جوابیه شركت حمل و نقل ریلی رجا نسبت به افزایش قیمت بلیت قطار

شركت حمل و نقل ریلی رجا نسبت به انتشار مطلبی تحت عنوان پیامک‌های دریافتی دوم شهریور؛ افزایش قیمت بلیت قطار توضیحاتی را ارسال کرده است.

به گزارشگروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، شركت حمل و نقل ریلی رجا نسبت به انتشار مطلبی تحت عنوان پیامک‌های دریافتی دوم شهریور؛ افزایش قیمت بلیت قطار/ افزایش قیمت عوارض اتوبان قم - کاشان" با کد خبری ۷۰۴۶۹۶۸، توضیحات ذیل جهت انتشار برای تنویر افکار عمومی ارسال کرده است. 

شركت حمل و نقل ریلی رجا


از تير ماه سال جاری با توجه به تصويب شركت راه آهن ج.ا.ا به عنوان مرجع اصلي قيمت گذاری خدمات حمل و نقل ريلي، بهاي بليت قطارهاي مسافري به طور متوسط 22 درصد افزايش يافته و اين درحالي است كه افزايش هزينه‌هاي شركت‌هاي ريلي به مراتب بيشتر از اين مقدار بوده است.
به عنوان مثال ميزان دريافتي از مسافر با قیمت نرمال (بهاي بليت قطار به همراه هزینه خدمات ايستگاهي راه‌آهن) در قطار 4 ستاره اتوبوسي صبا كه در اين پيام از آن سخن به ميان آمده، پيش از افزايش تير ماه سال جاري 555 هزار ریال بود كه اين عدد پس از افزايش به 674 هزار ریال رسيده است. (افزايش 21.4 درصد)
همچنين مطابق با مصوبه هيأت مديره راه‌آهن ج.ا.ا. در تاريخ 10/09/94 و با استناد به قانون دسترسي آزاد به شبكه ريلي مصوب 1384، شركت‌هاي خصوصي مالك واگن‌هاي مسافري از جمله رجا مجاز به استفاده از شناوري بهاي بليت نسبت به بهاي نرمال مي‌باشند كه سقف اين افزايش 30 درصد مي‌باشد، و البته قانون مذكور ارتباطي به افزايش اخير بهاي بليت نداشته و پيش از آن نيز وجود داشته است. بر اين اساس شركت هاي ريلي در ايام پيك سفر نسبت به افزايش بهاي بليت خود نسبت به بهاي نرمال اقدام كرده و در مقابل تخفيفاتي براي مسافران در ايام غيرپيك در نظر مي‌گيرند.
شايان ذكر است در حالي كه هزينه‌هاي بخش ريلي مسافري به مراتب از بخش جاده‌اي بيشتر مي‌باشد، هم اكنون بهاي بليت اتوبوسVIP در مسير تهران- مشهد 970 هزار ریال بوده كه از بهاي بليت قطار 4 ستاره اتوبوسي صبا (حتي با اعمال 30 درصد شناوري مثبت) بيشتر است.
يادآوري مي‌شود شركت حمل و نقل ریلی رجا به صورت خصوصي مشغول به فعاليت بوده و از هيچ گونه يارانه دولتی در ارائه خدمات بين شهري ريلي مسافری (حتي هزينه‌هاي لوكوموتيو و نيروي كشنده) استفاده نمي‌كند.

برات اله صمدي راد
مديركل دفتر مديرعامل
روابط عمومي و امور بين الملل


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت بلیط قطار/ افزایش قیمت عوارض اتوبان قم - کاشان 


 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار