بسته اخبار حوادث هفتم شهریور ماه ۹۸؛

دستگیری ۹ سارق مسلح در سیستان وبلوچستان / توقیف تریلی حامل گازوئیل قاچاق در ایرانشهر

مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه هفتم شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۹ سارق مسلح در سیستان وبلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز پنجشنبه هفتم شهریور ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان مسلح در جنوب شرق کشور

در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ضمن دستگیری ۹ سارق به عنف و مسلح در شهر‌های زاهدان، ایرانشهر و خاش ۱۰ فقره انواع سرقت کشف شد.

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی  سیستان وبلوچستان  گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در تعاقب پایش‌های اطلاعاتی و بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به عنف در سطح استان ۹ سارق مسلحِ تحت تعقیب مقامات قضائی را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او افزود: در این راستا کارآگاهان پلیس آگاهی با کنترل نامحسوس متهمان و هماهنگی لازم قضائی طی ۴ روز گذشته در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه در شهر‌های زاهدان، ایرانشهر و خاش ۹ سارق به عنف و مسلح را دستگیر و از مخفیگاه آن‌ها مقادیری سلاح گرم و سرد و مهمات کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه خودرو سواری، ۳ دستگاه تلفن همراه و مقادیری وجه نقد مسروقه کشف و متهمان در بازجوئی‌های علمی کارآگاهان پلیس آگاهی به یک فقره سرقت مسلحانه خودرو، ۶ فقره سرقت تلفن همراه و یک فقره سرقت موتورسیکلت و ۲ فقره سرقت معابراعتراف کردند.

سردار قنبری با اشاره به اینکه کاهش جرائم خشن، سرقت‌های مسلحانه و به عنف اولویت مهم پلیس استان در جهت ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان است، اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی معرفی شدند.

توقیف تریلی حامل گازوئیل قاچاق در"ایرانشهر"

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، در بازرسی از یک تریلی خبر داد.

سرهنگ محمود سعادتیگفت: مأموران یگان تکاوری این فرماندهی هنگام گشت زنی در بلوار "مکران" ایرانشهر به یک دستگاه کامیون تانکر دار مشکوک شدند.

او افزود: مأموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به معرفی فرد متخلف به مراجع قضائی از شهروندان خواست هر گونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص فعالیت قاچاقچیان کالا و سوخت با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند. 

دستگیری سارق منزل در زابل 

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری یک سارق منزل و کشف ۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ  احمد ثمره حسینی  گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در یکی از خیابان‌های شهرستان زابل، موضوع در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

او  افزود: مأموران رسیدگی کننده به پرونده با جمع آوری مدارک و مستندات موجوددرصحنه سرقت و انجام یکسری تحقیقات پلیسی، سارقی ۲۱ ساله را که درامر سرقت فعالیت داشت شناسایی ودریک عملیات غافلگیرانه درمخفیگاهش درمحله "قاسم آباد" دستگیرکردند.

سرهنگ ثمره حسینی بیان داشت: این سارق پس از انتقال به کلانتری و مواجه شدن با ادله و مستندات محکم پلیس لب به اعتراف گشود و به ۳ فقره سرقت منزل اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد:دربازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه تلویزیون ال سی دی ۵۰ اینچ، یک دستگاه سینما خانواده، یک ترازوی آشپزخانه، یک عدد سماور برقی وتعدادی وسایل آشپزخانه مسروقه کشف شد.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی، به شهروندان در خصوص نصب حفاظ مناسب و دیگر عوامل بازدارنده برای منزل، هشدار داد و گفت: در صورت دیدن موارد مشکوک سریعا مراتب را با شماره تلقن ۱۱۰ به پلیس اعلام نمایند.

اخطاریه پلمپ برای ۴۸ واحد صنفی متخلف در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" از صدور اخطاریه پلمپ برای ۴۸ واحد صنفی متخلف در هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ حیدر علی کیخا مقدم گفت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح اماکن عمومی و اصناف، جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم صنفی، پاکسازی اماکن آلوده و ایجاد امنیت پایدار، طرح کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی و اماکن عمومی این شهرستان توسط پلیس امنیت عمومی این فرماندهی اجرا شد.

او  بیان داشت: در همین راستا مأموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس در هفته گذشته از ۳۸۰ واحد صنفی در سطح حوزه استحفاظی بازدید و نسبت به توجیه، ارشاد و آگاه سازی متصدیان واحد‌ها در محل اقدام کردند.

سرهنگ کیخای مقدم تصریح کرد: در این راستا ماموران این فرماندهی برای ۴۸ واحد صنفی اخطاریه پلمپ نیز صادر کردند.

سرهنگ کیخا افزود: پلیس با هدف مبارزه با مظاهر علنی فساد و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی اقدامات کنترلی و نظارتی خود را بر واحد‌های صنفی تشدید خواهد نمود و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کلاهبرداری از طریق تبلیغات اغواگرانه در فضای مجازی

سرپرست پلیس فتا استان از کشف برداشت غیرمجاز از حساب یک شهروند خبر داد و گفت: لازم است شهروندان مراقب بد افزار‌ها در فضای ناشناخته مجازی باشند و در مواجهه با صفحات تبلیغاتی مختلف آگاهانه برخورد کنند.

سرهنگ بزی در این خصوص گفت: قرار دادن اطلاعات بانکی در اختیار دیگران و عدم اقدام جهت تغییر رمز‌های کارت از زمینه‌های وقوع این قبیل جرائم است از این رو توصیه می‌شود از ارائه اطلاعات کارت‌های بانکی به سایرین خودداری کرده و در مقاطع زمانی کوتاه مدت نسبت به تغییر رمز‌های اول و دوم آن‌ها اقدام شود.

او  با توصیه به شهروندان اظهار داشت:کلاهبرداران با استفاده از تبلیغات نرم افزار‌هایی با عناوینی همچون "شارژ رایگان، افزایش فالوور، مشاهده اشخاصی که از پروفایلتان بازدید می‌کنند و ... " اقدام به نفوذ به گوشی و یا سیستم فرد قربانی نموده و به تمام سیستم یا گوشی شخص دسترسی پیدا می‌کنند.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان هشدار داد: شهروندان باید برای دانلود نرم افزار‌های مختلف از منابع قابل اعتماد و مطمئن استفاده کنند و فریب تبلیغات اغواگرانه را نخورند.

واژگونی پژو ۴۰۵ یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت

واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور "اسفندک - ایرانشهر" شهرستان "سراوان" یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ احمد آذرکیش فرمانده انتظامی شهرستان سراوان گفت:  یک فقره تصادف فوتی در محدوده پاسگاه انتظامی "اسفندک" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش و بلافاصله عوامل انتظامی به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ با ۲ سرنشین که از اسفندک به سمت ایرانشهر در حال طی مسیر بوده از جاده منحرف و واژگون شده است.

سرهنگ آذرکیش تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و دیگر سرنشین آن نیز مجروح و با کمک نیرو‌های امدادی به بیمارستان رازی منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان افزود: علت حادثه از سوی کارشناس پلیس راه سرعت بالا و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار