رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد:

مقابله با تبدیل نمای ساختمان به منبع درآمد شهری

هاشمی رفسنجانی گفت: سلیقه‌ای عمل کردن نهادها در موضوع طراحی نمای ساختمان موجب پیچیدگی و درآمدزایی شهرداری است که باید با آن مقابله شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در نخستین همایش فصلی اعضای کمیته‌های نمای مناطق در جمع خبرنگاران، گفت: اگر بخواهیم به موضوع نما با دقت نگاه کنیم، طبق حقوق شهروندی نمای ساختمان می‌تواند جزء حقوق شهروندان باشد.

او تأکید کرد: اگر نمای ساختمان هویت شهر را بهم بزند، بدین معناست که حقوق شهروندی تضعیف شده است.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: ما در مدیریت شهری موظف هستیم که نسبت که به موضوع نمای ساختمان توجه و اهمیت ویژه‌ای قائل شویم.


بیشتر بخوانید: اجازه شورا به شهرداری برای افزایش ۲۰ درصدی بهای خدمات شهری


هاشمی رفسنجانی با اشاره به اهمیت راحتی شهروندان در حوزه نمای ساختمان، گفت: راحتی استفاده کنندگان از ساختمان و ساکنان آن از ملزومات طراحی نما است و نکته دیگر این است که در کنار زیبایی، نمای ساختمان هویت داشته باشد به گونه‌ای که شاهد هستیم مقام معظم رهبری برای نما موضوع طرح‌های ایرانی اسلامی را مطرح کردند.

او با اشاره به این نکته که نمای ساختمان مبحثی پیچیده است، گفت: نمای ساختمان موضوعی پیچیده است و نباید در این حوزه بخش‌های مربوطه به صورت سلیقه‌ای عمل کنند و نباید به گونه‌ای رفتار شود که شهروندان این استدلال را داشته باشند که شهرداری می‌خواهد از نمای ساختمان منبع درآمدی ایجاد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار