما بوده که آنژیوکت و لباس بیمار خارج نشده و بیمارستان باید به خواسته بیماران و همراه آن ها احترام بگذارد همچنین  پرونده بیمار به طور کامل در بیمارستان موجود است. 

این مقام مسئول در پایان گفت: این پیرمرد دفترچه ای نداشت و ما نمی خواستیم از او هزینه ای بگیریم (پرونده بیمار در سیکل صندوق نیست).

انتهای پیام/م

رها شدن یک بیمار در خیابان های اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.