گزارش/

چطور با ۳۰۰ میلیون تومان می‌توان خانه دار شد؟ / بازگشت متقاضیان به بازار مسکن

با اُفت نسبی قیمت مسکن بسیاری از خریدارانی که از خرید خانه دست نگه داشته بودند، به تکاپوی خرید افتاده اند و در این میان خانه های ارزان قیمت متقاضی بیشتری دارد.

 

آیا با ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود خانه دار شد؟ /به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها همزمان با زمزمه‌ کاهش قیمت در بازار مسکن بسیاری از متقاضیانی که برای خرید مسکن دست نگه داشته بودند، دوباره به فکر خرید افتاده اند. با وجود اینکه میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در پایتخت در معاملات اسفند به حدود ۱۱ میلیون تومان رسید، اما هنوز شمار زیادی از خریداران مسکن به دنبال واحد‌هایی با قیمت‌ متناسب با بودجه اندک خود هستند از این رو بازار آپارتمان‌های با قیمت هر مترمربع کمتر از ۵ میلیون تومان داغ تر شده است.

عده زیادی از عرضه‌کنندگان مسکن از جمله سازنده‌ها، متقاضیان تبدیل به احسن خانه خود و همین‌طور کسانی که با انگیزه سرمایه‌گذاری وارد بازار شده و خرید انجام داده‌اند، هم اکنون پس از سپری شدن یک دوره رشد قیمت، قصد فروش دارند، اما همچنان دچار سردرگمی هستند و درباره اینکه آیا بهترین زمان برای فروش فرارسیده یا نه، تردید دارند، در نتیجه تعداد فایل‌های نزد بنگاه‌ها کاهش یافته است. در عین حال کسانی که اصرار به خرید دارند همچنان در بازار مسکن در حال جست‌وجو هستند و گزینه‌های متناسب با بودجه خود را ارزیابی می‌کنند.

به گفته بسیاری از مشاوران املاک در مناطق متوسط رو به پایین اغلب متقاضیان در پی خرید ملک با قیمت حداکثر مترمربعی ۵ میلیون تومان هستند و البته بخش زیادی همین رقم را هم با دشواری و از طریق وام و به رهن سپردن ملک تامین کرده‌اند.

این گروه بیشتر در مناطق ۴ تا ۱۶ تهران می‌توانند املاکی در این بازه قیمتی جست‌وجو کنند، اما در مناطق بالاتر آپارتمان‌ ها با قیمت مترمربعی ۱۰ میلیون تومان اغلب قدیمی‌ساز هستند و سن بنای بیش از ۱۵ سال دارند، این در حالی است که در مناطق دارای بافت فرسوده نسبتا وسیع همچون مناطق ۷، ۹ و ۱۰ یافتن آپارتمان نوساز با همین رده قیمتی، هنوز غیر ممکن نشده است. محله‌های نامجو، خواجه نظام، رودکی، وحیدیه، دماوند، جشنواره، استاد معین، امام حسین (ع) و میدان خراسان از جمله نقاطی هستند که جست‌وجوی آپارتمان زیر ۱۰ سال ساخت و بعضا حتی زیر ۵ سال ساخت تا مترمربعی ۱۰ میلیون تومان  ممکن است.


بیشتر بخوانید: اعطای تسهیلات ۷۵ میلیون تومانی به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن/ شرایط طرح ملی مسکن چگونه است؟


 حاشیه تهران رکورد دار خانه های ارزان قیمت شد

در مناطقی مانند شوش، اسلام شهر، پرند، جیحون، هشتگرد، قرچک و ورامین، نسیم شهر و  اندیشه واحد‌های ۱۰ سال ساخت با متراژ ۵۰ متری را با بودجه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان می‌توان خریداری کرد.

مشاوران املاک در این مناطق اذعان دارند که زوج‌های جوان وخانه اولی‌ها می‌توانند با سپرده گذاری و دریافت تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومان گزینه‌های بهتری را برای خرید ملک انتخاب کنند.

برای پیدا کردن خانه های ارزان باید زمان طولانی صرف کرد

مصطفی قلی‌خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در یک سال گذشته قیمت‌ مسکن رشد بیش از ۱۰۰ درصدی داشته‌ است، گفت: اعلام کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت مسکن نه تنها به بازار کمکی نمی‌کند بلکه باعث می‌شود فروشندگان قیمت‌های مسکن را تا ۱۲۰ درصد افزایش دهند و با کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی اعلام کنند که ما قیمت‌ها را ارزان کردیم در حالی که هم اکنون قیمت‌ها در این بازار روند نزولی را در پیش گرفته است.

او در پاسخ به این سوال که آیا با ۲۵۰ میلیون تومان می‌شود، یک واحد مسکونی در تهران خرید؟ گفت: در برخی از شهرک‌های جنوبی مانند پرند و هشتگرد و در مناطقی مانند شوش، اسلامشهر، قرچک و ورامین می توان واحد‌های متراژ کوچک با میانگین قیمتی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان خریداری کرد.

قلی‌خسروی اظهار کرد: برای انتخاب خانه با قیمت‌های پایین باید مدت زمانی طولانی وقت صرف کرد و تمامی محله‌های مختلف تهران را گشت تا شاید با ۲۴۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان بتوان واحد مسکونی با متراژ پایین پیدا کرد.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه در مناطق ۲۲ گانه طی ۲ هفته اخیر قیمت‌ها در بخش اجاره و خرید و فروش ثابت مانده است، گفت: در منطقه ۵ قیمت خرید و فروش مسکن به طور متوسط ۳ میلیون تومان کاهش یافته است و در بخش اجاره هم شاهد کاهش ۵ درصدی قیمت بوده‌ایم؛ همچنین در منطقه ۱۱ تهران قیمت‌ها در بازار اجاره و خرید و فروش ثابت بوده است. آمار‌ها و بازرسی‌ها نشان دهنده آن است که در منطقه ۲۲ قیمت‌های اجاره ثابت و قیمت‌های خرید و فروش کاهش ۱۰ درصدی داشته و در منطقه ۱۵ هم قیمت‌های اجاره و همچنین خرید و فروش کاهش ۱۵ درصدی داشته است.

میانگین قیمت مسکن به ۱۲ میلیون تومان رسیده است

در همین رابطه ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه آمار‌ها نشان دهنده آن است که میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در یک سال گذشته به متری ۱۲ میلیون تومان رسیده است، گفت: ارزان‌ترین  واحد مسکونی نوساز در مناطق جنوبی تهران متری ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است بنابراین شاید با ۲۵۰ میلیون تومان بتوان یک واحد مسکونی ۳۸ متری با میانگین سن ۱۰ سال خریداری کرد.

او با اشاره به اینکه ممکن است واحد‌های مسکونی که مشکل حقوقی و یا سندی داشته باشند با قیمت‌های ارزان‌تر به بازار عرضه شوند، اظهار کرد: خریداران واحد‌های مسکونی اگر متقاضی واحدی با مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان هستند باید به حاشیه تهران و یا واحدهایی که مشکل حقوقی دارند، مراجعه کنند.

رهبر تاکید کرد: هم اکنون واحد‌های مسکونی در مناطق متوسط تهران با متراژ‌های ۷۰ تا ۸۰ متری حدود یک میلیارد تومان قیمت گذاری می‌شوند بنابراین اگر مردم متقاضی مسکن ارزان‌قیمت هستند باید در خارج از تهران و یا شهر‌های اطراف به دنبال آن بگردند.

 ویژگی های خانه های ارزان چیست؟

عوامل زیادی در قیمت ملک اثرگذار است؛ برای مثال واحد‌های قولنامه‌ای بسیار ارزان‌تر از واحد‌های دارای سند شخصی هستند. همچنین داشتن آسانسور، پارکینگ و سایر امکانات اینچنینی در قیمت ملک اثرگذار است.

خانه واقع در طبقه زیر همکف / خانه واقع در شهرهای اطراف تهران

از جمله مواردی که سبب کاهش قیمت واحد مسکونی می‌شود، واقع شدن آن واحد در طبقه زیر همکف است. در میان فایل های فروشی، واحد‌های زیادی وجود دارند که در طبقه زیر همکف یا همان زیرزمین واقع شده اند و از قیمت‌های پیشنهادی آن‌ها کاملا مشخص است که قرار گرفتن این واحد‌ها در طبقه زیر همکف اثر زیادی در نرخ آن‌ها گذاشته است.

رکود سنگین بازار مسکن در شهر تهران موجب شده که شهر‌های جدید هم از رونق بیفتند و خرید و فروش در این شهر‌ها به پایین‌ترین حد خود برسد در واقع متقاضیان کمی در این شهر‌ها حضور دارند. این شرایط باعث شده که حتی در میان آگهی‌های خرید و فروش مسکن، کمتر اثری از واحد‌های شهر‌های جدید اطراف تهران باشد که نشان می‌دهد متقاضی خرید و فروش در این مناطق وجود ندارد. در حالی که در سال‌های گذشته، مسکن شهر های جدید، پای ثابت آگهی‌های فروش املاک بود.

به گفته بسیاری از مشاوران املاک، هنوز هم خانه‌های متراژ پایین، طرفداران خاص خود را دارد و وام‌های مسکن بیش از همه برای خرید این نوع خانه‌ها مصرف می‌شود. بر اساس فایل‌های موجود می‌توان دریافت که به صورت حدودی قیمت هر متر مربع از واحد‌های ۴۰ تا ۵۰ متری نوساز در شهر تهران، با توجه به موقعیت مکانی از ۷ میلیون تومان شروع شده و تا ۴۵ میلیون تومان ادامه دارد و به طور کلی قیمت کل این واحد‌ها از ۳۰۰ میلیون تومان تا ۳ میلیارد تومان  است.

خانه‌های بدون پارکینگ، سخت به فروش می‌روند. این را مشاوران املاک تایید می‌کنند. خریداران بیشتر تمایل دارند خانه‌ ای خریداری کنند که دارای پارکینگ باشد، مگر مشتریانی که به دنبال سرمایه گذاری هستند و خانه‌های فاقد پارکینگ را برای سکونت نمی‌خرند. آپارتمان‌های فاقد پارکینگ زمانی به راحتی به فروش می‌رسند که تا ۵۰ میلیون زیر قیمت منطقه باشند. در منطقه‌ای مثل ظفر خانه‌ فاقد پارکینگ متری یک تا ۲ میلیون ارزان‌تر از عرف منطقه است. در طرف مقابل قیمت خانه‌ دارای ۲ پارکینگ، ۴۰ میلیون تومان گران تر از خانه‌هایی است که دارای یک پارکینگ هستند.

خانه واقع در طبقات بالا بدون آسانسور

برای افرادی که سن و سالی از آن‌ها گذشته، آسانسور یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در هنگام خرید یا رهن و اجاره یک واحد آپارتمان در طبقات چهارم یا پنجم است؛ ملاکی که حتی برای جوان تر‌ها هم در خرید و فروش آپارتمان در نظر گرفته می‌شود. بنابر این خانه هایی که فاقد آسانسور هستند زیر قیمت بازار به فروش می رسند.

براساس این گزارش داشتن خانه‌ ارزان قیمت چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت؛ به‎ خصوص در شرایط کنونی بازار که با افزایش قیمت ها ، قدرت خرید مردم تا حد زیادی کاهش یافته است.

این روز‌ها همزمان با کاهش نرخ ارز و سکه بسیاری از خریداران مسکن، دوباره به تکاپوی خرید افتاده اند که همین امر باعث می شود دوباره گوش دلالان و واسطه گران تیز شود و اگر سیاست درستی در این خصوص اتخاذ نشود مجدد افزایش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت.

 انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۶
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خونه نمیشه خرید،خدا رحم کرد،اگر ازدواج میکردم الان بدخت بودم
Iran (Islamic Republic of)
اواره
۲۳:۵۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
‌با این مردم سود جوی فرصت طلب ۳۰۰ میلیون جای ۳هزار تومنو گرفته کسی که یه واحد داره برا سکونت دیگه اونو سرمایه نمیبینه خونش جز امکانات زندگی برا اسایشش جواب ما بدبخت بیچاره ها بمونه قیامت با کسانی که چندین واحد داره اونم برا سالهای بیشتر از ۵ سال پیش که مفت ساختن الان ۱۰۰ برابر میفروشن خریدارم نیست ولی گرانی ایجاد کردن فکر جوانا وخانواده های کم در امد نیستن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
جالبه، قیمت خونه توی ایران از خیلی جاها توی دنیا گرون تره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
زندگی رو در ایران غیر اقتصادی کرده اند وقتی مقام معظم رهبری از جریان نفوذ صحبت میکند یکی هم مسکن است عده ای با دشمن همکاری ناخواسته دارن برای خالی کردن مملکت ، ایجاد نارضایتی گسترده و دولت هم توان کار ندارد این پدیده مسکن یکی از طرحهای بلند مدت دشمن است که امروز اجرا میشود و اتحادیه بنگاههای تهران هم توان مقابله ندارد چطور بانک مرکزی با باندهای ارزی برخورد کرد ولی اتحادیه با بنگاههای نمی تواند برخورد کند این سئوال است ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
بنظرم توی این دو سال سکوت در حوزه مسکن، گویا لازم بوده که یکسری مافیا از این گرانی مسکن نفع ببرند و پولی به جیب بزنند! حالا تأمین شده اند و تازه آقایون دغدغه بهبود مسکن پیدا کرده اند!
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۹:۵۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
بنظر بنده که حدود چند ساله کار ساخت ساز انجام میدم قیمتها خیلی باز حباب داره و بالاست باتوجه به درامد مردم .و درسال ۸۶همین اتفاق افتاد ملک کلی گران شد در سال ۸۷رفت تو رکود تا سال ۹۰ آپارتمان تو گل منطقه ۵ اون زمان ۱۰۰متر شد ۲۸۰م سال ۸۶..بنده سال ۸۵چندواحد که ساخته بودم ۱۰۰متری متری ۱م فروختم منطقه ۵ ..سال ۸۶شد ۲۸۰م همون واحدها یا واحدهای مشابع تعداد اندکی خریدن و بقیه دست نگه داشتن رفت تو رکود سال ۸۸همون واحد فروختن ۱۵۰م ..یعنی از ۲۸۰م سال ۸۶ *۱۳۰م اون موقع ارزان شد ۱۳۰م خیلی پول بود پول دو واحد حدود ۵۰متر قدیمی تو بلوار فردوس بود ..سال ۹۰رفت بالا تا ۹۲ دوباره رفت تا ۹۶تو رکود نتیجه اگر مردم نخرند دست نگه دارند ملک کافیه یکسال نیم نهایتا بره تو رکود که ۲ماهه رفته دقیقا افت نزولی خوبی میکنه چرا چون ۳۰۰تا صنعت چرخش با ملک میچرخه ..فقط صبر کنید نخرید فعلا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
همین آقا و معاونش و رئیس انبوه سازها را عوض کنید ببینید چقدر اوضاع روانی مسکن بهتر میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
برای کنترل قیمت خانه و ارزان شدن آن باید نیاز به سرپناه مردم تاًمین شود. که نه دولت و نه هیچکدوم از مسئولین تو این فکر نیستنداونم کنترل اجاره بهاست قضیه صاحب خانه ها مثل اربابای قدیم شده هر جور دلشون میخواد برا مستاًجر خط و نشون میکشن.
مثل صاحب خونه ما رفته خونه اضافه خریده از دو ماه مونده به قرارداد آسایش ما رو قطع کرده و به زبون بی زبونی میگه به زور باید تخلیه کنی حتی تا ۳۵% اضافه را هم قبول نکرده با توجه ه اینکه حقوقا فقط ۱۰ تا ۱۵درصد اصافه شدن بنگاه دارا هم برا کمیسیون خودشون هر روز زنگ میزنن به تک تک قراردادای سال قبلشون و میگن کرایه ها دو برابر شده چی نشستین و خونه تون رو به این قیمت و اون قیمت میبرن
دولت و مسئولین محترم هم که خودشون صاحب خونه اند یا خیلی هاشون هم دولتی نشینن
همه شدن تماشاچی و حتی بدشون هم نمیاد که گرونتر بشه
خدایا خودت به مستاًجرا رحم کن هر چند تو هم ما ملت را فراموش کردی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
بنظرم این مسئولین را عوض کنید تا یک مقدار جوّ روانی بازار مسکن آروم بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
من اگه 300میلیون داشتم مشکل خونه دیگه نبود.. پول کو.. یه چیزی بگین که ملت داشته باشن..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
تا وقتی که چیزهایی مثل خونه و ماشین بعنوان سرمایه محسوب میشه و بجای اینکه انسانها ارزش داشته باشند این چیزها شده دقدقه و بساط مال اندوزی همین وضعه اخه آدما میگه چقدر عمر می کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
تا وقتیکه پایه و اساس نظام بانکی کشور بجای کمک به رشد تولید، بنگاه داری و دلالی ارز و سکه باشه، مطمئن باشید چیزی بنام ارزونی بوجود نمیاد.
ایجاد تورم اساس کار بانکها تو ایرانه. حالا این تورم یه بار با ملک شروع میشه یبار با ارز...
هیچ ربطی هم به خرید یا نخریدن مردم نداره.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۳۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام.ضمن تشکر ازباشگاه خبرنگاران جوان گه مرداانگی میکند ونظرات را به این مسؤولین بی درد میرساند خدا نبخشد وزمین گیر کندانکس راکه ارز4200را بنا گذاشت وپول ایرانی بی ارزش کرد وملت را بدبخت کردوحقوق را به ریال میدهند وبه دولار باید خرید کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
خیلی زشته که یک مسئول اینقدر ساده میگه که باید حداقل یک میلیارد داشته باشی تا توی تهران بتونی یک آپارتمان 60 یا 70 متری بگیری! خیلی راحت این فاجعه را عادی نشان میدهند!
Iran (Islamic Republic of)
حالا هر کی
۱۸:۰۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
فقط یه کلام:

دولت بی کفایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
100%
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
حالا کو 300 تومن پول
Canada
اهی
۱۰:۲۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام دوستان دو سال پی خونمونو ۱۲۰ متر بود فروختیم ۶۰۰ امدیم در عرض یک‌ماه خونه بخریم خونه خودمون قبمت شد ۲ میلیاردبا ۶۰۰ تومن ۴۰ متری هم نمیدم شدم مستاجر کی مقصر من از کی شکایت کنم کجا برم خسته شدم پولامم داره تموم میشه ۳۰۰ بیشتر ندارم اونم برم هاشیه شهر
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۸:۵۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
بازم دمتون گرم ک 300 تومن دارید
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۸:۰۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
خودشون گرون می کن بعدش می گن چرا گرون کردید حنا تون دیگه رنگ نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
متاسفم می گوید سیصد ماه حقوقت را بده یک خانه در حاشیه شهر بخر.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
96 درصد مردم برای تأمین احتیاجات روزانه مشکل دارند وحداکثر حقوق خود راباید برای کرایه بدهدوتوان پداخت قسط وام یک میلیون را ندارد وزیر میاد وام زیاد میکند اما برای کی؟!!!برای 4 درصد که انها با حقوقها نجومی که توان پرداخت را دارند واقعا مگر جناب اقای رئیسی وارد عمل شود ودست خیانت کاران مسکن را شناسایی ومجازات کند
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۴:۱۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
کاکا
۰۳:۳۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام باید شراکتی ساخت ۱۰یا ۲۰یا۳۰یا۴۰یا۵۰یا۶۰یا۷۰یا۸۰یا۹۰نفر
Iran (Islamic Republic of)
کا کا ها
۰۳:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
با سلام اینا چی میگن
Canada
ناشناس
۰۲:۰۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
خونه گرون نشده پول بی ارزش شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
ما مردم ایران هرچی بسرمون میاد حقمونه،اقا هرچیزی رو نخرید ارزون میشه،تقاضا باید بیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
بخدا باید اول از همه خودمونو اصلاح کنیم.تا وقتی مثلا میگن بنزین میخواد گرون شه . از ماست که برماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
متاسفم به اون کسی که گفت برق و اب و گاز و رایگان میکنم.همه. راصاحب خانه میکنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۴۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
دولت اگه بخواد مشکل مسکن را به راحتی میتونه درست کنه میتونه مالیاتی که از فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان میگیره را بجاش آهن بگیره و با قیمت رایگان یا ارزان به مردم بده برای ساخت و میتونه زمین های مفت اطراف شهر ها را آماده کنه و بدون دریافت وجهی به مردم بده برای ساخت همچنین مالیاتی که از کارخانه های سیمان میگیره را بجاش سیمان بگیره بده مردم برای ساخت ولی نمیخوان مشکل مردم را رفع کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
بنده خدا دولت خودش جو گرونی رو درست کرد
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۳:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
داداش بیا روستا پیش خودمون.با ۳۰۰ تومن هم خونه دارمیشی،هم یه شغل خوب راه میندازی واعصابت آرومه ومهمتر ازهمه هوای پاک تنفس میکنی.دیگه بچه تهرون بودن پز نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
داخل ایران هیچ کارش قانونی نیست چون خانه های مسکن مهررابه نام بی خانه هاشروع کردن پولداراگرفتندهنوزقسط هایشان شروع نشده باقیمت خوبی فروختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
یه زمانی با 300 میلیون میشد خونه 150 متری خرید .حالا میگید خونه 50 متری بخریم با سیصد میلیون اونم تو حاشیه تهران ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جلیلی هریس
۲۱:۳۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
یکی از وظایف تامین اجتماعی هر کشور تامین مسکن به عنوان حق اولیه هر انسانی هست...باید پرسید فردی که سی سال در یک دستگاه دولتی کار میکنه و خونه دار نمیتونه بشه مقصر کیست؟؟؟ ملتی که خاکشون هم طلاست حقشون این نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی دژکام
۲۱:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
بزودی تو‌عرض ۵ الی ۶ سال !!! و افزایش مرگ و میر شاید قیمت خونه یه کم پایین بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
نون گیرمان نمیادبخوریم خونه پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
اینکه مسئولی بگه قیمت مسکن یا خودرو پایین اومده حالا میتونید بخرید باید کارت حقوق تعدادی کارمند بهش بدی ببینم خودش میتونه بخره!!!
مردم خودشون قیمت ها را میبینن و متوجه میشن که ...

درآمدمردم بامخارج وخرید مسکن وخودرو مطابقت نداره
بنظر میاد چیزی نگن قیمت ها بهترپایین میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
آقایان نگران نباشید من مطمئنم و قول میدهم 60 سال دیگه همه چیز درست میشه.
فقط صبور باشین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
گام سوم
Sweden
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
ما هنوز در نیازهای اولیه ( خوراک، پوشاک و مسکن ) خود مانده‌ایم.
Sweden
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
چشم بسته غیب گفتی: با سیصد میلیون هم میتوانید خانه دار شوید.
سوال،
آیا قیمت خانه 300 میلیون آن هم حاشیه شهر را می‌گویید: قیمت کاهش پیدا کرد. در زمانی که داخل شهر با 100 میلیون می‌شد خانه خرید، باز آن زمان هم گران بود، چه رسد به الان.
300 میلیون از کجا بیاریم؟
آیا وقی 300 میلیون جمع کردیم خانه باز همین قیمت هست؟ یا میشه یک میلیارد، اونم حاشیه شهر.
Iran (Islamic Republic of)
مش قلی
۱۹:۵۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
با سلام خدمت هم وطنان عزیزم زیاد جوش نزنید خونه یا کلا ملک ارزون نمی شه شاید رکود شه اما ارزون نشده و نمی شه عزیزانی که خونه نخریدند عجله نکنید شما تا سال 1404 وقت دارید قیمت تا آن موقع ثابته اما تلاش کنید تا قبل از 1405خونه بخرید و در این سال یعنی 1405یا حداکثر 1406قیمت خونه بازهم چندبرابر خواهد شد و در آن موقع شما اگه نخریده باشی بایستی فکر معجزه باشی. خدانگهدار همه شما خوبان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
بابا اینم برای تحریک بازاره
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۳۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
ببخشید یکی نیست بگه چجوری 300 میلیون رو جمع کنیم بعدشم اومدیم بعد از کلی جون کندن جمع کردیم شما قول میدی 50 سال بعد قیمتا همین بمونه
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا شاهین
۱۹:۲۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
ما با بدختی داریم ۲۵۰ میلیون تومن پول جور میکنیم که تو تهران خونه بخریم حالا مسئولین محترم به جای اینکه ی کاری انجام بدن دارن نظر میدن بریم اطراف تهران یا ی شهر دیگه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
خوش خیالی...با ۲۵۰ تومن تو تهران؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
با حقوق یک میلیون پانصد هزار تومان در ماه ، سیصد میلیون رو از کجا بیارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
انگار نفست از جای گرم میاد...سیصد میلییییییینون..خوشبحالت
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
نخرید ارزان میشه
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۸:۳۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام اگر مسکن مهر نبود الان با همینم نمیشد خونه خرید 6 ماه دستمزد یه خارجی البته کسانی که حقوق ماهیانه بالای 100میلیون تومان میگیرن عالیه برای یه کارمند ساده یا کارگر غیر ممکن در صورتی که دنبال ضامن بگرده بعد بره زیر قسط وام اونم فکر نکنم به همین سادگی باشه یه راهی روی بیاوریم به خرید کانکس البته هجوم نیاوریم یه وقت قیمتاش از مسکن بالاتر میره پله های تلقی میبینم به زودی فتحش میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
باشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
خدا بداد مردم برسه .... نمیدانم باید چکارکنیم دیگه بریدیم مرگ برآمریکا
..
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۸:۱۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام, بنده دفتر املاک دارم در مشهد. اپارتمان۷۵متری طبقه چهارم بدون اسانسور ۲۰سال ساخت قیمتش بوده ۸۵میلیون, الان همون اپارتمان شده ۳۰۰میلیون بعد میگن ۱۰۰درصد گرون شده, تقریبا ۲۳۰درصد گرون شده, متوجه هستید ۲۳۰درصد, خدا به داد دل ما جونها برسه که یک خونه نقلی هم نمیتونیم اجاره کنیم. الانم که ۲۰درصد از ۲۳۰درصد ارزون شده باز مسولان بی لیاقتو بی کفایتو بی درایت دارن میگن بازگشت خریدارن به خرید مسکن. لعنت خدا به اون ادمایی که باعث گرونینو بدبخت کردن مردم. پولدار که غمش نیست مسولینم جزو دسته پولدارا هستند که مردم واسشون پشیزی ارزش ندارن. ما طبقه پایین بدبختیمو بدبخت میمونین. خیلیا دارن ارزوی مرگ میکنن. خدایا خودت درستش کن
Iran (Islamic Republic of)
محمد رستمی
۱۸:۰۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
من شصت سالمه مستاجر هستم بازنشسته تأمین اجتماعی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
ما خونه مون روستا هست فکر کنم بیشتر از تهرانی ها در آرامش و بدون استرس باشیم ، تهرانی ها دلشون به این خوش هست که به اسم تهرانی زندگی می کنند
در روستا ها و شهرهای کوچیک
زندگی راحتر
بدون استرس
مخارج کمتر
فرهنگ مردم بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
امکانات وکار واموزشگاه وتحصیلات فراهم باشه ..روستاها بهشتن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
خیلی از رسوم و سنت های غلط تو شهر و روستاهای کوچیک بسیار پررنگ هستن
Iran (Islamic Republic of)
حیدرعلی
۱۷:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
آخه بی وجدان ها300ملیون ازکجابیاریم؟چراهیچ کسی به فکرمردم بدبخت نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
وقتی هم که قیمت ها یکم روند نزولی پیدا میکنه، این مسئولین و اتحادیه ها میان یه حرفی میزنن که دوباره قیمت ها بالا بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
با سلام وقت بخیر ،تن ماهی 17هزارتومان چه برسه به خونه ،دیگه فکر همه چی رو باید کرد.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۶:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
من اگه 300 میلیون داشتم خونه نمیخریدم. ، سر سال یه خونه واقعی و یه ماشین واقعی میخریدم!
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۱۶:۰۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
خانه ارزان نشده و گران تر هم میشه
من خونه ای که پارسال تو فرشته به من سه میلیارد دادن و ندارم الان براش چهار میلیارد مشتری هستش که نمیدم که ریال بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
بابا ازمابهترون ..اینجا چه میکنی!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
ما پوله کیفه مدرسه ندارم بعد میگن خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
دلتون خوشه که خانه ارزان شده ماهر چی میکشیم به نظر من از خانواده میکشیم وقتی درامدت و خوشمزه مزه مزه میکنن به فکر خانه هم باشن یه دعا نمیکنن براما فقط میگن گران شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
الهی خدا از برخي مسوولان ما نگذره که فقط جیب خودشونو پرتر می کنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
اگه حقوق مسولین رو قانون کار بدهند اون موقع متوجه میشن که یک میلیون هم زیاده تاچه برسه به سیصد میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
واقعاگرونی بیدادمیکنه..ماکه گرسنه ایم...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
با این قیمت مسکن و سایر اقلام حقوق کارگر و کارمند رشدی نکرده و حداقل باید دو برابر میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
320 میلیون دو سال پیش خیلی پول بود. همین دو سال پیش!!! الان هم درآوردنش خیلی سخته ولی ارزشی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
خونه مادر بزرگه من هست البته ۳۲۰ میلیون با تمام امکانات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
نفسشون ازجای گرم درمیاد
Iran (Islamic Republic of)
Morteza
۱۴:۰۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
چه لزومی داره توی این شرایطی که روند کاهشی داریم بیایید از بازگشت متقاضیان به بازار بگید؟!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
همچین میگید سیصد میلیون انگار پول خورده هست.مثل مهران مدیری بگید سیصد میلیون.سیصد میلیون حقوقِ سیصد ماه من هست.ایشالا اگه تا بیست و پنج سال دیگه هیچی نخورم و پولم رو پس انداز کنم میتونم سیصد میلیون جمع کنم.که احتمالا تا اون موقع با یو میلیارد هم نمیشه خونه های مسکن مهر رو هم خرید.
Iran (Islamic Republic of)
املاک جهان نما
۱۴:۰۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
در کرج در محله شهرک جهان نما اپارتمان ۵۰ در صد افت قیمت را طی ۴ ماه گذشته داشته بطور مثال واحدی با قیمت متری ۸ میلیون در ماه گذشته دیروز در دفتر املاک متری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
خونه دیگه نمیشه خرید ولی شاید لونه بشه اجاره کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
آره با این قیمت یک لونه قمری بالای درخت میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
چطوری میشه میری سیصدو میدی و یه آلونک آپارتمان کلنگی میگیری که قیمتش ۵۰ است و بقیه اش را هم میریزی تو شکم دلال و نمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
خدا از سر مسئولین نگذره که روزگار مردم را سیاه کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام مجبورید تهران خونه بخرید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
تهرونیا روبیرون میفرستید !؟وکلی جمعیت ازشهرستانها این دهه ها اومدن تهرون تهرون ..هنوزم دارن میان ..نیاین بخدا خبری نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
آره
چون اینجا داریم زندگی میکنیم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
با سلام تو شهرهای کوچیک هم همین وضعه من دوساله تو عقدم هم من و هم همسرم شاغلیم پول خرید لوازم خونه رو به سختی داریم تهیه میکنیم خونه و عروسی و .. پیشکش خونه آپارتمانی 250 متری شده 450 میلیون و دوطبقه 900 میلیون هرچی نگا میکنم اثری از روکش طلا رو این ساختمون نمی بینم و نمی فهمم چرا اینقدرررر گرون شده هیچ تغییری نکرده ها حقوق دریافتی تو شهرستان از تهران به مراتب کمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
دلخوش به این مقدار نباشید
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۳:۳۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
باسلام ارزانی مفهومی ندارد. بازنشستگان نیروهای ناجا وغیره ازکجا بیارند. باحقوق زیر خط فقر
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۲۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
کجاارزون شده ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
باچه تحلیلی میگویید مسکن ارزان میشه... ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
خداوندا مسببین این گری راهرچه زودتربسزای اعمالشان برسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
جای تعصف داره معلومه مسؤلان کاخ نشین نمیدانم در جامعه چه خبر است برای مسولی که ماهیانه بالای ده بیست میلیون درآمد دارد سیصد میلیون پولی نیست اما برای کارگری که ماهی یک و پانصد در میاره خیلی پوله
Netherlands
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
والا با این گروونی ما 5 میلیون تومن هم نداریم چه برسه به 300 میلیون تومن که بخواهیم خونه بخریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
نمیدونم میشه با 300 میلیون خونه خرید یا نه ولی برام جای سواله که چطور میشه 300 میلیون پول جور کرد.با اختلاس نه فکر نکنم چون اختلاس مال از ما بهترونه. با دزدی اونم نه چون ما جرات و جسارتشو نداریم . با کارگری نه اونم نمیشه آقا کسی میدونه چطوری میشه 300 میلیون پول کسب کرد بدون موارد ذکر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
بیا شهرک شاهد اندیشه روبروی فاز ۱ خونه بخرید من متری ۳میلیون تومان خریدم
Sweden
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
تو بیا سیستان بلوچستان یکی از روستاهاش متری 100 هزارتومان بخر ارزون تر هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
باسلام
خونه کجا قیمتش پایین امده اپارتمان که مثلا متری ۳ملیون بوده .شده دوازده ملیون .الان اومده شده ۱۰ ملیون .این چه ارزون شدنیه.این ۶ملیونش حباب .اگر مردم مقاومت کنن خرید وفروش نشه انشالاه خونه به قیمت واقعیش می رسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
ارزانی نخواهد شد
Sweden
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
تازه 3 میلیون هم زیاد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۱:۳۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
دو جا دارم کار می کنم تو 24 ساعت 5 ساعت نمیخوابم. امیدی به خرید خودرو ندارم تا چه رسد خانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
کورش شعاعی
۱۱:۱۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
دولت خیلی با گرونی خوشش میاد میلگرد وسیمان راآرزو کنه
Iran (Islamic Republic of)
مشنگ خان
۱۲:۲۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
واقعا همش تقصر دولته فعلیه قبلا همش با کاهش قیمت روبرو بودیم
Iran (Islamic Republic of)
واقع بین
۱۱:۱۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
آخر یه نفر بیاد تمام در آمد وزندگیش را بده یه خانه 50 متری اونم اون پر شهر چه بخوره چه بپوشه تا عمر داره زیر قسط بانک مسکن دینش در میاد اونم بانک مسکن جور کنتور برق جریمه سود نمدانم پول دیر کرد هزار چیز دیگه آخر زندگی طرف بخاطر یه 50 متری میشه جهنم دنداناش خراب میشه سوء تغزیه میگیره زن وبچه اش هزار کمبود میکشه یه مسافرت براش میشه رویاء بعدا کیف میکنید میگین با 300میلیون میشه خانه بخرید برید جشن بگرید مرد مومن کارمندی که دو بچه داره ماهی 2800 حقوق میگیره چطور 300 میلیون جور کنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
کاملا" درسته با سیصد میلیون میشه توی شهرستان روستا ساکن شد
با 100 میلیون خونه ی خوب داشته باشی 200 میلیون یه کسب و کار را بندازی دو ساله میای تهران یه خونه 150 متری بخری
Netherlands
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
خوراک و پوشاک و مسکن جزء نیازهای اولیه هر انسانی هستش،نه آرزو!!
مسئولین اون دنیا باید پاسخگو باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۳۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
نمیخریم یعنی اصلا نداریم که بخریم. دولت به جای تحریک مردم به خرید مسکن و بدهکارکردن هرچه بیشتر بیچاره ها و پولدارکردن هرچه بیشتر ثروتمندان فکری به حال این وضعیت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
بهترین فکر رو مردم باید بکنن نه مسئولین
اونم مهاجرت معکوس از تهران به شهرستان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
نمیخریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
نمیتونی بخری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
نخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
هرگز توی این شرایط خونه نمیخریم چون 95 درصد بی مسکن ها توان خرید خانه ندارند حتی اگر جز 5 درصدی باشیم که میتوانیم خونه بخریم بازهم نمیخریم . این شرایط بلبشو مسکن باید درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
باسیصد میلیون نمیشه خونه خرید
Austria
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
چرا قیمت خونه باید به دلار حساب بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
چون سیمان میلگرد در وپنجره آهن پلاستیک یونولیت همه سوبل شده
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۱۰:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
من از سال ۷۴ دارم کار میکنم. تمام زندگی و پس اندازم ۳۰۰ میلیون ریال نیست چه رسد به ۳۰۰ میلیون تومان که بتونم در حاشیه شهر یه بیقوله بخرم!
Iran (Islamic Republic of)
سعید طاعی
۰۹:۲۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
بازنشسته ای که دردوران شاغل بودنش هرچهار ماه یکماه حقوق می گرفت واضافه کاریش رابه بیمه ارسال نمی کردند جمع کردن سیصد میلیون چیزی نیست!!!!!!
Germany
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
کدام ارزانی امید خانه دار شدن هم از مردم گرفته شده و فقط خرید و فروش کم شده ولی قیمتها کاهش پیدا نکرده بجای حرف و حدیث ساخت و ساز و کاهش قیمت مصالح و زمین باید سرعت بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
اره مردم باید خونه بخرید ارزان شده ماهی 45500تومان یارانه پرداخت میکنن دلشون خوشه که مردم دیگه مشکلشون حل شده........
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۰۸:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
ممنون از کمکتون!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
باشه
Germany
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
بابا 300 تومن پول داری انتظار داری بری جردن بشینی همینکه تو پرند هم میتونی جا پیدا کنی کلاتو بنداز هوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سیصد میلیون را بایک عمرکارکردن نمی توان به دست آورد بعد می گویی کم است
۱۲
آخرین اخبار