سنندجی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

خرابی اتوبوس‌های بی‌آر‌تی در نقطه جوش/ همکاری دانشگاه خواجه نصیر با شرکت واحد

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره علت خرابی پیاپی اتوبوس‌های بی‌آرتی در طول مسیر توضیحاتی داد.

خرابی اتوبوس‌های بی آر تی در نقطه جوش / همکاری دانشگاه خواجه نصیر با شرکت واحدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، خرابی اتوبوس‌های بی‌آر‌تی در طول هفته از جمله مشکلات شهروندان تهرانی است که برای جابجایی خود در پایتخت از آن استفاده می‌کنند.

مسافرانی که پای ثابت استفاده از بی‌آر‌تی هستند بارها در طول مسیر با جمله "جوش آورد پیاده بشید" مجبور به ترک اتوبوس و استفاده از سایر اتوبوس‌های خط شده‌اند و همواره برای مسافران این سوال مطرح بود که دلیل جوش آوردن پیاپی اتوبوس‌های این خطوط چیست؟

از خرابی و جوش آوردن اتوبوس‌ها که بگذریم، باز کردن دریچه‌های تعبیه شده بالای درب اتوبوس توسط برخی از مسافران برای خنک شدن هوا نیز یکی از مواردی است که این روزها در خطوط بی‌آرتی به وفور مشاهده می‌شود.

دیگر موردی که مسافران نسبت به آن اعتراض خود را بارها اعلام کرده‌اند برخورد نامناسب تعدادی از رانندگان با مسافران و استعمال دخانیات از سوی تعدادی از آن ‌ها در طول مسیر است.

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح دلیل جوش آوردن و خرابی تعدادی از اتوبوس‌های بی‌آرتی گفت: کولر اتوبوس‌ها در فصل تابستان برای رفاه حال مسافران در طول مسیر روشن و مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین علت بار مضاعفی بر موتور اتوبوس وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: به دلیل حجم بالای مسافرگیری و حرکت در اوج گرما، دمای مایع خنک کاری افزایش می‌یابد و طبیعی است که با کاهش بار، کارکرد موتور به وضعیت عادی باز می‌گردد.

سنندجی تأکید کرد: در صورت بروز هرگونه نقص فنی در اتوبوس،  واحد‌های تعمیراتی شرکت واحد اتوبوسرانی در کوتاه ترین زمان ممکن برای رفع عیب اتوبوس اعزام می‌شوند.

او در واکنش به باز کردن دریچه تعبیه شده بالای درب‌های اتوبوس برای تهویه بهتر از سوی مسافران گفت: مسافران با تصور آن‌که با باز کردن دریچه‌های تعبیه شده بالای درب‌های اتوبوس، حجم باد سرد خروجی افزایش پیدا می‌کند، به باز کردن دریچه‌ها به صورت دستی اقدام می‌کنند که همین امر موجب ورود باد گرم به داخل و وارد شدن فشار بیشتر به موتور اتوبوس برای خنک سازی محیط داخلی کابین می‌شود که در نهایت همین امر کاهش راندمان سیستم تهویه اتوبوس را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه سیستم تهویه اتوبوس‌های بی‌آرتی مجهز به فرآیند تبادل هوا با خارج است، تصریح کرد: شهروندان باید به این موضوع توجه داشته باشند که در زمان استفاده از اتوبوس نیازی به باز کردن دریچه‌های تعبیه شده بالای درب‌های ورودی اتوبوس‌ها نیست و این اقدام موجب فشار بیشتر به موتور اتوبوس و جوش آوردن سریع آن می‌شود.

سنندجی در پاسخ به این سوال که بار‌ها مشاهده شده است تعدادی از رانندگان اتوبوس‌های بی‌آرتی اقدام به استعمال دخانیات در طول مسیر می‌کنند، گفت: با توجه به مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر ممنوعیت استفاده از دخانیات در کلیه اماکن عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی، استعمال دخانیات از سوی رانندگان اتوبوس تخلف است و از شهروندان می‌خواهیم ضمن تذکر مراتب را جهت پیگیری اعلام کنند.


بیشتر بخوانید: گذر از اتوبوس‌های برقی و دو طبقه و رسیدن به خطوط ۱۰ گانه بی آر تی 


او تأکید کرد: من از شهروندان می‌خواهم در صورت مشاهده چنین اقدامی از سوی رانندگان خاطی شرکت واحد اتوبوسرانی می‌خواهم ساعت تردد، شماره خط و پلاک اتوبوس را به سامانه ۱۸۸۸ اعلام کنند تا مراتب هرچه سریع‌تر پیگیری و با راننده خاطی طبق مقررات برخورد شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پاسخ به این سوال که بسیاری از شهروندان در تماس‌های خود اعلام می‌کنند که رفتار برخی از رانندگان با آن‌ها رفتاری دور از عرف جامعه است، گفت: در این باره و برای کنترل خشم رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی با همکاری دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی دوره‌های آموزشی علمی و تئوری برای رانندگان برگزار شده است.

سنندجی بیان کرد: در سرفصل دروس تئوری مطالبی چون شیوه و مهارت زندگی، کنترل استرس و آرامش روحی و غیره به رانندگان اتوبوس‌ها آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/

توضیحات اتوبوسرانی درباره علت خرابی‌های پی در پی اتوبوس‌های بی‌آرتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
من خودم چند سال پيش يه طرح دادم اتوبوسراني كه به هر اتوبوس معمولي يه اتاق خالي اتوبوس ببندن و اينجوري هر اتوبوس ظرفيتش دو برابر بشه و همه اش هم توليد داخل بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
کار خوبیه.باید دروس تئوری دانشگاه در جامعه عملیاتی شود
آخرین اخبار