بسته اخبار حوادث دهم شهریور ماه ۹۸؛

دستبند پلیس بر دستان پسرعمو‌های سارق/ کشف بزرگترین محموله سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه دهم شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۹ سارق مسلح در سیستان وبلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز یکشنبه دهم شهریور ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

سارقان مسلح دستگیر شدند

در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ضمن دستگیری ۹ سارق به عنف و مسلح در شهر‌های زاهدان، ایرانشهر و خاش ۱۰ فقره انواع سرقت کشف شد.

سردار محمد قنبری  فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در تعاقب پایش‌های اطلاعاتی و بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به عنف در سطح استان ۹ سارق مسلحِ تحت تعقیب مقامات قضائی را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او  افزود: در این راستا کارآگاهان پلیس آگاهی با کنترل نامحسوس متهمان و هماهنگی لازم قضائی طی ۴ روز گذشته در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه در شهر‌های زاهدان، ایرانشهر و خاش ۹ سارق به عنف و مسلح را دستگیر و از مخفیگاه آن‌ها مقادیری سلاح گرم و سرد و مهمات کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه خودرو سواری، ۳ دستگاه تلفن همراه و مقادیری وجه نقد مسروقه کشف و متهمان در بازجوئی‌های علمی کارآگاهان پلیس آگاهی به یک فقره سرقت مسلحانه خودرو، ۶ فقره سرقت تلفن همراه و یک فقره سرقت موتورسیکلت و ۲ فقره سرقت معابراعتراف کردند.

سردار قنبری با اشاره به اینکه کاهش جرائم خشن، سرقت‌های مسلحانه و به عنف اولویت مهم پلیس استان در جهت ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان است، اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی معرفی شدند.

کشف بیش از ۳۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی استان  سیستان وبلوچستان از کشف بیش از ۳۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک هفته گذشته خبر داد.

 سردار محمد قنبری  گفت: مأموران انتظامی استان در یک هفته گذشته، ۳۷۰ هزار و ۴۴۰ لیتر انواع سوخت قاچاق را کشف کردند.

او افزود: در حال حاضر پلیس استان طرح جمع آوری باک‌های اضافی و شناسایی دپو‌های سوخت را در دستور کار دارد و گشت‌های ویژه‌ای را در این خصوص به ویژه در گلوگاه‌های مرزی فعال کرده است.

سردار قنبری ابراز داشت: در مدت مذکور تعداد ۴ دپوی سوخت شناسایی، ۱۰ باک اضافه کشف و ۱۱ دستگاه خودروی تانکردار و نفتکش توقیف و ۳ باند قاچاق سوخت متلاشی شده اند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: از مقدار سوخت‌های قاچاق کشف شده، ۱۴۳ هزار و ۲۲۰ لیتر گازوئیل، ۸۷ هزار لیتر نفت، ۷۲ هزار و ۱۳۰ لیتر بنزین و ۶۸ هزار و ۹۰ لیتر سایر مشتقات نفتی است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: پلیس ضمن توقیف این خودرو‌های سوخت کش و همچنین تخریب دپو‌های سوخت قاچاق نسبت به دستگیری و تشکیل پرونده متهمان و معرفی آن‌ها به مراجع قضائی اقدام و با تمام توان با این پدیده شوم اقتصادی مبارزه می‌کند.

دستبند پلیس بر دستان پسرعمو‌های سارق

با هوشیاری صاحبخانه و حضور به موقع پلیس، ۲ سارق حرفه‌ای منازل در شهر زابل دستگیر و ۸ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ احمد ثمره حسینی فرمانده انتظامی شهرستان زابل  گفت:دیشب  در پی تماس تلفنی یکی از ساکنان خیابان شهید باقری زابل با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ و گزارش خبری مبنی بر حضور فردی ناشناس در منزلش، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ در محل حاضر شدند.

او  افزود: ماموران با هوشیاری کامل وارد منزل شده و با یک عملیات غافلگیرانه، سارقان را در حال جمع کردن اشیاء و وسایل قیمتی از داخل منزل بازداشت و پس هماهنگی قضائی برای بازجوئی‌های بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: متهمان ۳۳ و ۳۷ ساله که پسرعمو می‌باشند در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۹ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان زابل اعتراف کردند.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مقام قضائی از شهروندان خواست ضمن نصب حفاظ مناسب و دیگر عوامل بازدارنده برای منزل، در صورت مشاهده افراد مشکوک موضوع با شماره تلقن ۱۱۰ اعلام کنند

واژگونی تویوتا ۲ کشته و یک مجروح بر جای گذاشت

واژگونی یک دستگاه وانت تویوتا در محور "خاش- زاهدان "، ۲ کشته و یک مجروح برجای گذاشت مجروح شد.

سرهنگ کشواد بهروزی زاده رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان  گفت: دیشب  یک فقره واژگونی در محور "خاش- زاهدان " فرعی "سنگان" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه وانت تویوتا با ۳ نفر سرنشین مرد از جاده منحرف و واژگون شده است.

او عنوان کرد: در این حادثه متاسفانه راننده ۲۲ ساله خودرو و یکی از سرنشینان که ۱۷ سال سن داشت در دم فوت و سرنشین دیگر آن مجروح و با کمک نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شد.

او  تصریح کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرده است.

کشف ۵ تن شیر خشک قاچاق از یک دستگاه کامیون

با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر ۵ تن شیر خشک قاچاق قبل از رسیدن به مقصد کشف شد.

سرهنگ محمود سعادتی فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر   گفت: ماموران ایست و بازرسی مسجدحضرت ابوالفضل (ع) هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور بم- بزمان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

او  بیان کرد: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۵ تن شیرخشک قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کشف کردند.

سرهنگ سعادتی  افزود: خودرو کامیون توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

توقیف کامیون حامل ۱۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان "دلگان" از کشف ۱۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ  غلامرضا نورا گفت: در راستای مبارزه با کالای قاچاق و ارز ماموران یگان تکاوری این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی فرعی منتهی به شهر دلگان به یک دستگاه کامیون تانکر دار مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آن‌ها در مجموع ۱۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان دلگان افزود: خودرو توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار