رونمایی از چهره اصلی تیم‌ها در نقل و انتقالات تابستانی/ کدام باشگاه‌ها سود بردند؟

پرونده نقل و انتقالاتی لیگ برتر فوتبال بسته شد و برخی از تیم‌ها عملکرد فوق العاده‌ای در جذب بازیکن داشتند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پرونده نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال بعد از سپری شدن ۱۲ هفته پرالتهاب بین تیم‌ها برای جذب بازیکنان شاخص و مطرح امشب به پایان رسید و برخی از باشگاه‌ها عملکرد درخشانی در بازار نقل و انتقالات داشتند و برخی دیگر نتوانستند انتظارات هواداران خود را برآورده کنند و در جذب بازیکنان خوب ناکام بودند.

علاوه بر این در فصل نقل و انتقالات تابستانی برخی از باشگاه‌ها سرمایه گذاری عظیمی کردند و شاهد جابه جایی بازیکن با قرارداد‌های نجومی بودیم که در نوع خود جالب بود. به هر حال در ادامه بازی‌های لیگ برتر مشخص می‌شود که این بازیکنان آن قدر ارزش دارند که باشگاه‌ها دست به جیب شدند و هزینه‌های گزافی برای آن‌ها کردند.


بیشتر بخوانید: لحظه به لحظه با نقل و انتقالات تیم‌های لیگ برتر فوتبال


عملکرد تیم های لیگ برتر را در فصل نقل و انتقالات تابستانی بررسی کردیم که از نظر خواهیم گذراند.

پرسپولیس

سرخپوشان پایتخت قهرمان فصل گذشته لیگ برتر بعد از جدایی برانکو به سراغ کالدرون مربی آرژانتینی رفتند و او را برای هدایت تیم خود انتخاب کردند.

پرسپولیسی‌ها برای کسب چهارمین قهرمانی پیاپی وارد بازار نقل و انتقالات شدند و آن‌ها توانستند شاکله اصلی خود را حفظ کرده و بازیکنان شاخص خود از جمله علیرضا بیرانوند، احمد نوراللهی، علی علیپور، مهدی ترابی، شجاع خلیل زاده، محمدنادری و سید جلال حسینی با وجود پیشنهاد خوب خارجی حفظ کنند. علاوه بر این بازیکنان سابق این تیم از جمله احمد زاده و امیری بازگشتند و چند بازیکن خوب هم برای رفع نقاط ضعف خود به خدمت گرفتند.

البته قرمزپوشان پایتخت به علت اینکه لیست بازیکنان بزرگسالشان پر شده بود مجبور شدند سروش رفیعی، شایان مصلح و مهدی شریفی را از تیم خود کنار بگذارند تا بتوانند بازیکن مورد نظرشان را به خدمت بگیرند. همچنین چند بازیکن جوان هم از جمله روستایی، بیات و احمدوند به تیم پرسپولیس پیوستند که احمد وند به علت مثبت شدن نتیجه اولیه تست دوپینگش از این تیم کنار گذاشته شد. در مجموع عملکرد سرخپوشان پایتخت در نقل و انتقالات خوب بوده است.

لیست ورودی: امیر روستایی، امیرحسین بیات، فرشاد احمدزاده، کنعانی زادگان، وحید امیری، مهدی عبدی و جونیور
لیست خروجی: ماریو بودیمیر، حمیدرضا طاهرخانی، مهدی شریفی، شایان مصلح، سروش رفیعی، سعید کریمی و ابوالفضل درویش وند

استقلال

آبی پوشان پایتخت همانند رقیب سنتی شان در کادر فنی خود تغییر و تحولاتی داشتند و استراماچونی جایگزین شفر آلمانی شد. آن‌ها امیدوارند با حضور سرمربی ایتالیایی خود رنگ قهرمانی را بعد از ۶ سال ببینند.

استقلال جزء تیم‌هایی است که بیشترین تغییرات در فصل نقل و انتقالات داشت و حدود ۱۷ بازیکن از جمله بازیکنان مطرحی همانند سیدمهدی رحمتی، پاتوسی، روزبه چشمی و طارق همام از این تیم جدا شده و راهی تیم‌های دیگر شدند. خسرو حیدری هم از فوتبال خداحافظی کرد و دیگر بازی نمی‌کند و پژمان منتظری هم با استقلالی‌ها به توافق نرسیدو در لیگ نوزدهم برای این تیم بازی نمی‌کند.

جذب بازیکنان جوان جز سیاست‌های باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات بودیم و این تیم نفرات جوانی همانند محمد بلبلی، علی دشتی، سیاوش یزدانی، میلاد باقری، مسعود ریگی را به خدمت گرفت. علاوه بر این استقلال ۲ بازیکن خوب خارجی از جمله شیخ دیاباته و هروویه میلیچ جذب کرد. در حال حاضر گفته می‌شود آبی پوشان پایتخت به دنبال جذب یک هافبک خارجی هم هستند که مانوئل فرناندز اهل پرتغال، یوان گورگوف اهل فرانسه و لوئیز هولتبی هافبک آلمانی گزینه‌های مدنظر استراماچونی در خط هافبک است. در مجموع عملکرد باشگاه استقلال در نقل و انتقالات نسبتا خوب بوده است.

البته محمد بلبلی بازیکن جدید استقلال با حکم کمیته تعیین وضعیت به علت قرارداد داشتن با ۳ باشگاه سپیدرود رشت، فولاد و استقلال به مدت ۶ ماه محروم شده است و باید منتظر رای کمیته استیناف بعد از اعتراضش به حکم صادره باشد.

لیست ورودی: باقری، محمد بلبلی، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی، اسدی، شیخ دیاباته، علی دشتی، آرش رضاوند، حسین پورحمیدی، عارف غلامی، محمد ناصری

لیست خروجی: روزبه چشمی، اللهیارصیادمنش، خسرو حیدری، اسماعیل گونسالوس، گادوین منشا، سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری، میثم تیموری، فرشاد محمدی‌مهر، آیاندا پاتوسی، طارق همام، امید نورافکن، امیرحسین اسماعیل زاده، روح الله باقری، زکریا مرادی

تراکتور 

باشگاه تراکتور قبل از جذب دنیزلی سرمربی جدید خود چند بازیکن را به خدمت گرفت. علاوه بر این سرخپوشان تبریزی با حمایت مالی مالک متمول خود خرید‌های خوبی در فصل نقل و انتقالات داشتند و علاوه بر اینکه توانستند بازیکنان ملی پوش خود از جمله مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی را حفظ کنند در نقاطی که ضعف داشتند بازیکنان خوبی را جذب کردند.

تراکتوری‌ها از بی نظمی‌های لی اروین و آنتونی استوکس بازیکنان فصل گذشته خود درس عبرت گرفتند و به دنبال بازیکنان خارجی بودند که کمترین حاشیه را داشته باشند و با وسواس بیشتری بازیکن خارجی جذب کردند.

مازولا، میمبلا و فورچونه بازیکنان خارجی جدید تراکتور هستند و طبق اعلام باشگاه تراکتور فورچونه از نظر سایت ترانسفر مارکت گرانترین بازیکن لیگ برتر است.

جدایی ۳ بازیکن سرباز از تیم تراکتور جزء نقاط ضعف این تیم تبریزی در فصل نقل و انتقالات بود که مسئولان این تیم نتوانستند رضایت این بازیکنان را از تیم سابقشان ذوب آهن بگیرند.

البته سرخپوشان تبریزی بعد از جدایی مسیح زاهدی به دنبال یک مدافع ملی پوش هستند تا جایگزین زاهدی کنند و هنوز با بازیکن مدنظر دنیزلی به توافق نرسیدند. گفته می‌شود روزبه چشمی مدنظر تراکتوریهاست و باید دید این بازیکن فصل آینده در چه تیمی بازی می‌کند؟!

لیست ورودی: مازولا، رضا اسدی، رضا شکاری، سعید مهری، محمدرشید مظاهری، محمد مسلمی پور، محمدرضا خانزاده، مهدی تیکدری و میثم تیموری

لیست خروجی: علی عبداله زاده، احسان پهلوان، علیرضا نقی زاده، محمد مسلمی پور، مسیح زاهدی، محمد طیبی، آنتونی استوکس و دوسانتوس

سپاهان 

زردپوشان اصفهانی در ابتدای نقل و انتقالات قرارداد قلعه نویی سرمربی خود را تمدید کردند و بعد از آن به سراغ بازیکنان مدنظر قلعه نویی رفتند. طلایی پوشان توانستند خیلی از بازیکنان اصلی خود را حفظ کنند و مهمترین اقدام آن‌ها تمدید قرارداد کی روش استنلی آقای گل لیگ هجدهم و کومان بود. علاوه بر این سپاهانی‌ها چند شاه ماهی لیگ از جمله سید محمد حسینی، امید نورافکن و مرتضی منصوری را صید کردند.

جوانگرایی سیاست قلعه نویی در فصل نقل و انتقالات بود که چند بازیکن جوان از جمله محمد محبی و علیرضا نقی زاده را به خدمت گرفتند. همچنین سپاهانی‌ها قصد داشتند امید ابراهیمی را به خدمت بگیرند که این بازیکن اعلام کرد که در لیگ قطر قصد دارد فوتبالش را ادامه بدهد به همین پروژه جذب این بازیکن منتفی شد.

لیست ورودی: امید نورافکن، جورجی وولسیانی، رضا میرزایی، شایان مصلح، علیرضا نقی زاده، محمد محبی، محمدرضا حسینی و مرتضی منصوری

لیست خروجی: سیاوش یزدانی، محمد ابراهیمی، جلال الدین علی محمدی، محمد مسلمی پور، محمد زینالی، خالد شفیعی، حسن جعفری، رضا دهقانی، میلاد سرلک، محمد پاپی، بختیار رحمانی و مهدی امینی


بیشتر بخوانید: نقل و انتقالات ۴ تیم پرطرفدار فوتبال ایران 


 شهر خودرو

باشگاه شهر خودرو در فصل نقل و انتقالات چند بازیکن خوب خود از جمله مرتضی منصوری، مسعود ریگی، رضا ناصحی، محمد قاسمی نژاد، میلاد فراهانی و بهنام برزای را از دست داد، اما در نهایت این تیم مشهدی با حمایت مالی مالک خود توانست چند بازیکن خوب جذب کند.

نکته قابل توجه این است که تیم فوتبال پدیده در فصل نقل و انتقالات بازیکنان اخراجی سرخابی‌ها از جمله سید مهدی رحمتی، شایان مصلح و روح اله باقری را به خدمت گرفت. علاوه بر این یحیی گل محمدی سرمربی پدیده از عملکرد نقل و انتقالاتی تیمش راضی است و مسئولان باشگاه سعی کردند بازیکنان مدنظر گل محمدی را جذب کنند تا به رقابت با حریفان خود در لیگ برتر بروند.

لیست ورودی: سروش رفیعی، سید مهدی رحمتی، روح اله باقری، علیرضا علیزاده، فرشاد محمدی مهر، فرشاد فرجی و محمد اکبر منادی

لیست خروجی: مسعود ریگی، یوسف بهزادی، سید عبداله حسینی، مرتضی منصوری، محمد قاسمی نژاد، بهنام برزای، میلاد فراهانی و رضا ناصحی

سایپا

نارنجی پوشان سایپا تغییر و تحولاتی در کادر فنی خود داشتند و ابراهیم صادقی جایگزین علی دایی شد. سایپایی‌ها بازیکنان شاخص خود را از جمله رضاوند، دشتی و اسدی را در فصل نقل و انتقالات از دست دادند و بازیکنان جوانی را جایگزین جدا شده‌ها کردند.

تیم سایپا در آخرین روز نقل و انتقالات هم مهدی نوراللهی دروازه بان جوان تیم استقلال را به خدمت گرفت.

لیست ورودی: آرمین سهرابیان، احمد گوهری، امیرمهدی جانملکی، حسین فاضلی، سعید بیگی، سعید محمد فرد، سید عبداله حسینی، مجتبی لطفی، مجید علیاری، محمد مهری و کمال الدین نیک خوی

ذوب آهن

تیم فوتبال ذوب آهن در فصل نقل و انتقالات چند بازیکن خوب خود از جمله رشید مظاهری، سید محمد حسینی و کریستین اوساگوآنا را از دست داد. نبود مظاهری در درون دروازه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا ضربه بزرگی به ذوب آهن زد و محمد باقر صادقی دروازه بان جوان این تیم تاکنون نتوانسته جای خالی دروازه بان ملی پوش این تیم را پر کند. البته بازگشت بازیکنان سرباز ذوب آهن جزء اتفاقات خوب این تیم در فصل نقل و انتقالات بود.

لیست ورودی: ابیا بووی باکر، احسان پهلوان، محمد مشایخ و یوسف بهزادی

لیست خروجی: محمدرشیدمظاهری، محمدرضا حسینی، رحیم زهیوی و کریستین اوساگوآنا

پیکان

تمدید قرارداد بازیکنان کلیدی فصل قبل و بعد جذب بازیکنان مورد نیاز در پست‌های مختلف جزء سیاست‌های فرکی سرمربی تیم پیکان در فصل نقل و انتقالات بود. البته پیکانی‌ها چند بازیکن موثر خود را از جمله عیسی آل کثیر و آرمان قاسمی را از دست دادند. جذب فراز امامعلی آقای گل رقابت‌های فصل گذشته لیگ دسته یک یکی از نکات مثبت خودروسازان در نقل و انتقالات است.

نکته جالب توجه این است که پیکانی‌ها در فصل نقل و انتقالات بازیکن خارجی به خدمت نگرفتند.

لیست ورودی: ابراهیم صالحی، احسان جودکی، جلال الدین علی محمدی، حسین پور امینی، محمد ستاری، میلاد صف شکن و میلاد شیخ سلیمانی

لیست خروجی: مگنو باتیستا، امیرروستایی، امیرحسین بیات، عیسی آل کثیر، سامان نریمان جهان، شاهین ثاقبی، محمد قاضی، آرمان قاسمی، حجت صدقی و محمد خدابنده لو

فولاد خوزستان

تیم فوتبال فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام بازیکنان خوبی در فصل نقل و انتقالات جذب کرد. این تیم اهوازی قصد دارد با سرمربی جوان و بازیکنان خود در لیگ نوزدهم با مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه آسیا رقابت جذابی داشته باشد.

جذب موسی کولیبالی مدافع فصل گذشته نفت مسجد سلیمان برای فولادی‌ها حاشیه ساز شد چرا که این بازیکن قراردادش را با مسجد سلیمانی‌ها تمدید کرد، اما به یک باره راهی فولاد شد. به هر حال هواداران نفت مسجد سلیمان امیدوار بودند با حضور کولیبالی در لیگ نوزدهم به موفقیت دست یابند که در نهایتاین بازیکن به تیم فولاد خوزستان پیوست.

لیست ورودی: وحید نامداری، احمد عبداله زاده، روح اله سیف اللهی، شهاب گردان، علی اصغر عاشوری، محمد آبشک، محمد قاسمی نژاد و موسی کولیبالی، وحید حیدریه و میثم هاشمی زاده

لیست خروجی:عبداله کرمی، رضا میرزایی، ناصر سالاری، مهدی زبیدی و بابک مرادی و حسن بیت سعید


بیشتر بخوانید: نقل و انتقالات تیم‌های مدعی لیگ برتر فوتبال ایران


ماشین سازی

تیم فوتبال ماشین سازی تغییر و تحولاتی در کادر فنی خود ایجاد کرد و رسول خطیبی جایگزین رضا مهاجری شد. این تیم تبریزی چند بازیکن موثرش از جمله حسین کنعانی زادگان، سعید مهری و فرناندو دخسوس را از دست داد. البته مسئولان این تیم حامد لک را به جای دخسوس به خدمت گرفتند و یک بازیکن برزیلی هم جایگزین کنعانی زادگان بازیکن ملی پوش خود کردند. سامان نریمان جهان و شاهین ثاقبی از بازیکنان مطرحی بودند که به ماشین سازی پیوستند.

علاوه بر این ماشین سازی تغییر و تحولاتی هم در مدیریت خود داشت و جمشید خطیبی که جایگزین هوشنگ نصیرزاده در سمت مدیرعاملی شده بود به علت بیماری نتوانست همچنان بر صندلی مدیریت بنشیند و نصیرزاده بار دیگر به ماشین سازی بازگشت.

در فصل نقل و انتقالات امسال هم شاهد این موضوع بودیم که مبادله بازیکن بین ۲ تیم تبریزی با مالک مشترک رخ داد و محمد مسلمی پور و مسیح زاهدی به تیم ماشین سازی پیوستند.

لیست ورودی: بابک مرادی، حامد لک، سامان نریمان جهان، شاهین ثاقبی، عیسی کامارو، فردین عابدینی، محمد مسلمی پور، مسیح زاهدی، مهدی محمد یار، ادواردو

لیست خروجی: رضا خالقی فر، فرناندو ده خسوس، کاخایر کاکاشویلی، محمد حسین کنعانی زادگان، سعید مهری، محمد اهل شاخه، احسان علوان زاده، احمد مهدی زاده، توحید غلامی، فرشاد سالاروند و یوسف سیدی

نساجی مازندران

تیم فوتبال نساجی مازندران تغییر و تحولاتی در مالکیت و سرمربی خود داشت و رضا مهاجری هدایت این تیم مازندرانی را برعهده گرفت. این تیم مازندرانی چند بازیکن موثر خود از جمله حامد لک و ولسیانی را از دست داد و اکثر بازیکنان مازاد سایر تیم‌ها را به خدمت گرفت.

لیست ورودی: حسن جعفری، رضا دهقانی، رضا علیاری، مجتبی رمضانی، محمد قاضی، مهرداد کفشگری و میلاد سرلک

لیست خروجی: فرشاد فرجی، جورجی وولسیانی، احمد عبداله زاده، علی اصغر عاشوری، محمد آبشک، سجاد آشوری و مهرداد عبدی

نفت مسجد سلیمان

تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان با هدایت تارتار چند بازیکن شاخص خود را از جمله موسی کولیبالی، محمد شادکام و یوسف وکیا را از دست داد، اما توانست چند بازیکن خوب جایگزین جداشده‌ها کند. این تیم تغییر و تحولات زیادی در تیم خود داشت و ترکیب تیم خود را برای فصل جدید تغییر داد.

لیست ورودی: احمد الجبوری، حامد نورمحمدی، حمید طاهری، حامد نورمحمدی، حمید طاهری فرد، سعید کریمی، شاهین اخوی، علی آل کثیر، عماد میرجوان، فرزاد حاتمی، محمد طیبی، محمود مطلق زاده، مهدی بیات، مهدی عیدی، میثم نقی زاده، وحید خشتان

لیست خروجی: علیرضا علیزاده، موسی کولیبالی، میثم هاشمی زاده، محمد شادکام و کوروش ملکی

گل گهر سیرجان

تیم فوتبال گل گهر سیرجان که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده است تغییرات زیادی در ترکیب تیم خود داشته است و بازیکنان زیادی از این تیم جدا شدند و با چهره جدیدی در لیگ نوزدهم حاضر شدند.

لیست ورودی: بهنام برزای، جانی جانسون، جفرسون تاوارز داسیلوا، حسین چورحمیدی، سجاد آشوری، سجاد حیدری، سید عبدالله حسینی، فرشاد بیابانی، محمد علی فرامرزی، مهدی زیبدی، مهرداد بایرامی، مهرداد عبدی، میلاد فراهانی، یوسف وکیا و محمد زینالی

لیست خروجی: حسین پورحمیدی، اصغر نصیری، بهمن کامل، حکمت فولادپور، حمزه مظفری، سجاد اژدر، سعید پورمهدی، سینا خادم پور، عباس پورخسروانی، علی امیری، محمد امین درویشی، مهرداد آوخ و میلاد صادقیان

شاهین شهرداری بوشهر

تیم شاهین شهرداری بوشهر هم به تازگی به لیگ برتر صعود کرده است و این تیم در فصل نقل و انتقالات فعالیت چشمگیری نداشت و بازیکنان مطرحی را به خدمت نگرفت.

لیست ورودی: ابوالفضل درویش وند، پیمان شیرزادی، حسن حاجب، سلمان بحرانی، محمد صادق بارانی

لیست خروجی: محمد مشایخ، سعید بیگی، کمال الدین نیک خوی و محمد محبی

صنعت نفت آبادان

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان هم جزء تیم‌های بود که عملکرد درخشانی در نقل و انتقالات نداشت.

لیست ورودی: عبدالله ناصری، عیسی آل کثیر، محمد اهل شاخه، محمود مطلق زاده و ناصر سالاری

لیست خروجی: حامد پاکدل، شهاب گردان و فردین عابدینی

انتهای پیام/

آخرین اخبار از لیگ برتر فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار