مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضرورت انتقال کندو از مناطق مرتفع به پایین دست/کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

حقیقت گفت: طی ۲ تا ۳ روز آینده زنبورداران سعی کنند کندو‌های خود را از مناطق مرتفع به پایین دست بیاورند تا آسیبی به کندو‌های آن‌ها وارد نشود.

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌‌وگو با  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق در جنوب و جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور به ویژه استان‌های سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و برخی مناطق هرمزگان رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق را داریم.

وی با اشاره به اینکه فردا بارش در سواحل خزر تقویت می‌شود، افزود: براین اساس کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر را خواهیم داشت.

حقیقت ادامه داد: براساس نقشه‌های هواشناسی طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه برای سواحل خزر و روز‌های پنج شنبه و جمعه در شمال آذربایجان غربی و شرقی، پدیده بارش دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید: کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرید / ضرورت مبارزه و محلول پاشی شالیزارها علیه کرم ساقه خوار برنج


مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه‌ای به دامداران گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی به دامداران جنوب شرق کشور توصیه می‌شود از رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند و همواره دامداران استان سواحل خزر مراقب دام‌های خود باشند تا دام هایشان به حاشیه رودخانه‌ها نروند.

به گفته وی، طی ۲ تا ۳ روز آینده زنبورداران سعی کنند کندو‌های خود را از مناطق مرتفع به پایین دست بیاورند تا آسیبی از حیث شرایط اقلیمی به کندو‌های آن‌ها وارد نشود.

حقیقت در توصیه‌ای دیگر به کشاورزان افزود: کشاورزان مناطق شمالی کشور به ویژه شمال غرب طی ۲ تا ۳ روز آینده از انجام هر گونه محلول پاشی و سم پاشی اجتناب کنند، ضمن آنکه محصولات آماده برداشت را در محیط باز نگه داری نکنند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به ابرناکی هوا، پرورش دهندگان استخر‌های پرورش ماهیان گرم آبی از ورود به استخر‌های پرورش و برداشت تا چند روز آینده اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه عمده بارش‌ها در فصل تابستان مربوط به نوار شمالی کشور است، اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد بارش در سال زراعی ۹۸-۹۷، بخش قابل توجهی از کمبود منابع آب‌های سطحی مربوط به سال‌های گذشته در کشور جبران شده است و کمبودی در این زمینه نداریم.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان با بیان اینکه بارش‌های اخیر، مشکلات کم آبی کشاورزان را مرتفع کرده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد بارش دیگر کشاورزان همانند سال‌های گذشته دچار کمبود آب نیستند، البته این امر بدان معنا نیست که کشاورزان در منابع آب صرفه جویی نکنند.

انتهای پیام/

کمبودی در منابع آب های سطحی نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار