وعده هایی که کارخانه سیمان خرم‌آباد را در بلاتکلیفی نشاند/ گرهی که خیال باز شدن ندارد

وعده‌های پوشالی که هیچ یک رنگ واقعیت به خود نگرفته منجر به بلاتکلیفی وضعیت کارخانه سیمان خرم‌آباد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، وجود برخی پروژه‌های نیمه تمام در این شهرستان موجب شده طی سالیان اخیر شاهد پیشرفت چشمگیری در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی شهری نشویم.

بر اساس سرشماری سال ۹۵ لرستان دومین استان مهاجرفرست کشور بوده است که بدون تردید وجود صنایع راکد و نیمه فعال، نبود سیاست‌های توسعه‌ای و مدیریت‌های ضعیف در بالارفتن این آمار نقش بسزایی داشته‌اند.

کارخانه سیمان خرم‌آباد را می‌توان نمونه بارزی از ناتوانی مدیران اجرایی و همچنین عدم مدیریت صحیح در واگذاری پروژه به سرمایه‌گذاری که توان مالی بالایی نداشته، دانست.

پروژه‌ای که ۱۴ سال است همچنان وعده سیمانی به ۴۶ هزار سهامداری می‌دهد که هر روز بلاتکلیف از وضعیت کارخانه، چشم انتظار مشخص شدن سهام خود هستند.

آخرین وعده بهره‌برداری از کارخانه سیمان خرم‌آباد به سال ۹۴ بر می‌گردد، اما اکنون چندین سال از وعده افتتاح گذشته و همچنان بخت این کارخانه باز نشده است.

به همین منظور معاون اقتصادی استانداری لرستان، با اشاره به مشکلات کارخانه سیمان این شهرستان اظهار کرد: متأسفانه این کارخانه مشکلات سرمایه‌گذاری دارد.

گودرز امیری خاطرنشان کرد: در همین راستا طی چند ماه اخیر چندین جلسه در سطح ملی و استانی برای تعیین تکلیف کارخانه سیمان خرم‌آباد برگزار شده است.

ناامیدی از آورده مالی سرمایه‌گذار

وی از حل بخشی از مشکلات کارخانه سیمان خبر داد و گفت: بخشی از مسائل کارخانه که مربوط به دستگاه‌های اجرایی بوده قابل حل است.


بیشتر بخوانید: وضعیت تولید در لرستان نامناسب است/ کارخانه پارسیلون به یک غده سرطانی تبدیل شده است


امیری بیان داشت: سرمایه‌گذار بایستی در برابر آورده بانک، سرمایه اولیه برای تکمیل کارخانه سیمان خرم‌آباد را افزایش دهد که این مهم بعید به نظر می‌رسد.

او با بیان اینکه سرمایه‌گذار همچنین بایستی مشکلات را با بانک عامل رفع کند، افزود: در این صورت قادر به دریافت تسهیلات خواهد بود.

منبع فارس

انتهای پیام/پ

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
علي رفوگر
۲۰:۱۸ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سلام
من يكي از سهامدارهاي سيمان خرم اباد هستم الان حدود١٥ سال هست كه از ما پذيره نويسي كردن وقرار بود سه ساله به بهره برداري برسه.
ولي باگذشت سالها مسكوت ماندن پروژه ما مالباختكان كه اين پروژه حدود ٤٦٠٠٠ سهامدار دارد
ونه بانك عامل كه سپه مي باشد و مدير عامل خدري جوابگوي ما نيستند وما فقط هرروز نااميد تر مي شويم
لطفا پيگيري كنيد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
داود
۲۰:۳۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان شده ۱۵ سال احتمالا با انقلاب مهدی اتفاق میفته
Iran (Islamic Republic of)
علي رفوگر
۲۲:۱۸ ۲۹ دی ۱۳۹۸
سلام
اول وعده دادن اين پروژه سه ساله به بهره برداري ميرسه اما الان حدود ١٤ سال هيچي به هيچي اين گونه بايد ما سهام دارها به بي اعتمادي به سرما يه گزاري وهرگونه از اين دست كارها بد بين كنن ايا مسئولي نيست تا به داد ما برسد ما چگونه بايد از حق مشروط خود در برابر اين گونه بي عدالتي و بي قانوني از خود دفاع كنيم تا كي ما بايد منتظر خبر خوبي در مورد اين پروژه باشيم چه كسي داد رس ما بندگان خدا هستش بخدا روا نيست
مسئولين كمك ما٤٦ هزار سهام دار كنيد
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی رسولی فر
۰۸:۴۰ ۱۶ دی ۱۳۹۸
سلام تا کی باید معتل باشیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی رسولی فر
۰۸:۲۸ ۱۶ دی ۱۳۹۸
کی راه می افتد چهارده سال بس نیست