مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشاورزان هشدارهای هواشناسی بگیرند/هشدار نسبت به آفت مگس مدیترانه ای

حقیقت گفت: با وجود آنکه آفت مگس مدیرانه به برخی درختان خسارت وارد کرده است، توصیه می شود که برای مبارزه با این آفت با کارشناسان پهنه مشورت کنند.

روز/کشاورزان هشدارهای هواشناسی بگیرند/هشدار نسبت به آفت مگس مدیترانه ایمسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌‌وگو با  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بارش باران در سواحل دریای خزر خبر داد و گفت: در ساعات بعدازظهر سه روز آینده برای ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان و گلستان افزایش ابر، بارش پراکنده با احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

وی افزود: امروز در غرب اصفهان، بخش هایی از چهار محال و بختیاری، لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، خراسان شمالی و بخش هایی از آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

حقیقت با اشاره به اینکه دمای سواحل خزر پایان هفته کاهش می یابد، بیان کرد: براین اساس به استخرهای پرورش ماهیان سردآبی شمال کشور  در استان های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل توصیه می شود که به سبب رگبار و رعد و برق در ساعات بعدازظهر، خوراک دهی را به ساعات دیگر موکول کنند.


بیشتر بخوانید: ضرورت انتقال کندو از مناطق مرتفع به پایین دست/کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند


مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی  در توصیه ای به کشاورزان گفت: با توجه به رگبار و رعد و برق در استان های شمالی کشور به کشاورزان توصیه می شود از محلول پاشی و سم پاشی در باغات و مزارع خود امتناع کنند و همواره مراقب درختان جوان خود باشند.

به گفته وی، با وجود آنکه آفت مگس مدیترانه ای منجر به درختان انجیر، هلو، شلیل، گلابی، خرمالو، پرتقال و نارنگی خسارت وارد کرده است، از این رو به کشاورزان توصیه می شود که مراقب این آفت باشند و برای مبارزه با این آفت با کارشناسان پهنه مشورت کنند.

حقیقت با اشاره به اینکه امسال میزان بارش در بسیاری از مناطق بیش از نرمال بود، بیان کرد: براین اساس امسال مشکل کمبود منابع آب های سطحی مرتفع شده است و در خصوص آب های زیر زمینی وزارت نیرو باید پاسخگو باشد.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه بارش‌های اخیر، مشکلات کم آبی کشاورزان را مرتفع کرده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد بارش دیگر کشاورزان همانند سال‌های گذشته دچار کمبود آب نیستند، البته این امر بدان معنا نیست که کشاورزان در منابع آب صرفه جویی نکنند.

انتهای پیام/

کشاورزان استان های شمالی زمان محلول پاشی و سم پاشی باغات را به زمان دیگر موکول کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار