افزایش ۱۵۰ درصدی تعاملات پژوهشی دانشگاه محقق با دانشگاه‌های معتبر دنیا/ایجاد دو رشته دکتری تخصصی جدید

رییس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: علی رغم تحریم های ناجوانمردانه، دانشگاه محقق تعاملات علمی و پژوهشی خود با دانشگاههای معتبر علمی جهان را گسترش داده است.

عزیز حبیبی، رییس دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ گفت: علی رغم تحریم های ناجوانمردانه، دانشگاه محقق تعاملات علمی و پژوهشی خود با دانشگاههای معتبر علمی جهان را گسترش داده است که افزایش این تعاملات در راستای افزایش فعالیتهای علمی_پژوهشی دانشگاه و ارتقای رتبه این دانشگاه موثر بوده است.

او با اشاره به اینکه نزدیک ۱۱ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند گفت: این تعداد دانشجو زیر نظر ۴۰۰ هیات علمی در ۲۳۸ رشته و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول فعالیت هستند.

عزیز حبیبی با بیان اینکه از میان ۲۳۸ رسته تحصیلی، ۶۱ رشته دوره دکتری و ۹۷ رشته کارشناسی ارشد می باشد اظهار داشت: ۴۵ درصد اساتید دانشگاه محقق اردبیلی رتبه های استاد تمام و دانشیار هستند که این امر نشان از شاخص کیفی بالای آموزش این دانشگاه است.

او از ارتقای ۸ پله ای رتبه این دانشگاه در بین دانشگاههای جامع دنیا خبر داد و تصریح کرد: طبق اخرین رتبه بندی پایگاه علوم جهان اسلام ( ISC) از رتبه ۴۲ در بین دانشگاههای جامع به ۳۴ ارتقا یافته است که نشان دهنده رشد تمام ابعاد علمی، آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه می باشد.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه به جهت رشد فعالیت های کیفی در اخرین رتبه بندی وبومتریکس در بین دانشگاههای کشور نیز صعود شش پله ای داشته است اظهار داشت: حبیبی علی رغم تحمیل تحریم های ناجوانمردانه بر کشور تعاملات و همکاری های علمی و پژوهشی بین المللی این دانشگاه با دانشگاههای معتبر علمی جهان افزایش داشته است.

حبیبی با اشاره به اینکه در راستای افزایش توانمندیهای علمی پژوهشگران کشور در عرصه های بین المللی در تعامل با سایر پژوهشگران دنیا همکاری های علمی این دانشگاه با دانشگاههای معتبر دنیا در سال ۲۰۱۸ نسبت سال ۲۰۱۷، ۱۵۰ درصد افزایش یافته است افزود: کشورهای کره، آمریکا، استرالیا، انگلیس، ترکیه، فرانسه، ایتالیا، سوئد و سوییس کشورهایی هستند که اساتید این دانشگاه با آنها تعاملات علمی گسترده ای داشته اند.

او ادامه داد: در حوزه پژوهشی نیز ایجاد سه مرکز و پژوهشکده و ده هسته پژوهشی جدید به تصویب هیات امنا دانشگاه رسیده است که با ابلاغ مصوبات آن طی هفته های اتی بسترهای لازم برای فعالیتهای پژوهشی _ علمی منحصرا تقاضا محور و براساس نیاز بازار در بخش های صنعتی و فرهنگی فراهم خواهد شد.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی فعال شدن مراکز رشد و دانش بنیان را در افزایش اشتغال دانشجویان مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: فارغ التحصیلان دانشگاهی در صورت داشتن ایده های جدید و فن‌آورانه و اشتغالزائی در این مرکز مستقر و از خدمات و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی و نیز تسهیلات بانکی برای عملی ساختن ایده های خود به محصول با ارزش و ثروت آفرین بهره مند می گردند.

حبیبی تصریح کرد: در سال تحصیلی پیش رو در دو رشته دکتری تخصصی جدید،  سه رشته محل کارشناسی ارشد جدید و دو رشته کارشناسی جدید پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

او با بیان اینکه در دو رشته مکانیزاسیون کشاورزی و مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی از مهر ماه سال جاری در دوره دکتری تخصصی پذیرش دانشجو صورت خواهد گرفت اظهار داشت: با توجه به پتانسیل بالای کشاورزی شهرستان مشگین شهر در آینده نزدیک رشته صنایع غذایی در دانشکده کشاورزی این شهرستان ایجاد خواهد شد.

حبیبی به فعالیت های عمرانی و زیربنایی در حال اجرا در این دانشگاه را متذکر شد و افزود: فاز دوم دانشکده فنی با زیر بنای دو هزار و ۵۰۰ متر مربع، ساختمان دانشکده علوم اجتماعی با زیربنای ۵ هزار متر مربع، کتابخانه مرکزی دانشگاه با زیر بنای ۶ هزار متر مربع از جمله پروژه هایی هستند که امیدواریم تا مهر ماه امسال به بهره برداری برسد.

او اظهار داشت: عملیات اجرایی برخی پروژه های عمرانی دانشگاه از سال قبل شروع شده است که  فاز سوم دانشکده فنی با زیر بنای ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع، خوابگاه دانشجویی پسران با زیر بنای ۴ هزار و ۲۵۰ متر مربع ، استخر ورزشی دانشگاه با زیر بنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع ، گلخانه آموزشی و تحقیقاتی، یادمان شهدای گمنام، دانشکده فناوری نوین ارتباطات از جمله این پروژه ها هستند که امیدواریم در کوتاهترین زمان به سرانجام برسد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با ۱۱ دانشکده و قریب به ۱۱ هزار دانشجو در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی تا دکتری تخصصی، جایگاه دو هزار و ۶۱۲ در جهان، ۷۵۶ دانشگاه در آسیا و پنجاه و دومین دانشگاه ایران را به دست آورد که رشد فعالیتهای علمی، آموزشی و پژوهشی اساتید هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه موجب شده است تا رتبه این دانشگاه در جهان ۱۴۰ پله، ۶۷ پله در آسیا و در ایران نیز شش پله ارتقا داشته باشد.

انتهای پیام/س

رقابت علمی و پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی با دانشگاه‌های معتبر دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار