وزیر اقتصاد:

منطقه آزاد ماکو می تواند سکوی جهش اقتصادی استان آذربایجان غربی باشد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت منطقه آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو از لحاظ مساحت، بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور است و می تواند به بزرگ‌ترین مزیت برای منطقه تبدیل شود.

منطقه آزاد ماکو می تواند سکوی جهش اقتصادی استان آذربایجان غربی باشدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت منطقه آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو از لحاظ مساحت، بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور است و می‌تواند مزیتی برای منطقه تبدیل شود.

فرهاد دژپسند با تاکید بر ضرورت درک و استفاده بهینه از ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو گفت: استفاده از قابلیت‌های این منطقه به همراه ایجاد فرصت‌های کشاورزی و ظرفیت معادن و  توسعه صنایع تبدیلی و معدنی، پیشرفت و رونق اقتصادی را برای آن و استان به همراه خواهد داشت.

او مدیریت صحیح گردشگری و توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: منطقه آزاد ماکو سرشار از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است که می‌توان از این ظرفیت در جهت جذب گردشگر بویژه خارجی و همچنین توسعه روابط با کشور‌های همجوار بویژه ترکیه بهره برد.

وزیر اقتصاد به ظرفیت‌های گمرک بازرگان نیز اشاره کرد و گفت: گمرک بازرگان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین درگاه زمینی اتصال کشور به اروپا است و می‌تواند به یکی از پیشران‌های اقتصاد برون نگر در منطقه تبدیل شود.

دژپسند همچنین اظهار داشت: ماکو با دارا بودن ۱۰ درصد از مساحت و ۶ درصد از جمعیت استان، می‌تواند نقطه اتکا و سکوی جهش اقتصادی استان آذربایجان غربی باشد.

وزیر اقتصاد افزود: با شناسایی و رفع مشکلات آن و تدوین یک برنامه مدون، شاهد اثرگذاری مثبت این منطقه بر استان و حتی کل کشور خواهیم بود.

دژپسند تاکید کرد: اگر فعالیت‌های مولد اقتصادی در منطقه آزاد ماکو بدرستی مدیریت شود و توسعه یابد نباید اصلا نگران اشتغال جوانان این منطقه بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط ویژه حاکم بر کشور اشاره و گفت: امروز در شرایطی که کشور با تحریم مواجه است باید با همدلی و مدیریت درست منابع بالاخص در دروازه‌های مرزی گام‌های مهمی برای توانمندی اقتصادی و اقتصاد پایدار کشور برداریم.

 

انتهای پیام/م

سفر وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان ماکو

 

برچسب ها: وزارت اقتصاد ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.