وزیر اول اسکاتلند: امروز تظاهر به دموکراسی هم در انگلیس از بین رفت

نیکلا استورجن گفت: امروز در تاریخ به عنوان نام روزی یاد خواهد شد که در آن، تظاهر به دموکراسی هم در انگلیس از بین رفت.

وزیر اول اسکاتلند: امروز تظاهر به دموکراسی هم در انگلیس از بین رفتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از‌ای پی تی ان، نیکلا استورجن، وزیر اول اسکاتلند اقدام بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس را برای تعطیل کردن موقتی پارلمان این کشور محکوم کرد و گفت: «امروز در تاریخ به عنوان نام روزی یاد خواهد شد که در آن، تظاهر به دموکراسی هم در انگلیس از بین رفت.»

استورجن روز چهارشنبه در واکنش به تصمیم بوریس جانسون، آن را «دیکتاتوری» و «سوء استفاده از فرایند قانونی» خواند و محکوم کرد. استورجن که در ادینبورگ سخن می‌گفت تاکید کرد: «اگر نمایندگان پارلمان راهی پیدا نکنند که هفته آینده گردهم بیایند و بوریس جانسون را متوقف سازند آنگاه «از امروز در تاریخ به عنوان روزی یاد خواهد شد که در آن، تظاهر به دموکراسی هم در انگلیس از بین رفت. اگر چنین اقدامی شگفت آور نباشد سراسر توهین است. باید خیلی صریح و روشن در این زمینه موضع گیری کنیم. اقدام به تعلیق پارلمان به منظور اجرایی کردن برگزیت بدون توافق، دموکراسی نیست، دیکتاتوری است. همه می‌دانند خروج بدون توافق از اتحادیه اروپایی برای مردم سرتاسر انگلیس به شدت زیانبار است و آسیبی درازمدت بر پیکره‌ی کشور وارد می‌کند.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما هم با مایک راسل، وزیر برگزیت در کابینه خود موافق هستید که این اقدام یک «کودتا» ست گفت: «فکر می‌کنم واژه مستدل و خردمندانه‌ای است. این اقدام سوء استفاده از فرایندی قانونی است، بوریس جانسون هرچه می‌گوید دست آخر تلاش می‌کند حقیقت را وارونه جلوه داده و به خورد مردم بدهد. او می‌خواهد نمایندگان مردم را از حضور در پارلمان و اقدام برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق باز دارد. چنین رفتاری در کشور‌هایی رایج است که دموکراتیک نیستند و دیکتاتور‌ها در آن حکمرانی می‌کنند. این رویداد هم اکنون دارد در انگلیس اتفاق می‌افتد؛ فراموش نکنید بوریس جانسون منتخب مردم نیست بلکه حزب محافظه کار او را برگزیده و اکنون می‌خواهد پارلمان را تعلیق کند. قرار بود با برگزیت، کنترل کشور را به مجلس عوام بازگردانیم و اکنون بسیار اهمیت دارد که اعتراض خود را فریاد بزنیم و بگوییم تعلیق پارلمان سراسر توهین، بی حرمتی و بی عدالتی است.»

اقدام نخست وزیر انگلیس و درخواست او از ملکه برای تعلیق پارلمان، زمان را برای نمایندگان کوتاه می‌سازد و آن‌ها وقت کافی برای متوقف کردن برگزیت بدون توافق نخواهند داشت. اتحادیه اروپا و انگلیس در جستجوی راهی هستند تا بن بستی را که در گفتگو‌ها ایجاد شده بشکنند. در صورتی که موفق نشوند، انگلیس به ناچار باید روز ۳۱ اکتبر، اتحادیه اروپایی را بدون رسیدن به توافق ترک کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، برگزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار